نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
در نشست هماهنگی کاندیداتوری ایران در جام ملت‌های آسیا چه گذشت؟
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

نشست هماهنگی برخط مربوط به کاندیداتوری ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ با حضور دبیرکل فدراسیون، رؤسای هشت هیئت فوتبال، شهرداران و معاون شرکت تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی برگزار شد.

خبرورزشی/ مدیریت فوتبال؛ در ادامه نشست‌های هماهنگی در سیر میزبانی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷، جلسه هماهنگی آنلاین با حضور حضور دبیرکل فدراسیون، رؤسای هیئت فوتبال استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، خوزستان، اصفهان، خراسان رضوی، فارس، البرز، کرمان و جزیره کیش، شهرداران شهرهای نامزد میزبانی و هنرور معاون شرکت تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی امروز (دوشنبه) برگزار شد.

در آغاز این نشست مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون فوتبال اظهار داشت: فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در سال جاری و پس از اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، مدارک و مستندات مربوط را در موعد مقرر به این نهاد ارائه کرد. فدراسیون فوتبال در بحث چشم‌انداز روند مربوط به درخواست میزبان رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه کرد.

وی ادامه داد: در این مسیر، فدراسیون فوتبال در هفته نخست شهریور و پس از برگزاری نشست‌های متعدد و همچنین نخستین جلسه ستاد مربوط به پیشنهاد میزبانی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۷، بخش اول مدارک و مستندات مورد درخواست کنفدراسیون فوتبال آسیا را در موعد قانونی به مقر این کنفدراسیون ارسال کرده بود. هچنین مدارک مربوطه مشتمل بر ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کشور در حوزه‌های گوناگون و در۱۰ بخش از سوی فدراسیون فوتبال به کنفدراسیون ارسال شد. در این ارتباط همچنین در آبان و آذر ماه سال جاری فرم تعهدنامه به همراه لیست نیازمندی‌های میزبان نیز پس از تأیید مقامات کشوری و سازمان‌های ذیربط و در موعد زمانی تعیین شده توسط فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران به AFC ارسال شده بود. ضمن اینکه کتابچه میزبانی جام ملت‌های آسیا هم در حاشیه فینال لیگ قهرمانان آسیا توسط وزیر محترم ورزش و جوانان، سرپرست محترم فدراسیون فوتبال و سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در قطر به رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا اهدا شد.

نبی ادامه داد: وظیفه دارم از حمایت‌های صورت گرفته از سوی دولت محترم، وزارت ورزش و جوانان، استانداری‌ها، شهرداری‌ها، شرکت تجهیز و توسعه اماکن ورزشی، هیئت‌های فوتبال و باشگاه‌ها و... نهایت سپاس را داشته باشم و بی‌شک این همراهی باعث انگیزه بیشتر همکاران در فدراسیون فوتبال برای تحقق این هدف مهم خواهد بود. طبیعی است که باید در یکسری از فاکتورها تقویت شویم. یک زمانی ما برای جام ملت‌های آسیا میزبان شده بودیم، اما آن موقع استادیوم‌های مناسبی نداشتیم، اما همان تقاضا باعث شد بخشی از نواقص سخت‌افزاری را برطرف کنیم. البته شاهد بودیم برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا در تهران باعث شد بخشی از امکانات مرتبط با ورزشگاه آزادی با تلاش‌های شرکت تجهیز و توسعه نگهداری اماکن ورزشی تقویت شود که این موضوع می‌تواند الگوی مناسبی برای روند به روزرسانی ورزشگاه‌های ما باشد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال تصریح کرد: چارچوب این هدف هم مشخصاً به هم‌افزایی، تعامل، حمایت، هماهنگی و همکاری در بخش‌های مختلف کشور بازمی‌گردد. یکی از فاکتورهای برنده ما در این موضوع جمعیتی است که می‌توانیم در استادیوم‌ها نسبت به سایر کشورها داشته باشیم. بر این اساس، مقرر است که بازرسان کنفدراسیون فوتبال آسیا ظرف سه ماه آینده (از ژانویه تا مارس ۲۰۲۱) به کشورمان سفر کنند تا از نزدیک به بررسی امکانات و زیرساخت‌های کشورمان بپردازند. فراموش نکنیم وقتی لیگ ما حرفه‌ای شد، استادیوم ها هم به روز شدند. نباید زیر آفتاب بنشینیم و منتظر سایه باشیم و همه تا آخرین لحظه تلاش مستمری داشته باشیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در ادامه موارد تشریحی ارسالی برای کنفدراسیون فوتبال آسیا در جهت مزیت‌های کشورمان برای میزبانی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ را تشریح کرد.

در ادامه این نشست، رؤسای هیئت‌ها و شهرداران حاضر به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.
نقل قول‌های شهرداران در نشست
ایرج شهین باهر شهردار تبریز:
شهرداری تبریز در کنار سایر شهرداران کلانشهرهای کشور همراه و همگام با این هدف بزرگ است و امیدواریم بتوانیم این افتخار ملی را نصیب فوتبال کشورمان کنیم.

کلایی شهردار مشهد:
به فدراسیون فوتبال بابت تلاش‌های صورت گرفته بابت کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا خسته نباشید و خدا قوت می‌گویم. ما هم در کنار سایر دوستان همه تلاش‌مان را جهت به روزرسانی و تقویت اماکن ورزشی مرتبط خواهیم کرد.

امیر حسینی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران:
کسب میزبانی جام ملت های آسیا ۲۰۲۷ یک هدف ملی است. شهرداری تهران تمام قد و با همه وجود برای کمک به تحقق این هدف تلاش خواهد کرد.

علی‌اصغر کمالی‌زاده شهردار کرج:
بسیار خرسندیم که تلاش خوبی را از فدراسیون فوتبال در بحث اخذ میزبانی شاهد هستیم. به طور حتم با برگزاری نشست‌های اینچنینی و بسیج امکانات می‌توانیم شانس خوبی برای گرفتن این میزبانی داشته باشیم.

طیبی مدیرعامل شرکت عمران آب و خدمات کیش:
تلاش ما بر تقویت امکانات و زیرساخت‌های ورزشی در جزیره استوار خواهد بود. ضمن اینکه موضوع مربوط به هتل‌های جزیره خوشبختانه شرایط مطلوبی دارد.

نقل‌قول‌های رؤسای هیئت‌ها در نشست

عبدالکاظم طالقانی رئیس هیئت فوتبال خوزستان:
با توجه به ظرفیت‌های مناسبی که در حوزه ساختاری در سطح استان خوزستان وجود دارد می‌توانیم مسابقات را به بهترین شکل در این استان برگزار کنیم. خوشبختانه در این باره اجماع خوبی هم در استان وجود دارد.

منصور بیک‌وردی رئیس هیئت فوتبال البرز:
خوشحالم که این جلسه برگزار شد. با تأکیدات و حمایت صورت گرفته روشن است فدراسیون فوتبال در این مسیر تنها نیست و امیدوارم شاهد تحقق این هدف مهم باشیم.

محسن سلاجقه سرپرست هیئت فوتبال کرمان:
* سؤالی داشتم که آیا امکان میزبانی در شهرستان‌ها هم خواهد بود؟
* دبیرکل فدراسیون: در حال حاضر مراکز استان‌ها به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی شده‌اند.

جواد ششگلانی رئیس هیئت فوتبال آذربایجان شرقی:
آذربایجان شرقی با در اختیار داشتن ورزشگاه‌های استاندارد قطعاً نقش مهمی در باب تحقق هدف بزرگ‌مان خواهد داشت. حضور و همراهی شهردار محترم تبریز هم مایه مباهات و خوشحالی است.

علی طاهری رئیس هیئت فوتبال اصفهان:
امیدوارم با بهره بردن از کل ظرفیت کشور بتوانیم میزبانی را کسب کنیم و شانس‌مان را بالا ببریم.

احسان اصولی رئیس هیئت فوتبال خراسان رضوی:
بدون هیچ شک و تردیدی تلاش فدراسیون در اخذ میزبانی اتفاق بسیار مهمی برای ورزش کشور است. همه باید دست به دست هم بدهیم تا به این مهم دست یابیم. خراسان رضوی هم در کنار سایر استان‌ها همپا و همگام برای رسیدن به این مهم تلاش خواهد کرد.

حبیب الله شیرازی رئیس هیئت فوتبال تهران:
خوشبختانه بحث ساخت و نوسازی در ورزشگاه‌های شهرستان‌ها در سال‌های اخیر به خوبی انجام شده است. امیدوارم ورزشگاه آزادی و تختی تهران هم با همین روند دچار نوسازی شود و بتوانیم به بهترین شکل کاندیدای میزبانی باشیم.

امیر عرب رئیس هیئت فوتبال کیش:
جزیره کیش با همه توان در بحث میزبانی تلاش می‌کند. در بعد امکانات جزیره دارای استاندارهای خوبی است و در بحث زیرساخت ورزش هم تلاش می‌کنیم تا در روند میزبانی باعث ارتقای امکانات شویم.

در پایان این نشست، دبیرکل فدراسیون فوتبال همچنین از تشکیل کارگروه ویژه مربوط به میزبانی با شرکت حاضران در این نشست خبر داد و مقرر شد موعد زمانی مربوط به دومین جلسه به اعضا اعلام شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Amir perspolisi RO ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    خنده داره خنده دار خخخخخخخخخ مثلا زمین نساجی مازندران رو ببینن و با ورزشگاههای کینگ عبدالله جده مقایسه کنن خخخخ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی