محمدحسین برخواه: جا مانده‌ها در لیگ خودی نشان دهند
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری به خبرورزشی گفت: وزنه‌برداران جوان بدانند که حضور در تیم ملی ارزان به دست نمی‌آید و برای رسیدن به آن باید مشقاتی زیادی را تحمل کنند و با تمرینات، سخت رکوردهای قابل قبولی ثبت کنند. 

خبرورزشیخسرو کفیلی؛ وزنه‌برداران برای اردوی قهرمانی آسیای ازبکستان، به اهواز اسباب‌کشی می‌کنند. هر چند قرار بود اردوی دوم از جمعه ۱۹ دی در کیش شروع شود اما ظاهراً فدراسیون بابت هزینه بالای کیش ترجیح می‌دهد اردو را به اهواز منتقل کند، جایی که احتمالاً هیئتش هزینه‌ها را تقبل می‌کند. 

محمدحسین برخواه، سرمربی تیم ملی در این‌باره می‌گوید: «با منتفی شدن اردوی تیم ملی در کیش، رایزنی با هیئت استان خوزستان در جریان است تا اردو به اهواز منتقل شود و وزنه‌برداران اردونشین با استفاده از امکانات باشگاه مناطق نفت‌خیز جنوب تمرین کنند و لوازم و امکانات لازم هم برای جبران کمبودها از تهران به اهواز منتقل می‌شود.»

اولویت سرمربی تیم ملی برای تمرین ۴ وزنه‌بردار شانس سهمیه المپیک است: «ما همه شرایط را برای حضور علی داودی، علی هاشمی، کیانوش رستمی و سهراب مرادی که شانس سهمیه المپیک توکیو دارند را فراهم می‌کنیم تا در قهرمانی آسیای ازبکستان و انتخابی المپیک توکیو، بیشترین امتیاز را بگیرند تا دو نفر از آنها بلیت توکیو را صاحب شوند.»

برخواه به وزنه‌برداران جا مانده از اردو باز هم فرصت می‌دهد: «به ‌زودی لیست اردونشینان اعلام می‌شود. وزنه‌برداران در اردوی دوم برنامه تمرینی فشرده‌ای دارند. البته وزنه‌برداران جا مانده از اردو، مثل رضا دهدار، امیر حقوقی، مصطفی جوادی و...  دوباره فرصت دارند با حضور قدرتمند در دور برگشت لیگ شانس‌شان را برای پوشیدن دوبنده تیم ملی محک بزنند.»

به گفته او یکی از سه وزنه‌بردار اردونشین دسته ۸۹ کیلوگرم خط می‌خورد: «بدون تردید از بین علی میری، صالح چراغی و محمد زارعی یک نفر خط می‌خورد. البته آنها برای بالا بردن رکوردهایشان تا آخر اردو فرصت دارند.»

به گفته سرمربی تیم ملی سیدایوب موسوی، باید شانسش را در دسته ۱۰۲ کیلو محک بزند: «موسوی شانسش را باید در رقابت با وزنه‌برداران دسته ۱۰۲ کیلوگرم محک بزند، چراکه حضور رستمی و مرادی در ترکیب تیم برای قهرمانی آسیایی ازبکستان در دسته ۹۶ قطعی است.»

او تیم را علاوه بر قهرمانی آسیا و المپیک برای دو مسابقه دیگر آماده می‌کند: «آمادگی تیم در بازی‌های کشورهای اسلامی و قهرمانی جهان را هم در دستور کار داریم.»

برخواه از حالا به وزنه‌برداران مدعی پوشیدن دوبنده تیم ملی، هشدار می‌دهد: «وزنه‌برداران جوان بدانند که حضور در تیم ملی ارزان به دست نمی‌آید و برای رسیدن به آن باید مشقاتی زیادی را تحمل کنند و با تمرینات، سخت رکوردهای قابل قبولی ثبت کنند. 

وزنه‌برداران جوانی مثل‌ علی داودی، رسول معتمدی و حسین سلطانی در اردوی آمادگی تیم ملی هستند و وزنه‌بردارانی مثل آیت شریفی، امیر عزیزی، محمد محمدی، عارف خاکی و...  با تداوم تمرینات‌شان امیدهای آینده ایران هستند.»

سرمربی تیم ملی به همه وزنه‌برادران برای حضور در دور برگشت لیگ اولتیماتوم داد: «برخلاف اردوی اول که بعضی از ملی‌پوشان در اردوی تیم ملی رکوردگیری کردند این‌بار همه ملی‌پوشان باید در دور برگشت لیگ شرکت کنند. در پایان این مسابقات ۱۰ وزنه‌بردار مسافر تاشکند و یک وزنه‌بردار ذخیره برای قهرمانی آسیایی معرفی می‌شوند.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی