نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
تبعات ۳ مساوی پیاپی؛ پرسپولیس برای دربی تهاجمی‌تر می‌شود؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

۳ مساوی پیاپی مقابل نساجی، ذوب‌آهن و سپاهان باعث شده پرسپولیس کمی از مدعیان فاصله بگیرد اما یحیی بلافاصله پس از بازی با سپاهان حرف از پیروزی در دربی زد و مسلماً با همین تفکر تیمش را راهی میدان می‌کند.

خبرورزشی/ لیگ برتر ایران؛ تیم گل‌محمدی در بازی با سپاهان بیش از حد دفاعی بود و موقعیت گل‌های زیادی نداشت. حتی به جرأت می‌توان گفت موقعیت‌های سپاهان جدی‌تر و خطرناک‌تر بود. اما برای یحیی خیلی مهم بود که قبل از دربی حساس پایتخت باخت بدی ندهد و به همین دلیل احتیاط کرد. تیم او البته فاقد یک مهاجم شش‌دانگ و گلزن است. دلیل واضح هم این که پرسپولیس ۷ بازی در لیگ بیستم انجام داده و مهاجمانش حتی یک گل هم نزده‌اند. چه مهدی عبدی، چه آرمان رمضانی و چه حتی وحید امیری.

۳ مساوی پیاپی مقابل نساجی، ذوب‌آهن و سپاهان باعث شده پرسپولیس کمی از مدعیان فاصله بگیرد اما یحیی بلافاصله پس از بازی با سپاهان حرف از پیروزی در دربی زد و مسلماً با همین تفکر تیمش را راهی میدان می‌کند. گل‌محمدی آخرین دربی را هم در ضربات پنالتی به فرهاد مجیدی باخته و صرف‌نظر از انگیزه‌های همیشگی، انگیزه انتقام گرفتن هم دارد. طبعاً این انگیزه می‌تواند به شاگردانش هم منتقل شود تا پرسپولیس دوشنبه آینده برخلاف دیدار با سپاهان فقط و فقط برای پیروزی و کسب هر ۳ امتیاز بازی کند. در این راه یحیی نیاز دارد تیمش را تهاجمی‌تر راهی میدان کند و اولین کار می‌تواند حضور مهدی عبدی در ترکیب اصلی باشد. به هر حال او مقابل النصر و اولسان هم از ابتدا فیکس بود و گل هم زد پس اینکه در دربی هم فیکس باشد، اصلاً عجیب نیست به خصوص که او سابقه گلزنی در دربی را هم دارد (دربی رفت فصل گذشته با کمک حسینی).

پرسپولیس حتی می‌تواند در دربی با زوج عبدی- امیری در خط حمله و با روش ۲-۴-۴ بازی کند. امیری که قطعاً فیکس است اما مهم‌ترین انتخاب گل‌محمدی می‌تواند حضور مهدی عبدی در ترکیب اصلی باشد و یا حتی آرمان رمضانی که به هر حال انتخاب خود یحیی در فصل نقل و انتقالات بود اما معلوم نیست چرا بازی نمی‌کند و هنوز نتوانسته اعتماد به نفس لازم را برای حضور در ترکیب اصلی پرسپولیس پیدا کند.

ترکیب اصلی پرسپولیس تقریباً مشخص است. در دربی احسان پهلوان می‌تواند نقشی ویژه داشته باشد. او از معدود عناصر تهاجمی پرسپولیس است که مقابل سپاهان هم ۲ فرصت خوب داشت. البته به زعم بسیاری از کارشناسان خط حمله استقلال قوی‌تر از پرسپولیس است و یحیی که خودش مدافع بوده، حتماً برنامه‌های زیادی برای مهار خط آتش استقلال دارد. در ۲ دربی که او سرمربی بود، استقلال ۴ گل در وقت‌های قانونی زد و گل‌محمدی اصلاً نمی‌خواهد این اتفاق تکرار شود. چون اگر این بار هم استقلال ۲ گل بزند، بعید است خط حمله پرسپولیس توان جبران داشته باشد. (پرسپولیس در ۳ تساوی اخیر تنها ۲ گل زده است.)

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • هوادار قدیمی فوتبال IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    پرسپولیس لیگ را با بازی های سخت آغاز کرده است وصرف نظر از بازی های عقب مانده خود در میانه جدول قرار گرفته است اما استقلال با بازی های آسان لیگ را آغاز کرده است و با وجود از دست دادن امتیازهای حساس توانست نامطمئن و شکننده در بالای جدول قرار گیرد حتما در هفته های آینده که شرایط بازی این دو تیم با حریفان تغییر کرد جایگاههای آنها نیز در جدول تغییر خواهد کرد اوج این تغییرات برای استقلال و پرسپولیس در نیم فصل دوم خواهد بود چون تا آن موقع پرسپولیس از حال و هوای منفی شکست در فینال بازی های آسیایی خارج خواهد شد
    • مهدی IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      کدوم بازی سخت؟؟؟ هنوز نه با فولاد بازی کردین نه با گلگهر بازی کردین نه با تراکتور بازی کردین نه با استقلال. استقلال هم با گلگهر بازی کرده هم با شهر خودرو هم با فولاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی