اکبر کارگرجم: همیشه تیم قوی‌تر، برنده دربی نیست
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پیشکسوت استقلال درباره شهرآورد پیش‌رو به خبرورزشی گفت: دربی با همه مسابقات لیگ فرق دارد. اصلاً نمی‌توانید با توجه به نتایج قبلی یک تیم، نتیجه بازی را حدس بزنید. 

خبرورزشیلیگ برتر ایران؛ اکبر کارگرجم، از فوتبالیست‌های قدیمی باشگاه استقلال درباره دربی پیش‌روی تیم محبوبش و اهمیت آن با ما همکلام شد. 

اوضاع استقلال برای دربی خوب است؟
دربی با همه مسابقات لیگ فرق دارد. اصلاً نمی‌توانید با توجه به نتایج قبلی یک تیم، نتیجه بازی را حدس بزنید. 

چطور؟
شاید در اسپانیا اغلب زمانی که ال‌کلاسیکو برگزار می‌شود، تیم بهتر برنده می‌شود و یا در ایتالیا بین دو تیم میلان تیم بهتر برنده می‌شود ولی در ایران وضعیت فرق می‌کند. هر زمان بین این دو تیم مسابقه برگزار شده، نتیجه هیچ ربطی به وضعیت جدول نداشته و یا باید لااقل گفت در اکثر مسابقات نتایجی که پیش‌بینی می‌شده برعکس بوده است. 

برخی می‌گویند نباید این بازی را حساس کرد!
این بازی از روزی که کری بین طرفداران و اعضای دو باشگاه به‌وجود آمده، حساس بوده و تا ابد هم حساس است. این حرف مرا جایی بنویسید و بدانید که هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید این مسابقه حساس نیست. یادم می‌آید در دهه ۷۰ و ۸۰ آمدند مهمانی‌هایی را هم قبل دربی برگزار کردند ولی اتفاقاً دعواهای دیدارهایی که با مهمانی استارتش را زدند، بیشتر بود. پس نمی‌توان گفت این بازی حساس نیست. 

چرا؟
طبیعی است. هر تیمی میلیون‌ها طرفدار دارد و هرچه توجه به یک تیم بیشتر باشد، نتایج آن هم حساس‌تر می‌شود. ضمن اینکه هیچ یک از دو تیم دوست ندارند بازی را ببازند و البته تساوی هم کسی را راضی نمی‌کند. 

اوضاع استقلال برای دربی پیش‌رو را چطور می‌بینید؟
قطعاً بازی آسانی برای این تیم نخواهد بود. پرسپولیس در شرایط روحی بدی از لیگ قهرمانان برگشته و قطعاً دنبال جبران آن دیدار برای هوادارانش است و با تمام قدرت جلو می‌آید. بنابراین معتقدم دیدار سختی پیش‌ روی استقلال است و اصلاً نباید فریب وضعیت جدولی را بخورد، چون همیشه تیمی که قوی‌تر به‌نظر می‌رسد، برنده دربی نیست. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حمید علوی CA ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    درست ترین کاری که یه هوادار میتونه انجام بده اینه که تیمش رو فارغ از نتایج بازی‌ها - بویژه بازی دربی- دوست داشته باشه و به بازیکن و مربی روحیه بده. خیلیا میگن عامل قهرمانی های چندساله ی پرسپولیس برانکو بود، اما بنظر من استقلالی، اولین عامل اوج گرفتن پرسپولیس ( در شرایطی که در انتهای جدول بود) هوادارای پرسپولیس بودن که حیاکن رهاکن راه نننداختن و بجاش تا تونستن از تیمشون حمایت کردن. نتیجه ش رو هم دیدن.
  • علیمحمد US ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    قربونت برم اکبر خان شعر نگو این مال زمان ذقیانوسه تو این بازی بخصوص دیاباته و قایدی و مطهری و مهدی پور چهارگل میزنند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی