سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰
۱۰ |
۵
امان از احمد نوراللهی، حیف از مهدی قایدی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

نمی‌توان ناجوانمردانه به نوراللهی تاخت. همان‌طور که در فینال آسیا نمی‌شد مهدی شیری را به خاطر آن هندی که کرد، اعدام کرد اما نتیجه فوتبال را همین اشتباهات تأثیرگذار عوض می‌کند.

خبرورزشیلیگ برتر ایران؛ اول اینکه بازی، بازی خوبی از آب درآمد. برخلاف پیش‌بینی‌ها دربی هم پرگل شد و هم تقریباً هیجان‌انگیز و تماشایی از آب درآمد. هر سه دربی آخر ۲-۲ مساوی شده و گل اول را هم استقلال زده است.

استقلال عالی شروع کرد ولی هیچ‌کس نفهمید چرا فکری ناگهان تصمیم گرفت نیمه دوم را با ۳ مهاجم شروع کند؟! واقعاً چه نیازی به این کار بود؟ پرسپولیس با استفاده از اشتباهات کادر فنی و بعداً مدافعان استقلال، ۲۵ دقیقه اول نیمه دوم عالی بازی کرد و همان‌جا می‌توانست ۴ بر یک هم پیش بیفتد اما توپی که نوراللهی دقیقه ۶۷ خراب کرد، استقلال را در بازی نگه داشت و در نهایت این نبوغ قایدی بود که به آن صورت نعمتی را دریبل کرد و توپ را از میان پای دو پرسپولیسی عبور داد. بعید می‌دانم در فوتبال ایران به جز مهدی قایدی بازیکنی چنین توانایی‌هایی داشته باشد. حتی گل‌محمدی هم در مصاحبه تلویزیونی‌اش به هنر قایدی اشاره کرد؛ هنری که البته در استقلال به خوبی از آن استفاده نمی‌شود.

نمی‌توان ناجوانمردانه به نوراللهی تاخت. همان‌طور که در فینال آسیا نمی‌شد مهدی شیری را به خاطر آن هندی که کرد، اعدام کرد اما نتیجه فوتبال را همین اشتباهات تأثیرگذار عوض می‌کند. اگر آن هند شیری مقابل اولسان نبود، شاید - البته شاید - پرسپولیس قهرمان آسیا می‌شد و اگر نوراللهی آن فرصت طلایی دقیقه ۶۷ را گل می‌کرد، شاید پرسپولیس ۳ بر یک یا ۴ بر یک استقلال را می‌برد اما خب استقلال هم اگر در نیمه دوم برنامه‌ای نداشت، در عوض مهدی قایدی را داشت تا باز هم با هنر فردی‌اش کام استقلالی‌ها را شیرین کند. این قایدی واقعاً حیف است. بازیکنی که حتی در دقیقه ۹۳ خون به مغزش می‌رسد و آن حرکت زیبا را در محوطه جریمه انجام می‌دهد تا نتیجه مهم‌ترین بازی سال را عوض کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • گودرز(تاج کبیر-تیم اول ایران) IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    اونقدری که احمدنوراللهی ما تاجیها رو خوشحال کرده قائدی خوشحال نکرده..ماشالله یک تنه قهرمانی آسیا و برد تو دربی رو گرفت از لنگ خخخخخ
    • محمد IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
      این الان کوری بود برا پرسپولیس یا تحقیر کردن باشگاه استقلال تو هوادار استقلالی واقعا
  • شمسعلی. US ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    ولی استقلال نیمه ی دوم واقعا تحقیر شد
    • لنگعلی IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
      اره با دبل لایی قائدی. دوبل دوسداری دیگه دادااااا
    • مانی IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
      جناب فرهاد اشرتقی اتفاقات فوتبالی همیشه هست ولی سالی یکی دوبار برای یک تیم رخ میده . امادر پرسپولیس این اتفاقات تقریباددر همه بازیها رخ میده که معنیش اینه که بازیکنان پرسپولیس تمرکز ندارن . دلیلشم قراردادهای پایینه در حالیکه نورالهی یک قرار داد ۳ میلیاردی بسته بازیکنی بانصف توان‌نورالهی قرار داد ۱۰-۱۲ میلیاردی با استقلال بسته
  • خلیل مهاجر IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    پرسپولیس تمام توان و کوشش و تمرکز خود را در آخرین دربی قرن به کار گرفت. خیلی خوب ظاهر شد و چندین موقعیت خوب گلزنی را هم خصوصا در نیمه دوم از دست داد. ورود دیاباته اشتباه نبود. استقلال میبایستی موقعیت های بیشتری را روی دروازه پرسپولیس برای حفظ تفوق خود ایجاد میکرد اما یک نکته مهم که به آن اشاره نشده است اوجگیری مصدومیت موسوی در بین دو نیمه بود که منجر به تغییراتی در خط دفاعی و میانی استقلال شد که نقاط ضعف آن بیشتر آشکار شود و علاوه بر آن استرس فوق العاده حاکم بر این رویارویی خصوصا روی بازیکنانی که تجربه آن را نداشتند و یا همچون نادری از پرسپولیس به استقلال پیوسته اند، ضریب اشتباهات آنها را بیشتر کند. علاوه بر آن پرسپولیس به لحاظ روحی و روانی علیرغم از دست دادن چند بازیکن کلیدی همچنان از موقعیت برتری نسبت به حریف دیرینه و سنتی خود استقلال برخوردار است. پرسپولیس در چهار دور متوالی قهرمان لیگ برتر و دوبار نایب قهرمان آسیا شده است و به صورت قهرمان طبیعی ظاهر میشود که تاثیر فوق العاده ای بر روحیه تیمی و همبستگی آنها دارد ولی برای مدعیان آسان نیست که باور کنند که در این فصل تیم بهتری هستند.
  • پارسه IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    اگه الاستقلال تو قوطی بود یکی از مهم ترین دلایلش احمد نور عزیز بود پرس سنگینش باعثدشده بود مدافع و هافبک های الاستقلال خودشون رو خیس کنند تنها دلیلی که دیروز بازی مساوی شد این بود که پرسپولیس پنج دقیقه آخر بازی رو با حفظ توپ در کناره ها مدیریت نکرد. میخوام آب پاکی رو بریزم رو یه عده کیسه کش که با اسامی پرسپولیسی کامنت میزارند گلمحمدی، احمد نور، مهدی شیری و همه و همه بازیکنهای باغیرتمون مورد حمایت ما هستند شما بهتر در مورد بازیکنهای تاجر قلیون و دوپینگیتون نظر بدید.
    • علی NL ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
      لنگی معلومه خیلی سوختی که ال ال میکنی
  • ستارگان سرخ ایران وآسیا IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    واقعا ما از دست نورالهی عصبی هستیم .بازیکنی که تحت تاثیر نام حریف قرار بگیره و نتون یه شوت ساده رو بزنه یااون شیری که قهرمانی اسیا رو از ما گرفت اینا بدرد تیم ما نمیخورن باید برن همین
  • {...} IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    از بازیم معلومه پرسپولیس همیشه سرور الاستقلاله برین احمد رو ببوسین مگه الان 4 تایی بودیناحمد نمی‌خواست گل بزنه چون شما هنوز تو هضم گل کریم باقری هستین کیسه کشا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی