نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
علی کریمی در نقش ناصر حجازی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

علی کریمی در حالی وارد انتخابات فدراسیون فوتبال شده که افرادی چون حیدر بهاروند، عزیزی خادم و مصطفی آجورلو در این انتخابات حضور پیدا کردند.

خبرورزشی/ مدیریت فوتبال؛ حیدر بهاروند، عزیزی خادم، علی کریمی، سردار آجورلو و کیومرث هاشمی اصلی‌ترین چهره‌هایی هستند برای انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کردند. راستش با حضور علی کریمی در انتخابات، یاد حضور زنده‌یاد ناصر حجازی در انتخابات سال ۸۴ ریاست جمهوری افتادیم. وقتی از حجازی پرسیدند چرا وارد این عرصه شدی، گفت: «من آمدم تا بگویم همان‌طور که حضور سیاسیون در ورزش غلط است، حضور فوتبالی‌ها هم در عرصه سیاست غلط است. من خودم هم می‌دانم که تأیید صلاحیت نمی‌شوم ولی آمدم که این پیام را بدهم!»

در شرایط فعلی که یکسری از طیف‌های سیاسی پشت سر کاندیداها هستند، ثبت‌نام علی کریمی چیزی شبیه همان ثبت‌نام ناصر حجازی برای انتخابات ریاست جمهوری است. بله، اینجا فوتبال است و قاعدتاً امثال دایی و کریمی و مهدوی‌کیا و... باید بیایند ولی خب باید دید این‌ها چطور می‌خواهند رأی بیاورند؟ مگر مردم قرار است رأی بدهند که این چهره‌های فوتبالی شانس داشته باشند؟

بله، فوتبال یک تخصص است و فوتبالی‌ها تخصص این کار را دارند ولی مگر یک چهره ورزشی را وزیر ورزش می‌کنند و یا مدیران باشگاه‌ها ورزشی و فوتبالی‌اند؟ در میان ۱۶تیم لیگ برتری نهایتاً دو، سه مدیر ورزشی داریم و بقیه سیاسی و یا اقتصادی هستند و یا از طیف‌های مختلف سیاسی حمایت می‌شوند (وضع باشگاهداری را هم که می‌بینید!) چنین فضایی در فدراسیون فوتبال هم بود. البته یکی مثل کفاشیان قهرمان دوومیدانی بود و چهره‌ای ورزشی محسوب می‌شد اما فوتبالی نبود و می‌توانست در سایر نهادهای ورزشی خیلی مفیدتر باشد (هرچند به مراتب بهتر از تاج کار کرد)

به نظر می‌رسد خود علی کریمی هم می‌داند که رأی نمی‌آورد و تفکراتی شبیه ناصر حجازی دارد. او آمده تا شاید یکسری مسائل را ثابت کند. کریمی نایب‌رئیس اول خود را هم یک چهره کاملاً موجه فوتبالی انتخاب کرد تا دیگر حرف و حدیثی باقی نماند اما هر وقت مدیران باشگاه‌ها ورزشی و فوتبالی شدند، علی کریمی‌ها و مهدوی‌کیاها هم وارد ساختمان سئول می‌شوند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ناشناس IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    کیسه ورزشی علی آقا کریمی جادوگر آسیا کجا کیسه بی اسطوره کجا فاصله تا کره ماهه
  • مظفر IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    این قیاس مع الفارق می باشد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی