نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
۰ |
۰
صفر تا ۱۰۰ کارشناسی خودرو را در اینجا بخوانید
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

به گزارش خبرگزاری اقتصاد آنلاین: یکی از پررونق‌ترین بخش‌های بازار خودرو ایران، بازار خرید و فروش خودرو ‌دست‌دوم یا کارکرده است. خرید خودروهای کارکرده نیاز به دقت فراوانی دارد؛ زیرا از گذشته تا به امروز همواره برخی افراد سعی داشته‌اند تا از ناآگاهی خریداران سوءاستفاده کرده و خودروهای پراز عیب و ایراد خود را با قیمت بالا بفروشند. ازاین‌رو بسیار اهمیت دارد که در هنگام خرید خودرو دست دوم، چشمان خود را کاملا باز کرده و با دقت خرید کنید.

«‌ کارشناسی خودرو حلقه گم‌شده معاملات بازار خودرو ایران است که در زمان خرید خودرو دست دوم یا کارکرده می‌تواند ناجی سرمایه شما باشد. ۷۲٪ خودروهای دست دوم دارای حداقل یک مشکل فنی یا بدنه هستند، پس اگر خوب حواس خود را جمع نکنید و کارشناسی خودرو را توسط یک متخصص انجام ندهید، ممکن است بخش قابل‌توجهی از سرمایه خود را از دست بدهید. »

در این مقاله از همراه مکانیک قصد داریم گام به گام با شما برای داشتن یک تجربه خرید خودرو موفق و مطمئن پیش برویم؛ لطفا با ما همراه باشید.

رنگ خودرو، نخستین گام در کارشناسی خودرو تخصصی

بیشتر خودروهای ‌دست‌دوم حداقل یک بار تصادف کرده و قسمت‌هایی از آن‌ها لکه‌رنگ دارد. این رنگ شدگی بیشتر در قسمت‌هایی مانند درب‌ها، گلگیر و کاپوت اتفاق می‌افتد. اگر هنوز اهمیت این موضوع چندان برایتان روشن نشده است، پس بهتر است بدانید که داشتن لکه‌رنگ روی در یک ساندرو مدل ۹۹ می‌تواند قیمت آن را از ۴۲۵ میلیون تومان به ۴۱۰ میلیون تومان برساند. این موضوع در خودروهای لوکس و خارجی بسیار پراهمیت است تاجایی که ممکن است مبلغ کل خودرو را تا چند صد میلیون تومان کاهش دهد. بنابراین عدم‌به‌کارگیری دقت کافی در این موضوع می‌تواند ضررهای چند ده میلیون تومانی برای شما به همراه داشته باشد.

بدنه و شاسی، گام دوم در کارشناسی خودرو تخصصی

تعویض شدن یک قطعه از بدنه نیز می‌تواند تا حد زیادی بر روی قیمت خودرو ‌دست‌دوم تاثیر بگذارد. در حال حاضر برخی از فروشنده‌ها با وجود تعویضی بودن قطعاتی نظیر درب یا کاپوت، خودرو را کاملا سالم معرفی می‌کنند. حتی در بعضی موارد دیده شده است که خودرویی با یک قطعه تعویضی ‌به‌عنوان خودروی صفر کیلومتر فروخته شده است؛ بنابراین در هنگام خرید باید به هرگونه پوسیدگی، ترک خوردگی یا تفاوت رنگ دقت کنید.

همچنین برای حفظ سلامت سرنشینان باید به سلامت شاسی و بالانس بودن آن دقت کنید؛ زیرا در غیر این صورت چرخ‌ها در زاویه درست قرار نمی‌گیرند. از سوی دیگر عدم سلامت شاسی ممکن است به دلیل بروز یک حادثه بسیار شدید برای خودرو ایجاد شده باشد؛ به همین دلیل بهتر است هنگام خرید خودرو کارکرده، شاسی خودرو را به دقت بررسی کنید.

« کارشناس خودرو یک فرد باتجربه و متخصص است که تمامی این قدم‌ها را برای شما طی می‌کند تا خیالتان از بابت خرید خودرو راحت باشد. کارشناسان خودرو همراه مکانیک قبل ازاین‌که وارد بازار شوند، در یک دوره ۳ ماهه رایگان به نام آکادمی همراه مکانیک که با همکاری سازمان فنی‌حرفه‌ای برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند تا زیر و بم خودروهای مختلف را در آن‌جا یاد بگیرند. »

امکانات و آپشن‌های خودرو، گام سوم در کارشناسی خودرو تخصصی

یکی از دلایلی که خریداران ایرانی به سمت خودروهای چینی یا کره‌ای کشیده می‌شوند، فهرست بلندبالای امکانات رفاهی آن‌ها است، اما تجربه همراه مکانیک در کارشناسی خودرو نشان داده که در ۱۰ درصد از خودروهای ‌دست‌دوم امکانات رفاهی به درستی کار نمی‌کنند. به همین دلیل لازم است که در هنگام خرید خودرو ‌دست‌دوم سلامت تمامی امکانات موجود را چک کنید. آپشن‌ها و امکانات رفاهی در قیمت خودروهای لوکس نیز اثر بسیار قابل‌توجهی دارند پس نباید از آن‌ها چشم‌پوشی کنید.

بررسی سلامت فنی، گام چهارم در کارشناسی خودرو تخصصی

قسمت فنی یکی از مهمترین قسمت‌ها در خودرو است. در هنگام خرید خودرو ‌دست‌دوم باید حتما سلامت موتور را چک کنید. در ابتدا باید از عدم وجود اتصالات با جوش یا لحیم در اطراف موتور مطمئن شوید. همچنین باید مطمئن شوید که موتور تعویض نشده و فابریک خودرو باشد. پس از موتور به سراغ امتحان کردن سیستم سوخت رسانی بروید. این کار را در مورد خودروهای کاربراتوری می‌توانید با آزمایش رنگ دود خروجی از اگزوز، چند دقیقه پس از روشن ماندن خودرو انجام دهید.

در کنار این‌ها باید سلامت سیستم ترمز را هم بررسی کنید. اگر ترمزها برای شروع به کار نیاز به فشار زیادی داشته باشند و یا در هنگام ترمز گرفتن صدای زیادی را ایجاد کنند، این سیستم دچار مشکل است. همچنین باید قدرت ترمز دستی یا ترمز پارک برقی در نگه‌داری خودرو در شیب‌های تند رو به پایین و بالا نیز چک شود. از موارد دیگری که در هنگام بررسی سیستم فنی خودرو باید مد نظر داشته باشید می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد: سیستم برق رسانی، سیستم تعلیق، جعبه دنده یا گیربکس، فرمان، سیستم تعلیق و رادیاتور.

تست رانندگی، گام نهایی در کارشناسی خودرو تخصصی

با تست رانندگی خودرو می‌توانید راحتی خود را با آن آزمایش کرده و در کنار این‌ها به عیوبی که در ظاهر خودرو مشخص نیست پی ببرید. حتی با این آزمایش می‌توانید نتایجی به دست آورید که با استفاده از دستگاه‌های تخصصی مانند دیاگ نیز حاصل نمی‌شوند. با این کار می‌توانید ایرادات موجود در سیستم ترمز و گیربکس را تشخیص دهید. همچنین می‌توانید یک دید کلی بر روی فرمان پذیری خودرو، وضعیت آینه‌ها و شیشه‌ها و زاویه دید پیدا کنید. تجربه کارشناسی خودرو همراه مکانیک نشان داده است که حتی برخی از هیوندای‌های وارداتی که توسط نمایندگی به فروش رسیده‌اند نیز، در عملکرد ترمز ABS دچار مشکل هستند.

همراه مکانیک

« قیمت کارشناسی خودرو بسته به مدل و سال ساخت خودرو متفاوت است. ازآن‌جایی‌که معمولا خودروهای گران‌تر یا به‌اصطلاح مدل‌ بالاتر از امکانات بیشتری برخوردار هستند، قیمت کارشناسی خودرو آن‌ها بالاتر از خودروهای سطح اقتصادی است. اما قیمت کارشناسی خودروهای داخلی که در بازار فراوان هستند، برای خریداران بسیار مناسب است تا پرداخت هزینه کارشناسی خودرو را به ضرر چند ده میلیون تومانی ترجیح دهند. »

دیگر نکات مهمی که باید در هنگام خرید خودرو ‌دست‌ دوم به آن‌ها دقت کنید.

- بررسی کارکرد خودرو: حتما مراقب باشید که این مورد توسط فروشنده دست‌کاری نشده باشد. تغییر کارکرد خودرو در اکثر مواقع با دستگاه هم قابل تشخیص نیست و فقط یک کارشناس باتجربه می‌تواند با بررسی تمامی بخش‌های خودرو به کارکرد واقعی آن پی ببرد.

- به خودروهای پایین‌تر از قیمت بازار شک کنید: اگر خودرویی را در آگهی‌های اینترنتی پیدا کردید که شناختی بر روی فروشنده نداشتید و خودرو با وجود شرایط خوب با قیمتی زیر قیمت بازار به فروش می‌رسید، باید حتی به صحت و سلامت چنین خودرویی شک کنید.

- تبلیغات و زبان بازی فروشنده را جدی نگیرید: در بسیاری از اوقات فروشنده تلاش می‌کند تا با چرب زبانی شما را سرگرم کرده و از توجه به عیب‌های خودرو باز دارد. علاوه بر این در برخی موارد مشتری تقلبی دیگری را در هنگام بازدید از خودرو به صحنه می‌آورند. این کار باعث می‌شود شما برای از دست ندادن شرایط خوب کاری دقت کافی را به کار نبرده و ایرادهای خودرو به چشمتان نیاید.

-         به بازار خرید و فروش خودرو دقت کنید: برخی از خودروها به ویژه خودروهای چینی به دلیل مشکلی که برای تامین قطعات آن‌ها وجود دارد، بازار فروش خوبی ندارند. این درحالی است که بیشتر خودروهای داخلی در بازار خودروهای کارکرده به خوبی قیمت گذاری شده و مشتری آن‌ها همواره حی و حاضر است؛ بنابراین در هنگام خرید خودرو ‌دست‌دوم باید کمی آینده نگری را چاشنی کار خود کنید.

همراه مکانیک

همراه مکانیک اولین شرکت ارائه‌دهنده خدمت کارشناسی خودرو تخصصی در کشور است. این شرکت با انجام بیش از ۱۷۰هزار کارشناسی خودرو موفق با رضایت ۹۳% از مشتریان، همچنان نیز پیشتاز بازار کارشناسی خودروهای دست دوم است. ضمنا این شرکت با تاسیس اولین و بزرگ‌ترین نمایشگاه خودروهای کارشناسی‌شده در کشور توانسته علاوه‌بر ارائه خدمت کارشناسی، خرید و فروش خودروهای مختلف را نیز برای مشتریان خود انجام دهد تا یک تجربه مدرن از معامله خودرو را تجربه کنند. پیشنهاد می‌کنیم جهت آگاهی از خدمات مختلف همراه مکانیک به خصوص خدمت کارشناسی خودرو این شرکت به وبسایت همراه مکانیک hamrah-mechanic.com مراجعه کنید و یا در صورت نیاز با تلفن ۰۲۱۴۵۶۱۲۰۰۰ تماس بگیرید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی