نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
کیومرث هاشمی:  برنامه تحول‌آفرین ما برای فوتبال در حال آماده‌سازی است!
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال گفت: برنامه تحول‌آفرین ما در حال آماده‌سازی است ولی آن چیزی که اکنون فوتبال ما نیاز دارد همدلی، وحدت، همراهی و انسجام است.

خبرورزشی/ مدیریت فوتبال؛ کیومرث هاشمی پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال گفت: حضور خبرنگاران نشانگر این است که فوتبال برای مردم و جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است. همیشه گفته‌ام رسانه یک فرصت است و مدیران باید از این ظرفیت استفاده کنند. من از حضور رسانه‌ها مقابل ساختمان فدراسیون فوتبال تشکر می‌کنم. امروز در فدراسیون حضور یافتم تا کارهای مربوط به ثبت‌نام در بخش ریاست را انجام دهم.

رئیس پیشین کمیته ملی المپیک افزود: بیش از ۳۰ سال سابقه مدیریت در بدنه ورزش را دارم و از جنس ورزش هستم. از پایه‌های ورزش از یک کارمند ساده شروع کردم و هیئت‌ها و باشگاه‌های ورزشی را می‌شناسم. ارتباط‌های بسیار خوبی دارم. در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش، کمیته ملی المپیک و سازمان تربیت بدنی کار کردم. رسانه هم جزو جامعه فوتبال است و اگر رسانه را از فوتبال بگیرید دیگر فوتبال معنا ندارد. با بررسی‌هایی که انجام دادیم تشخیص دادیم به انتخابات ورود کنیم.

کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال تصریح کرد: برنامه تحول‌آفرین در حال آماده‌سازی است ولی آن چیزی که اکنون فوتبال ما نیاز دارد همدلی، وحدت و همراهی جامعه فوتبال و انسجام است. چالش‌های زیادی داریم. مخصوصا در زمینه منابع مالی که یکی از بزرگترین چالش‌های فوتبال است. این موضوع در ورزش کشور هم وجود دارد، اما با همت و تلاش مجموعه فدراسیون و با حمایت مجلس و دولت باید از ظرفیت‌های موجود و بخش خصوصی استفاده کنیم. یکی از بحث‌هایی که همواره در مورد فوتبال مطرح است حق پخش تلویزیونی است که این مستلزم کمک رسانه‌ها، مجلس و تشخیص مصلحت نظام است و با همراهی سازمان صدا و سیما ان‌شاءالله بتوانیم مشکل حق پخش تلویزیونی را حل کنیم.

هاشمی ادامه داد: این حق باشگاه‌ها است که مشکل حق پخش تلویزیونی حل شود. من اعتقاد دارم فوتبال در بخش مالی باید مستقل شود. در این زمینه هم در حال فکر کردن هستیم تا اگر امکان‌پذیر باشد در زمینه ردیف بودجه این کار را انجام دهیم.

وی درباره اینکه آیا فکری به حال بدهی‌های فدراسیون فوتبال شده یا خیر؟ گفت: باید ببینیم مجمع فدراسیون چه تصمیمی می‌گیرد. ما یکسری بدهی‌ها از فیفا داریم که به خاطر تحریم‌های ظالمانه آنجا مانده و ظرفیت خوبی است. این مشکلات باید با کمک یکدیگر حل شود. بحث توسعه منابعی که من گفتم در همین راستا بود. برای ما تیم‌های ملی قوی و لیگ قدرتمند در اولویت قرار دارد که باید در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس پیشین کمیته ملی المپیک عنوان کرد: باشگاه‌های پویا به عنوان بازوهای اجرایی هستند. فدراسیون باید تا جایی که می‌شود اختیارات خود را به هیئت‌های استانی واگذار کند.  هیئت‌های استانی به عنوان نماینده فدراسیون در استان‌ها قرار دارند. هیئت‌ها باید حتما حمایت شوند، مخصوصاً از لحاظ مالی. در بخش منابع انسانی نیز در بخش‌های مختلف باید حمایت شود. خیلی از ظرفیت‌های فوتبالی ما باید وارد عرصه مدیریت فوتبال در بخش‌های مختلف شوند. در اصل در خانواده فوتبال باید بزرگان این رشته در رأس این هرم قرار بگیرند. این افراد اسطوره‌های این افراد هستند و باید کمک کنیم تا حرمت آنها حفظ شوند.

هاشمی یادآور شد: باید به سمتی برویم که باشگاه‌ها کار باشگاهداری کنند و هر کس در حیطه وظایف خودش کارش را انجام دهد و در کار هم دخالت نکنیم. این بستگی به خانواده فوتبال دارد که چه اتفاقی می‌افتد. برای اولین بار این فرصت به وجود آمده که قهرمانان ما به عنوان نماینده مربیان، ورزشکاران و داوران در رده‌های مختلف سنی در مجمع حضور دارند، هیئت‌ها و باشگاه‌ها هم حضور دارند و خانواده فوتبال باید خودش انتخاب کند.

وی در پاسخ به این سوال که چه تصمیمی برای ریشه‌کن کردن فساد در فوتبال دارد؟ گفت: اعتقاد دارم که هر کسی در بخش کاری خودش، برای ریشه‌کن کردن فساد مسئولیت دارد. رسانه‌ها و باشگاه‌ها می‌توانند کمک کنند. جنبه حقوقی‌ قراردادها  باید قوی‌تر باشد و مشاوران حقوقی خوبی داشته باشیم. دنیا از ظرفیت کارگزاری‌هایی که در بستن قرارداد است استفاده می‌کنند یک کلمه بالا و پایین باعث باخت باشگاه‌ها و فوتبال ما می‌شود.

نامزد ریاست فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که بازنشسته نیست؟ گفت: خیر من بازنشسته نیستم.

هاشمی در خصوص مشکلاتی که خبرنگاران برای پوشش خبری از انتخابات در جلوی ساختمان فدراسیون فوتبال دارند و رفع این موضوع گفت: حرف شما درست است، اتفاقا با همکاران خودم صحبت می‌کردم و گفتم اگر خدا خواست و من به فدراسیون ورود کردم، باید کاری کنیم این بروکراسی‌های اداری ثبت‌نام کم شود. این حق رسانه‌ها هست که مکانی وجود داشته باشد تا با آرامش کار کنند. انشالله رسانه‌ها کمک کنند که هر اتفاقی که به صلاح فوتبال کشور است رقم بخورد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کیسه کشون IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    اگه اقای هاشمی رئیس فدراسیون بشه وضع فوتبال کلا خوب میشه.چون هم سابقه ی زیادی در مدیریت ورزشی داره هم یه پرسپولیسی کار درسته.
    • حقیقت تلخه IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      سابقه مدیریت اگه با عملکرد خوب همراه باشه مهمه همه این افراد امتحان خوبی در مدیریت پس ندادن، پس سابقشونو بذارن برا خودشون و دوباره دور ورزش نیان، فوتبال فعلی ایران رو فقط یه فوتبالی مثل علی کریمی می‌تونه درست کنه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی