نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
علی کفاشیان: بهتر است رئیس فدراسیون، فوتبالی باشد
منبع: مهر
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال می‌گوید وقتی در سال ۱۳۸۶ به این سِمت انتخاب شد، برای حضور کمیته المپیک در مجمع فدراسیون با فیفا نامه‌نگاری کرده اما پاسخ فیفا منفی بوده است.

خبرورزشی/ مدیریت فوتبال؛ علی کفاشیان رئیس سابق فدراسیون فوتبال در آستانه برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون، مصاحبه‌ای را انجام داده که شامل نکته‌های جالبی است.

*برگزاری انتخابات اتفاق خوبی است. به هر حال فدراسیون یک سال بلاتکلیف بود و این بلاتکلیفی ضرر زیادی به فوتبال کشور زد. امیدوارم هرکسی به عنوان رئیس و عضو هیئت رئیسه انتخاب می‌شود، بتواند به فوتبال کمک کند.

*مشکل ساختمان حل می‌شود. اگر پول بیاید و به شرکت شستا پرداخت شود، آنها دیگر شکایتی نخواهند داشت! پول ویلموتس در حساب فیفا هست. می‌توان با مذاکره و با واسطه آن پول را گرفت. با همان پول می‌شود ساختمان فدراسیون را آزاد کرد. فقط می‌ماند حکم ۶ میلیون یورویی که در دادگاه CAS است. امیدوارم فدراسیون بتواند ویلموتس را در این دادگاه محکوم کند.

*کسی که جلو می‌آید باید مدیر باشد. اگر فوتبال هم بازی کرده باشد که چه بهتر. رئیس بعدی فدراسیون باید صاحب تجربه باشد و بتواند با مسئولان بالادستی، مجلس و دولت تعامل سازنده داشته باشد. برعکس آن هم صادق است. دولت و مجلس هم باید از فوتبال حمایت کنند. وقتی تیم ملی به جام جهانی می‌رود و میلیون‌ها ایرانی را شاد می‌کند، دولت هم باید در آن سهم داشته باشد. همه باید روی فوتبال حساس باشند. حساسیت‌ها روی فوتبال در حال حاضر منفی است و باید نگاه مثبت هم داشت. همیشه نباید دنبال ایراد بود.

*اصولاً هیئت‌های استانی این‌طور نیستند. شاید کمک‌های نقدی دریافت کرده باشند ولی در کل چندان تحت تاثیر نیستند. مجمع فوتبال، نزدیک به ۹۰ عضو دارد که شاید همه از یک بحث منتفع نشوند. البته در بعضی موارد این موضوع صدق می‌کند کسانی که در راس هستند، با اعضای مجمع تعامل و لابی می‌کنند.

*سال ۱۳۸۶ و زمانی که رئیس فدراسیون فوتبال شدم، همزمان برای چند ماه دبیر کل کمیته ملی المپیک هم بودم. آن موقع خیلی تلاش کردم کمیته المپیک را وارد مجمع فوتبال کنم ولی پاسخی که فیفا داد این بود که در اساسنامه هیچ فدراسیون فوتبالی در دنیا کمیته المپیک وجود ندارد. سیاست فیفا این بود که کمیته المپیک در اساسنامه نباشد. در بعضی جاها افرادی عضو افتخاری هستند که به درد نمی‌خورد. این‌طور نیست که قبلاً کمیته المپیک در مجمع بوده و الان نباشد. سال ۱۳۸۶ فیفا نه زیر بار حضور کمیته المپیک و نه زیر بار حضور وزیر ورزش در اساسنامه نمی‌رفت. البته در بحث وزیر ورزش پافشاری شد و فیفا در نهایت قبول کرد. می‌خواهم بگویم سال ۱۳۸۶ من همین نامه صالحی امیری را به فیفا نوشتم و اعلام کردم چون تیم امید زیر نظر کمیته المپیک است و به دلایل دیگر، این کمیته باید در اساسنامه باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی