نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
افشین قطبی: می‌دانم کدام بازیکن پرسپولیس لپ‌تاپ من را شکست!
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سرمربی اسبق پرسپولیس در مصاحبه‌ای گفت: زمانی که به رختکن برگشتم لب تاپم با لگد شکسته شده بود. بعداً هم متوجه شدم که چه کسی آن را شکسته است.

خبرورزشی/ چهره‌ها؛ افشین قطبی سرمربی سابق تیم ملی ایران و پرسپولیس موفق شد دو فصل پیش با تیم شیجیاژوانگ میانه جدولی به رتبه دوم سوپر لیگ چین صعود کند. اما این صعود با شیوع ویروس کرونا و تعطیلات فوتبال همراه بود که همین موضوع در نهایت به شکست تیم او در پلی آف سوپرلیگ و سقوط به لیگ یک منجر شد. تا در نهایت همه چیز به ضرر قطبی و شاگردانش به پایان برسد. قطبی در این مصاحبه به شرایط تیمش و ماجراهای فوتبال ایران نیز اشاره می کند؛

*شیجیاژوانگ به دسته دو سقوط نکرد بلکه به جایگاه قبلی خودش برگشت. این تیم براساس بررسی منابع رسمی فوتبال چین و ترسنفرمارکت در مقایسه با سایر تیم‌های چینی با کمترین بودجه ممکن بسته شد که با این وجود نتایج کسب شده‌اش در دور گروهی از هر لحاظ چشم‌گیر بوده است. در این سه سالی که سرمربی تیم‌ شیجیاژوانگ هستم رکوردهای جالبی در این تیم جا به جا شده است. ما تیم را براساس هر هفت روز یک بازی در خانه و یک بازی خارج از خانه بستیم. این در حالی بود که بودجه ما در مقایسه با سایر تیم‌های خارجی با ۲۰_۳۰ میلیون دلار بسته شد ولی بودجه سایر تیم‌ها مثل تیانجین تدا که تیم متوسطی در سوپر لیگ چین نیز محسوب می‌شود یک رقمی حول و حوش ۱۰۰ میلیون یورو، بودجه تیم‌های دیگر هم مثل بیجینگ گوان و شانگهای SIPG  بالای ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون یورو در سال تعیین شده بود. همین تفاوت باعث شد تا ما نتوانیم بازیکنان خارجی خوبی را به خدمت بگیریم. این در حالی است که نقش اصلی در تیم‌های چینی را بازیکنان خارجی ایفا می‌کنند. جدا از آن میانگین سنی بازیکنان تیم من بین ۳۵ تا ۳۷ سال بود. ما برای بازی‌های لیگ برتر از لحاظ تعداد بازیکن هم بسیار در مضیقه بودیم.

*مرتضی پورعلی گنجی که در لیگ چین حضور دارد بسیار بازیکن عالی و بی نظیر است؛ واقعا به او تبریک می‌گویم. به شخصه در هرجای دنیا که یک ایرانی بدرخشد و نامی از ایران برده شود خیلی خیلی خوشحال می‌شوم.

*شما می گویید علیرضا نیکبخت واحدی مدتی قبل در یک برنامه تلویزیونی گفته بود که مرزبان و استیلی پرسپولیس را قهرمان کردند و افشین قطبی هیچ نقشی در این اتفاق نداشته و فقط خوب صحبت می‌کند اما من هرگز به گذشته برنمی‌گردم. او نظر خودش را گفته این دیگران هستند که باید قضاوت کنند که دقیقا چرا این حرف‌ها را زده است.

*خاطرم هست که یک روز بعد از اتمام تمرین پرسپولیس، زمانی که به رختکن برگشتم لب تاپم با لگد شکسته شده بود. خیلی از این موضوع ناراحت شدم به هر حال لپ تاپ شکسته بود. بعد هم متوجه شدم که چه کسی آن را شکسته است، اما بهتر دیدم که راجع به این موضوع حرفی نزنم تا باعث درگیری و تنش در بیشتر در تیم نشده باشم.

*توجه داشته باشید که پرسپولیس در سه سال گذشته دو بار به فینال قهرمانی باشگاه‌های آسیا رسیده است. این افتخار بزرگی است که نصیب هر تیمی نمی‌شود. و حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان نشان از توانمندی و بزرگی این تیم است. پرسپولیس در حقیقت قهرمان غرب آسیا و نائب قهرمان آسیا شده است. در یک بازی فینال با وجود تمام حساسیتی که دارد یک تیم بازنده تیم دیگر برنده می‌شود. سوای نتیجه این دیدار معتقدم که پرسپولیس در این بازی مستحق برد بود و نباید می‌باخت.

*هرجایی هر ایرانی بتواند با کسب موفقیت نام ایران را بر سر زبان‌ها بیندازد برایم بهترین است. علی دایی در حال حاضر لژیونر نیست اما همه دنیا او را می‌شناسند. همانطور علی کریمی، مهدی مهدوی‌کیا و... تمامی این‌ها افرادی هستند که نامشان در آسیا، اروپا و حتی آمریکا با احترام برده می‌شود که این برای تمامی ایرانی‌ها افتخار بزرگی محسوب می‌شود. جدا از آن معتقدم لژیونرهای ما باعث سرفرازی و سربلندی فوتبال ایران هستند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حامد IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    امثال نیکبخت و صادقی یه مشت هوادار کج فهم و متوهم و گیر آوردن و دارن برای خودشون فالئر جمع میکنن.
    • سرخرگ IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      عموما مکتبشون همین شکلیه. بزرگشون یکی مثل مهدی فنونی زاده یا علی جباریه یا از نسل های جدیدتر اکبرپور و صادقی. شما شخصیت اینا رو مقایسه کن با امثال دکتر زادمهر، مهندس کلانی، دکتر دادکان، دکتر ذوالفقارنسب، مرحوم بهزادی و... یا از نسل های بعد، فرشاد پیوس، محمد خاکپور، افشین پیروانی، رحمان رضایی، یحیی گل محمدی، علی دایی، کریم باقری، علی کریمی، مهدی مهدوی کیا، ادموند بزیک و...
    • رضا IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      سرخرگ جون ، افشین پیروانی رو خوب اومدی خخخخخخخخ
  • حمید علوی CA ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    شیث
  • بابا مسعود IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    دکترشیث مهندس نصرتی خلبان محرمی و صادقیان و کادر پرواز سرتیپ ناصر محمدخانی
  • تتلیتی وحشتناک باهوش CH ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    مامانی بازیکن وقت لنگ اینکار را انجام داد و لپ تاپ وی را شکست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی