فریده شجاعی: تنها صوفی‌زاده مقصر نیست!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فرسیده شجاعی نایب رئیس اسبق فوتبال بانوان ایران می گوید: فیفا سازمانی بسیار بابرنامه و قانون‌مدار است و با کسی شوخی ندارد.

خبرورزشی/ تیم‌های ملی؛ خبر خارج شدن تیم ملی فوتبال از رنکینگ جهانی نه تنها جامعه فوتبال را ناراحت کرد بلکه مسئولان سابق هم نگران شده‌اند. فریده شجاعی، نایب‌رئیس فدراسیون بسکتبال که سال‌های پیش نایب‌رئیس فوتبال بانوان بود، درباره خروج فوتبالی‌ها می‌گوید: «این خبر ناراحت‌کننده است به دلیل اینکه سال‌ها زحمت ‌کشیده شد تا فیفا فوتبال بانوان ما را به رسمیت شناخت و در رده‌بندی جهانی، فیفا و حتی AFC قرار گرفت اما اکنون وضعیت فدراسیون فوتبال ما خراب است و بانوان به تبعیت مشکلات آن تحت‌الشعاع قرار گرفته‌اند ولی من به آینده امیدوارم.»

او سال ۸۶ وارد فدراسیون فوتبال شد: «فیفا سازمانی بسیار بابرنامه و قانون‌مدار است و با کسی شوخی ندارد. کسی که تلاشی ندارد و بازی رسمی برگزار نکرده، حذف می‌شود. اگر زمانی فوتبال و فوتسال دختران به اوج رسید به دلیل نگرش مثبت کفاشیان بود و او زمینه مناسبی را برای پیشرفت آماده می‌کرد.»

شجاعی با شیوع کرونا معتقد است فدراسیون باید بهتر عمل می‌کرد: «این درست است که تهدیدهای زیادی مثل کرونا و... داشتیم ولی به هر حال باید خودمان را سرپا نگه می‌داشتیم زیرا جهان دچار بحران بوده و باقی کشورها هم در چنین شرایطی در رتبه‌بندی جهانی مانده‌اند ولی ما خارج شده‌ایم. این موضوع از مشکلات فعلی فدراسیون و تغییراتی که در فدراسیون ایجاد شده و حاشیه‌هایی که برای مردان وجود دارد، ناشی می‌شود زیرا ‌فرد دلسوزی وجود ندارد. ما باید منتظر باشیم تا وضعیت فوتبال مردان درست شود، چون فوتبال بزرگسالان مردان همیشه ویترین فوتبال کشورمان است. چون ویترین به‌هم ریخته است و انتظار چنین مشکلاتی برای بانوان هم می‌رفت.»

به گفته او نایب‌رئیس بانوان را فدراسیون فوتبال باید حمایت کند: «نایب‌رئیس باید از طرف رئیس فدراسیون حمایت شود. اگر این حمایت و نگرش مثبت نسبت به ورزش بانوان نباشد این مشکلات به‌وجود می‌آید. نایب‌رئیس باید فعالیت بیشتری داشته باشد تا بتواند فوتبال و فوتسال را سر پا نگه دارد. واقعاً جای تأسف دارد ولی مطمئن باشید که نباید خانم صوفی‌زاده را مقصر تنها دانست.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی