نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
بازگشت منچستریونایتد به جمع مدعیان قهرمانی کافی است؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فوتبالی که منچستریونایتد بازی می‌کند گاهی اوقات خسته‌کننده است و نتایجش هم دارای ثبات نیست اما وقتی شما هوادار یک تیم هستید باید لحظات ناخوشایند تیم را هم به جان بخرید.

خبرورزشی/ فرخ حسابی؛ منچستریونایتد با برد مقابل ولورهمپتون حالا جزو مدعیان قهرمانی به حساب می‌آید، دست‌کم از روی جدول می‌توان چنین گفت اما آیا واقعاً تیم اوله گنار سولشائر توانایی رقابت در حد قهرمانی لیگ برتر را تا پایان مسابقات دارد؟ 

سولشائر همچنان روزهای سختی را می‌گذراند. وقتی معیار مقایسه شما الکس فرگوسن و موفقیت‌های او باشد، هیچ وقت برد دقایق آخر مقابل ولورهمپتون و قرار گرفتن در رتبه دوم جدول را نمی‌توان به عنوان موفقیت به حساب آورد. اوله بعد از چنین بردی با انتقادهایی در مورد نحوه بازی یونایتد مواجه می‌شود و وقتی هم حرف از رتبه دوم جدول به میان می‌آید هواداران متعصب تیم بلافاصله می‌گویند که چیزی جز رتبه اول ما را ارضا نمی‌کند و یکی از مشکلات یونایتد همین است. همه هواداران منچستر که در دهه ۱۹۸۰ میلادی یا بعد از آن به دنیا آمده‌اند که تقریباً حالا ‌نصف جمعیت هواداری این باشگاه را طبق آمار تشکل می‌دهند، فقط دوران فرگوسن تا سال ۲۰۱۳ را به یاد دارند. جام‌های متعدد و بازگشت‌های خاطره‌انگیز در بازی‌های بزرگ تبدیل به یک روند عادی طی ۲۶ سال طلایی حضور سر الکس شده بود. 

اما حالا دیگر لیگ برتر مثل گذشته نیست و فقط رقابت قهرمانی بین دو تیم نیست، اتفاقی که قبلاً بین یونایتد و آرسنال رخ می‌داد و کمی بعدتر هم جنگ قهرمانی بین یونایتد و چلسی بود. حالا تیم‌های مدعی بیشتر شده‌اند و این یعنی برای برنده شدن در این مدل جدید لیگ، هر تیم نیاز به بردهای بیشتری دارد. 

دیوید مویس، لوئی فان‌خال و ژوزه مورینیو همگی به این دلیل اخراج شدند که انتظارات هوداران با واقعیات موجود در منچستریونایتد و در لیگ فوتبال انگلیس تطابق نداشت. خیلی از هواداران، آنها را شارلاتان خواندند و از روز اولی هم که سولشائر روی نیمکت اولدترافورد نشست به دنبال آن بودند که این برچسب را به او نیز بزنند هر چند که اوله با نتایجی که گرفته توانسته تا حدودی آنها را راضی نگه دارد یا دست‌کم فشار انتقادها را از خودش کم کند. 

فوتبالی که تیم او بازی می‌کند گاهی اوقات خسته‌کننده است و نتایجش هم دارای ثبات نیست اما وقتی شما هوادار یک تیم هستید باید لحظات ناخوشایند تیم را هم به جان بخرید. این موضوعی است که هوادارن منچستریونایتد چندان درک نمی‌کنند، اینکه تلخی و شادی هر دو در کنار هم برای یک تیم رقم می‌خورند. 

یونایتد فعلاً خودش را به عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی مطرح کرده و اگر بتواند این روند را ادامه دهد تا هفته‌های پایانی نیز می‌تواند جزو مدعیان باشد و شاید قهرمانی را نیز به دست بیاورد. اماگر این اتفاق نیفتاد آیا هواداران این تیم باید ناراحت شوند؟ یا از پیشرفت تیم خود بعد از سال‌ها رکود لذت ببرند؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی