نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
ادموند بزیک: عابدزاده و هاشمی‌نسب دربی‌بازترین بودند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مهاجم اسبق تیم فوتبال پرسپولیس به خبرورزشی گفت: شاید برنده دربی از لحاظ روحی و روانی شرایط بهتری پیدا کند ولی قهرمان لیگ در پایان ۳۰ هفته مشخص می‌شود و نه بازی هفته هشتم!

خبرورزشی/ لیگ برتر ایران؛ ادموند بزیک این روزها می‌تواند سوژه خوبی برای مصاحبه کردن باشد. ثبت‌نام کردن علی کریمی در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال به علاوه نایب‌رئیسی اول مهدی مهدوی‌کیا! مهدوی‌کیا دوست صمیمی ادموند بزیک محسوب می‌شود و سال‌هاست ارتباط صمیمانه‌ای با هم دارند. از طرفی دیگر مهاجم ارمنی و سابق پرسپولیس سابقه زدن ۲ گل در دربی‌ها را دارد و...  خلاصه آنکه با سؤالات زیادی با ادموند بزیک تماس گرفتیم.

خبر ثبت‌نام علی کریمی در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال به گوش شما هم رسیده است. نظرتان چیست؟
فکر می‌کنم اتفاق مثبتی است که یک بازیکن ملی آن هم در سطح علی کریمی بخواهد نامزد ریاست فدراسیون فوتبال ایران شود. علی کریمی آدم سالمی است و همه هم او را به درستی و پاکی می‌شناسند. دوست دارم در راه جدیدی که انتخاب کرده موفق باشد.

می‌دانیم رابطه خوب و صمیمانه‌ای با مهدی مهدوی‌کیا دارید. علی کریمی او را به عنوان نایب‌رئیس اول خودش معرفی کرده است. با مهدی صحبتی نداشتید؟
چند روز قبل لطف کرد، زنگ زد و کریسمس را تبریک گفت. من هم تازه متوجه شدم ثبت‌نام کرده و در این رابطه صحبتی نداشتیم اما معتقدم هرقدر افرادی از جنس فوتبال در فدراسیون مشغول کار شوند به سود این رشته است.

آیا یک فوتبالیست می‌تواند مدیر یا رئیس فدراسیون موفقی شود؟
افرادی مثل علی کریمی، علی دایی یا مهدی مهدوی‌کیا کاریزمای این کار را دارند، چراکه نه؟ چه کسی از علی کریمی بهتر؟ اتفاقاً خیلی بهتر از غیرفوتبالی‌ها فدراسیون را اداره خواهند کرد.

بگذریم، دربی در پیش است. این دیدار واقعاً ۳ امتیاز دارد؟
نه، واقعیت امر را بخواهید ارزش برد دربی بیشتر از۳ امتیاز است. یک بازی خاص است که نه به رتبه دو تیم در جدول ربطی دارد و نه مسائل دیگر و فقط انگیزه دو تیم نتیجه را تعیین خواهد کرد.

خود شما ۲ گل بسیار مهم در دربی‌ها به استقلال زده‌اید. ادموند بزیک چگونه خودش را برای بازی با استقلال آماده می‌کرد؟

راستش را بخواهید من از نوجوانی و جوانی در آرارات در ورزشگاه پُر امجدیه (‌شهید شیرودی) بازی کرده و به حضور پرتعداد تماشاگران عادت داشتم. حمل بر تعریف یا خودستایی نباشد اما واقعاً هیچ استرسی در خودم احساس نمی‌کردم.

دربی‌بازترین بازیکنی که در دربی دیده‌اید؟
احمدرضا عابدزاده و مهدی هاشمی‌نسب دربی‌بازترین بازیکنانی بودند که دیده‌ام. قبل از آنها هم شنیدم مرحوم همایون بهزادی یا مهندس حسین کلانی فوق‌العاده بوده‌اند.

حالا  فکر می‌کنید نتیجه این دربی چه شود؟
پرسپولیس ۳ بازی گذشته را در حالی با تساوی به پایان رسانده که شانس برد داشته است. حالا من فکر می‌کنم یحیی گل‌محمدی و بازیکنانش با انگیزه بالایی فقط برای بردن وارد زمین شوند. آنها می‌خواهند طلسم مساوی‌ها را بشکنند و من شانس پرسپولیس را بیشتر از استقلال می‌دانم.

کدام بازیکنان شانس بیشتری برای گلزنی در دربی دارند؟
اصلاً معلوم نمی‌شود. در ظاهر باید به کسانی فکر کرد که نزدیک به دروازه حریف باشند اما ممکن است یک مدافع یا هافبک زننده گل دربی باشد. گفتم که این بازی یک مسابقه غیرقابل پیش‌بینی و عجیب است.

خطرناک‌ترین بازیکن تیم استقلال چه کسی است؟
مهدی قایدی و ارسلان مطهری مهاجمان زهرداری هستند اما پرسپولیس هم مدافعان ملی‌پوش و باتجربه‌ای دارد.

برنده دربی را می‌توان قهرمان لیگ بیستم خواند؟
شاید برنده دربی از لحاظ روحی و روانی شرایط بهتری پیدا کند ولی قهرمان لیگ در پایان ۳۰ هفته مشخص می‌شود و نه بازی هفته هشتم!

مشکل مهدی عبدی و آرمان رمضانی در خط حمله پرسپولیس چیست؟
به نظرم مهدی عبدی خیلی خوب فضا را می‌شناسد و در همه بازی‌ها برای خودش موقعیت گل به وجود می‌آورد. او در فینیشینگ مشکل دارد و باید با تمرینات اختصاصی بیشتر این نقص را مرتفع کند.

و آرمان رمضانی؟
آرمان رمضانی در سایپا یک مهاجم خوب بود که گل هم می‌زد. فضای پرسپولیس خیلی فرق می‌کند و این تیم حملات زیادی هم انجام می‌دهد. او باید خودش را در موقعیت گل قرار دهد و من فکر می‌کنم آرمان رمضانی با زدن یکی، دو گل راه خواهد افتاد.

 بازی کردن بدون مهاجم تخصصی برابر سپاهان اصفهان تصمیم درستی بود؟
باید به نظر سرمربی پرسپولیس احترام گذاشت. به هرحال یحیی گل‌محمدی و کادر فنی پرسپولیس حتماً هدف تاکتیکی خاصی داشته‌اند و من چون کنارتیم نیستم نمی‌توانم نظری بدهم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شمسعلی IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    بزیک رو دوست دارم چون ادم محترمیه تعصب رو با بی احترامی به رقیب نشون نداده .نه ادمهای دوزاری مثل سپهر حیدری که نود در صد فوتبالش تو ذوب اهن بود دوسال اخرش اومد پرسپولیس ادعایه کسوت هم داره
    • حمید علوی CA ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      دربی بازترین بازیکن شاهرخ خان بیانی بود. عابدزاده و هاشمی نسب به گرد پاش نمیرسیدن. برای هر دو تیم دربی عالی بازی کرده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی