نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
حمایت همه‌جانبه وزارت ورزش و کمیته‌ المپیک، نیاز مبرم کشتی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

نیازهای فنی، تدارکاتی، انگیزشی کشتی ایران به حمایت و پشتیبانی‌های خاص و ویژه‌ای نیاز دارد که حمایتهای فعلی، پاسخگوی این نیازها نیست. 

خبرورزشی/ مهدی شیروانی؛ در آستانه بازیهای‌المپیک ۲۰۲۱ و ۷ ماه قبل از شروع پیکارهای توکیو، فدراسیون‌کشتی نیاز مبرم به‌حمایت همه جانبه و بیشتر از قبل وزارت ورزش و کمیته ‌ملی ‌المپیک دارد. امکان حضور در میادین بین‌المللی و تورنمنت‌های برون‌ مرزی، به‌دلیل مسائل بهداشتی و نگرانی از احتمال آلودگی به ویروس منحوس کرونا، همچنین از نظر مالی و شرایط دشوار اقتصادی ناشی از تحریم و مشکلات عدیده ارزی و...  برای تیم‌های ملی، یا نفرات منتخب کادرفنی به منظور محک خوردن، کسب‌آمادگی و در شرایط مسابقه قرار گرفتن، درحال حاضر و شرایط خاص کرونایی، بسیار ضعیف و تقریباً دور از حد مقدورات و امکانات فدراسیون کشتی است. به‌رغم این که سلطانی‌فر و صالحی ‌امیری به مناسبت‌های مختلف و در حد توان کمک‌هایی را به فدراسیون ‌کشتی داشته و دارند ولی متاسفانه تامین نیازهای فنی، تدارکاتی، انگیزشی و... به حمایت و پشتیبانی‌های خاص و ویژه‌ای نیاز دارد که حمایت‌های فعلی، پاسخگوی این نیازها نیست.

همان‌گونه که تا به‌حال بارها، محمد بنا و غلامرضا محمدی سرمربیان تیم‌های ‌ملی کشتی ‌آزاد و فرنگی اعزامی به‌المپیک تاکید و بعضاً گلایه کرده‌اند، به‌ زعم آنها، حمایت از کشتی به ‌هیچ ‌وجه در حد و اندازه توقعات و انتظارات المپیکی نیست. هرچند که فدراسیون‌ کشتی همه توش و توان خود را به‌کار گرفته تا بلکه این امکانات، تجهیزات و توقعات را در سطح انتظارات مسافران المپیک برآورده سازد.

خرید دستگاه ویژه RDS برای گرفتن تست‌های تخصصی با توانایی ارائه پاسخ آزمایش‌ها حداکثر در کمتر از نیم‌ ساعت، برای راحتی خیال کادر فنی و کشتی‌گیران اردونشین نسبت اطلاع از ابتلا یا عدم ابتلا اردونشینان به ویروس کرونا، به خدمت گرفتن گروهی متخصص تغذیه به‌منظور استفاده بهینه از غذا، مکمل و پروتئین‌های موردنیاز تقویت جسمانی ملی‌پوشان و اردونشینان، از جمله اقدامات پیش‌بینی شده و به اجرا درآمده فدراسیون و کادرفنی، برای بالا بردن درصد احتمال موفقیت ملی‌پوشان درآستانه بازیهای ‌المپیک است. قطعاً اگر وزارت ورزش و کمیته المپیک نیز درکنار سایر حامیان پشتیبان کشتی، بیشتر از قبل در صدد برآورده ساختن نیازهای روحی و انگیزشی کشتی‌گیران و مربیان باشند، بدون شک این اقدامات ارزشمند برای تقویت فنی، فیزیکی و سلامت جسمانی قهرمانان نیز بازدهی و نتایج بهتر و مطلوب‌تری بر جای خواهد گذاشت که با استرس و نگرانی کمتری می‌توان به‌مصاف مدعیان المپیک رفت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی