نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
فریده شجاعی: وقتی مردان دچار مشکل می‌شوند نباید زنان را رها کنیم
منبع: ایرنا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

نایب رییس اسبق زنان فدراسیون فوتبال گفت: همه مشکلات فوتبال زنان را به نایب رییس نباید ربط داد، چرا که وقتی نگاه رییس فدراسیون به فوتبال این قشر منفی است نباید انتظار موفقیت داشته باشیم.

خبرورزشیمدیریت فوتبال؛ فریده شجاعی نایب رییس اسبق فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه همه مشکلات را از چشم نایب رییس زنان فدراسیون فوتبال نبینید، گفت: اگر فدراسیونی نگاه مثبتی به زنان نداشته باشد، آنان پیشرفت نمی‌کنند. زمینه و بستر رشد فوتبال و فوتسال زنان را باید مسئولان فراهم سازند. اکنون فدراسیون فوتبال وضعیت نابسامانی به دلیل مشکلات قراردادهای سرمربیان خارجی و همچنین نبود رییس فدراسیون سپری می‌کند.

وی اضافه کرد: تبعات این مشکلات به زنان رسیده و به آنان فرصتی ندادند تا از حق و حقوق خود دفاع کنند. ویترین فدراسیون، فوتبال مردان محسوب می‌شود و چون مشکلاتش زیاد است، همه هم و غم خود را روی فوتبال مردان گذاشته است. هر چیزی جایگاه خودش را دارد و وقتی مردان دچار مشکل می‌شوند نباید زنان را رها کنیم.

شجاعی تاکید کرد: خیلی صریح اعلام می‌کنم که لیلا صوفی‌زاده به عنوان نایب رییس زحماتش را در این مدت کشیده و وقتی نگاه رییس فدراسیون به فوتبال زنان مثبت نباشد، فوتبال زنان هم موفق نمی‌شود و این موضوع یکی از مهم‌ترین فاکتورهای رشد فوتبال زنان است.

وی ادامه داد: در دوران علی کفاشیان فوتبال زنان خیلی موفق بود. بستر مناسب برای رشد دختران را باید رییس فدراسیون فراهم کند. همه چیز را نباید به گردن نایب رییس انداخت.

نایب رییس اسبق فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که حتی اگر حق را به او می‌دهید اما چرا وی در برابر این رویدادها واکنشی نشان نمی‌دهد، گفت: شخصی است و نمی‌دانم. شاید دلخوری‌هایی دارد و مسلما صوفی‌زاده حرف‌هایی برای دفاع دارد اما در برخی از مواقع شرایط و محیط کار اجازه نمی‌دهد تا درخصوص بعضی از مسایل صحبت کند. صوفی‌زاده همه تلاشش را کرده و تا زمانی که اصل موضوع اصلاح نشود و فدراسیون رییس ثابتی نداشته باشد تا وضعیت بسامانی پیدا کند، شرایط خوبی هم در فوتبال زنان نخواهیم داشت.

وی افزود: اگر فوتبال زنان فعال شود و در مسابقات غرب آسیا یا آسیایی شرکت کند، فیفا ارگانی است که هرچند سخت‌گیر اما انعطاف پذیر است و در صورت شروع کردن فعالیت‌های بین‌المللی به سرعت ما را وارد رده‌بندی جهانی می‌کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی