نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
محمود فکری، یازدهمین سرمربی استقلال در دربی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

محمود فکری یازدهمین سکاندار کادر فنی استقلال در رویارویی با پرسپولیس است.

خبرورزشی/ لیگ برتر ایران؛ مسابقه روز دوشنبه بیستمین جدال استقلال و پرسپولیس در دور رفت ادوار رقابت‌های لیگ برتر تلقی می‌شود. جدالی که نتیجه آن قطعاً می‌تواند بر ادامه فعالیت سرمربیان هر دو تیم سایه بیندازد و گاهی اوقات شاهد آن بوده‌ایم که نتیجه دربی عملاً باعث عوض شدن شرایط زندگی ورزشی برخی مربیان شده است. در این میان محمود فکری اگر چه سالیان متمادی تحت عنوان بازیکن فضای جدال با پرسپولیس را تجربه کرده ولی این برای اولین مرتبه خواهد بود که به عنوان مرد شماره یک نیمکت استقلال هدایت آبی‌پوشان برابر حریف سنتی را بر عهده دارد. 

استارت با پورحیدری 
سابقه رویارویی‌های استقلال و پرسپولیس بالغ بر نیم قرن می‌شود ولی اگر بخواهیم صرفاً پیکارهای لیگ برتر را ملاک بررسی و ارزیابی قرار بدهیم، مرحوم منصور پورحیدری اولین سرمربی آبی‌پوشان در جدال مقابل پرسپولیس بوده است و زمستان سال ۸۰ این تیم را به مصاف مردان علی پروین فرستاد. دیداری که در نهایت با تساوی یک- یک خاتمه پیدا کرد. آبی و قرمز در بازی برگشت فصل ۸۱-۸۰ نیز امتیازات را میان خود تقسیم کردند. اتفاقاً در مسابقه برگشت هم پورحیدری سرمربی استقلال بود. 

سرمربیان خارجی 
طی تاریخ برگزاری رقابت‌های لیگ برتر استقلال با سه سرمربی خارجی به مصاف پرسپولیس رفته است. این اتفاق اولین بار در زمستان سال ۸۱ رخ داد و رولند کخ آلمانی آبی‌ها را به میدان نبرد با پرسپولیس فرستاد. در دهه ۹۰ هم وینفرد شفر و استراماچونی به چنین موقعیتی دست پیدا کردند. البته سرمربیان خارجی استقلال در دربی‌ها چندان موفق نبوده‌اند و ماحصل همه حضور آنها در این مسابقه همیشه مهم، فقط یک پیروزی بود که اسفندماه سال ۹۶ تحت هدایت شفر به دست آمد. 

یازدهمین سرمربی 
از زمان شروع رقابت‌های لیگ برتر در فوتبال ایران (پاییز سال ۸۰) تاکنون استقلال با ۱۰ سرمربی به مصاف پرسپولیس رفته است و محمود فکری روز دوشنبه هفته آینده یازدهمین سرمربی آبی‌ها برابر پرسپولیس در لیگ حرفه‌ای قلمداد خواهد شد. منصور پورحیدری، رولند کخ، امیر قلعه‌نویی، صمد مرفاوی، ناصر حجازی، پرویز مظلومی، علیرضا منصوریان، وینفرد شفر، آندره‌آ استراماچونی و فرهاد مجیدی مردانی قلمداد می‌شوند که قبل از محمود فکری در چنین موقعیتی قرار گرفتند. البته کاملاً بدیهی است برخی از اسامی که برشمردیم به مراتب بیشتر از یک مرتبه تحت عنوان سرمربی آبی‌پوشان پایتخت، دربی تهران را تجربه کرده‌اند. در میان سرمربیان استقلال طی ادوار برگزاری لیگ برتر، امیر قلعه‌نویی و پرویز مظلومی تنها افرادی بوده‌اند که اولین دربی خود تحت عنوان سرمربی را با پیروزی پشت ‌سر گذاشته‌اند. حالا باید ببینیم فکری هم راه آنها را دنبال خواهد کرد یا اینکه...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • تاجی IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    ایشالله موفقیت چندین ساله ش رو ببینیم در تاج

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی