نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
۵ |
۵
داوران را فراموش کنید، شما اشتباهی مربی نشدید؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مربیانی که بازیکنان سفارشی می‌پذیرند و چشمان خود را بر روی استعدادهای حقیقی می‌بندند و سرمایه‌ها را پشت درهای بسته تمرین تیم‌شان می‌سوزانند، فاسد نیستند؟

خبرورزشی/ آرتین زهرابی؛ اعتراض‌ها به داوری‌های رقابت‌های فوتبال ایران رو به افزایش است و مربیان بسیاری پس از پایان بازی‌ها، علیه داوران موضع می‌گیرند، مصاحبه و حتی تهدید به کناره‌گیری از لیگ می‌کنند.

مربیانی که به داوران و حق و حقوق بدیهی آنها احترام بگذارند در فوتبال ما به ندرت پیدا می‌شوند و امروز کار به جایی رسیده که عده‌ای خبر از فساد رایج در بخش داوری فوتبال کشور می‌دهند.

اگر ادله قانونی و مدارک مستدل پیرامون فساد در داوری در حد همین حرف‌هاست، پس به سادگی می‌شود ادعا کرد در قشر مربیان نیز فساد چشمگیری ملاحظه می‌شود و اگر برخی مربیان با تعدادی از مدیران باشگاه‌ها همدست نشوند، لابد این تعداد بازیکنان بنجل و از رده خارج به تیم‌های لیگ برتری و لیگ یکی غالب نمی‌شوند!

معنی مبارزه با فساد در فوتبال، فقط این نیست که دیگران را متهم کنیم بلکه باید ببینیم برخی مربیان چگونه برای انجام چند کار ساده با بشکه‌های ۱۲۰ کیلویی ارتباط می‌گیرند و از آنها بازیکن سفارشی قبول می‌کنند؟ آیا کار کردن با دلالان و سوداگران عرصه فوتبال، فساد نیست؟ مربیانی که بازیکنان سفارشی می‌پذیرند و چشمان خود را بر روی استعدادهای حقیقی می‌بندند و سرمایه‌ها را پشت درهای بسته تمرین تیم‌شان می‌سوزانند، فاسد نیستند؟

برای تعدادی از مربیان، این تبدیل به یک عادت غلط و زشت شده که پس از هر بازی، توپ را به زمین داوران شوت کنند و حتی مشکلات ساده تیم‌های خود را مربوط به آنها بدانند. ما مدافع حق و حقوق داوران نیستیم اما از مربیانی که یاد گرفته‌اند دهان‌شان را باز کنند و همه تقصیرات را ناعادلانه گردن دیگران بیندازند سوال می‌کنیم شما واقعاً مربی هستید؟ اگر بله، پس چرا یکی از جلسه‌های تمرینی شما شاداب و متنوع نیست؟ چرا بازیکنانی که در پست‌های مختلف انتخاب می‌کنید جواب نمی‌دهند؟ چرا شما قادر نیستید یک تمرین ۹۰ دقیقه‌ای را به درستی مدیریت کنید؟ چرا هنوز ترکیب تیمتان را نمی‌شناسید؟

شما که هر اتفاق عجیبی را با حضور داوران مربوط می‌دانید و سوت‌های آنها را مشکوک فرض می‌کنید، هیچ فکر کرده‌اید قدم گذاشتن خودتان در عرصه مربیگری یک اشتباه فاحش بود؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ایمون زایدم IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    دقیقا ک سرمربی تیم ابی پوش بعد بازب مصاحبه می کنه و تقصیر گردن داور میندازه با وجود اینکه تیمش حتی یه موقعیت گلم ایجاد نمی کنه
  • مانی IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    اقای زهرابی کشور ما ظرفیت لیگ 16 تیمی رو نداره برای هپین فساد زیاده
  • «کل یوم » US ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    از نظر بنده تنها سرمربی که حق دارد یعنی محق است که از داوران انتقاد کند و هر چه هم دلش خواست بگوید شخص ( قندلی) است زیرا هم بزگوار است یعنی سن و سالی از او گذشته است و از همه سرمربی ها هم بزرگتر است و تا کنون هم هرچه گفته درست در آمده است .مثلا فغانی را افتخار ایران دانسته و درست هم میباشد . ترکی را هم گفته است که داور خوبی است و لی بهتر بود چون نا مش ترکی است در یکی از خیابان های قدیمی تهران یا حد اقل با رییس کمیته داوران در زنجان سکونت می کرد . که این هم البته حرف درستی است . پس اگر ایشان هر چه فرمودند ما در مورد داوران بپذیریم جا ی دوری نمی رود چون از سر دلسوزی است و همیشه هم خدا را در نظر گرفته و می گویند که شا کریم . تازه « کل یوم » ارادت خا صی هم به جناب دادکان و استاد مصطفوی دارند که بسیار هم در امر داوری در مورد ایشان مؤثر است .
    • حمید علوی CA ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
      چاکریم عامو‌ ابرام.
    • ابرام US ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
      ما هم مخلصیم حمید خان ٬ این رو که چند بار به عرض رسانده ایم .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی