نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
ضرری که واژه کلین‌شیت به دروازه‌بان‌ها می‌زند
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در سال‌های اخیر لک و مظاهری به حق‌شان نرسیدند چون دفاع مستحکمی جلو آنها قرار نداشت و همین واژه کلین‌شیت اجازه نداد دروازه‌بان اول تیم ملی باشند.

خبرورزشی/ لیگ برتر ایران؛ جایزه زامورا در اسپانیا به دروازه‌بانی تعلق می‌گیرد که بیشترین کلین‌شیت را داشته و در انگلیس هم دستکش طلایی به صاحب بیشترین کلین‌شیت‌ها اهدا خواهد شد. این واژه برای علاقه‌مندان به فوتبال جذاب است و در یک دهه اخیر به آن بیشتر پرداخته شد. درگذشته عملکرد کلی یک دروازه‌بان ملاک بود و گل‌هایی که روی اشتباه او دریافت شده بود و یا موقعیت‌های صد درصد گلزنی حریف را که مهار کرده بود را بررسی می‌کردند اما حالا واژه کلین‌شیت کیفیت یک دروازه‌بان را مشخص می‌کند اما آیا دروازه‌بانی که بیشتر کلین‌شیت می‌کند، دروازه‌بان بهتری است؟

علیرضا بیرانوند در بازی با تاتنهام انگلیس دو گل دریافت کرد که برای یک دروازه‌بان دریافت دو گل در یک بازی ناامیدکننده است اما با این حال در برخی سایت‌های آنالیز فوتبال به او نمره عملکرد خوبی دادند و حتی در برخی از این سایت‌ها بیرانوند دروازه‌بان هفته لیگ اروپا شد. یک دروازه‌بان می‌تواند بهترین باشد اما گل‌های زیادی را هم دریافت کند. نگاهی به عملکرد دروازه‌بان‌های این فصل استقلال و پرسپولیس بیندازید. مظاهری و لک در ۵ بازی هر کدام فقط یک گل خوردند اما سال گذشته اگر قرار بود لیستی از برترین دروازه‌بان‌های لیگ اعلام شود این دو نفر در سه رتبه اول هم حتی جا نمی‌شدند. در جایی که رادوشویچ در ۷ هفته رکورد صد درصد کلین‌شیت را داشت و یا پیام نیازمند که رکورددار کلین‌شیت لیگ برتر شد و در نهایت هم لقب بهترین دروازه‌بان فصل را گرفت. اتفاقات فصل گذشته را با این فصل که دروازه لک کم و بیش تهدید می‌شود بررسی کنید. حامد در طول سه هفته اول فقط ۳ شوت در چهارچوب دروازه‌اش زده بودند و اگر هم آنها را دریافت نمی‌کرد در هر بازی فقط یک گل خورده بود و می‌شود گفت هر دروازه‌بانی در پرسپولیس شانس بهترین شدن را دارد. البته مظاهری در استقلال بیشتر توپ می‌گیرد ولی نه به اندازه زمان حضورش در تراکتور و دفاع استقلال در ثبت این رکورد بی‌تأثیر نیست.

کلین‌شیت یک کار گروهی بین مدافعان و دروازه‌بان است و نباید به پای یک نفر نوشت. در سال‌های اخیر لک و مظاهری به حق‌شان نرسیدند چون دفاع مستحکمی جلو آنها قرار نداشت و همین واژه کلین‌شیت اجازه نداد دروازه‌بان اول تیم ملی باشند. کلین‌شیت برای دروازه‌بان‌ها سم است و چقدر دروازه‌بان خوب در لیگ برتر داریم که به خاطر خط دفاع تیم‌شان نمی‌توانند به آن دست پیدا کنند و هنر آنها دیده نمی‌شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی