نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۸
۰ |
۰
حرکت ارزشمند محمد فارِس در ایتالیا
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بازیکن مسلمان تیم فوتبال لاتزیو در اقدامی تحسین‌برانگیز به یک شهروند ایتالیایی که وسیله کارش توسط چند سارق ربوده شده است، کمک کرد.

خبرورزشی/ در حاشیه؛ «محمد فارِس» بال الجزایری تیم فوتبال لاتزیو به یک پیک تحویل غذا در شهر ناپل که در آستانه سال جدید میلادی موتورسیکلتش به سرقت رفت، دو هزار و ۵۰۰ یورو کمک نقدی کرد.

این شهروند ایتالیایی ۵۲ ساله که «جانی لانچانو» نام دارد،‌ پنج سال پیش، پس از آنکه شغلش به‌عنوان یک قصاب را از دست داده بود، پیک موتوری تحویل غذا شد، اما درست در آستانه سال جدید میلادی مورد هجوم پنج مرد قرار گرفت که موتور او را به سرقت بردند.

به لطف تصاویر ویدئویی گرفته شده از صحنه حادثه توسط دوربین‌های مدار بسته یکی از ساکنان منطقه، مقامات امنیتی ایتالیا اقدام به شناسایی و دستگیری سارقان کردند، اما انتشار ویدئویی این ماجرا در فضای مجازی به شدت بازتاب داشت طوری که یک کمپین خیریه آنلاین در وب‌سایت «GoFoundMe» برای کمک به لانچانو شکل گرفت و طبق گزارش چندین منبع خبری در ایتالیا، فارِس هم در این کمپین شرکت و مبلغ دو هزار و ۵۰۰ یورو کمک کرد.

هدف نهایی برگزاری این کمپین جمع‌آوری رقم پنج هزار یورو بود که بازیکن مسلمان تیم لاتزیو به تنهایی نیمی از آن را پرداخت کرد. اما این کمپین در عرض تنها چند ساعت پس از آغازش، توانست رقمی بالغ بر ۱۰ هزار یورو کمک برای لانچانو جمع‌آوری کند.

لانچانو با وجود ربوده شدن موتور سیکلتش، با استفاده از خودروی دختر خود به کار خود در شیفت شبانه محل کارش ادامه داد. او درباره این ماجرا گفت: من سعی کردم از چیزی که به خانواده‌ام تعلق داشت، دفاع کنم. تحت تأثیر قرار گرفتم، اما نمی‌خواهم از محبت شهروندان ناپلی سوءاستفاده کنم.

اقدام فارِس برای کمک به لانچانو مورد تمجید هواداران تیم فوتبال ناپولی قرار گرفته است و آنها با پیام‌های مختلف در صفحه اینستاگرام این بازیکن ۲۴ ساله به او تبریک گفته و از وی قدردانی کرده‌اند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی