آتیلا حجازی: پرسپولیس قهرمان ایران است، مگر می‌شود تیم ضعیفی باشد؟
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آتیلا حجازی مربی پیشین تیم فوتبال استقلال گفت که این تیم برنامه خاصی در دربی نداشت و اگر می‌خواهد قهرمان شود باید روش بازی‌اش را تغییر دهد.

خبرورزشی/ لیگ برتر ایران؛ آتیلا حجازی در خصوص تساوی ۲-۲ استقلال و پرسپولیس در دربی ۹۴ و همچنین شرایط این تیم مصاحبه ای انجام داده که در ادامه می‌خوانید:‌

*استقلال معمولا در هر بازی چند موقعیت گل دارد ولی نمی‌دانم چرا استقلال در این بازی در نود دقیقه یک موقعیت نیمه‌جدی هم نداشت و فاصله خطوط این تیم بسیار زیاد بود.

*استقلال در این بازی برنامه خاصی نداشت، جز اینکه بازیکنان از هر کجا که توپ را می‌گرفتند، آن را به مهدی قائدی یا وریا غفوری می‌فرستادند.

*وقتی تیمی از حریفش عقب می‌افتد حداقل تغییر آهنگ می‌دهد یا تاکتیکش را عوض می‌کند ولی این چیزها را در استقلال ندیدیم. استقلال نه تنها برنامه خاصی نداشت بلکه پلن جایگزین هم نداشت و اگر نبوغ قائدی نبود، ۳ امتیاز به پرسپولیس می‌رسید.

*نمی‌دانم دلیل آمدن دیابانه به زمین آن هم در شروع نیمه دوم چه بود، این در حالی است که استقلال با یک گل از حریفش جلو بود و مشخص نیست چرا در شروع نیمه دوم استقلال با سه مهاجم بازی کرد. واقعا نمی‌دانم برخی تغییرات چه دلیلی داشت و استقلال در خیلی از لحظات بازی سردرگم بود. جالب اینجا است که استقلال در این بازی موقعیت گل نداشت و این موضوع عجیب بود. در طرف مقابل پرسپولیس چند موقعیت مهم را از دست داد و اگر نوراللهی موقعیت‌ها را تبدیل به گل می‌کرد شکست سختی در انتظار استقلال بود.

*استقلال پرمهره‌ترین تیم ایران است و اکثر نیمکت‌نشین‌های این تیم می‌توانند در تیم‌های دیگر ستاره باشند و آن تیم‌ها را بچرخانند اما در این بازی حرفی برای گفتن نداشت. در طرف مقابل پرسپولیس از لحاظ بازیکن شرایط متفاوتی نسبت به استقلال داشت ولی شاگردان یحیی گل‌محمدی در این بازی با برنامه‌تر و هماهنگ‌تر فوتبال بازی کردند.

*حرف‌های پیروز قربانی در مورد پرسپولیس درست بود. مگر می‌شود که یک تیم چهار فصل پیاپی قهرمان شود و در فاصله دو سال به فینال لیگ قهرمانان برسد و تیم ضعیفی باشد؟ من هم دوست ندارم حرفی بزنم که حقیقت نداشته باشد، آیا می‌توان بگویم که پرسپولیس در دربی شانس آورد که نباخت، می‌توانم بگویم استقلال عالی بازی کرد؟

*استقلال را دوست دارم و آرزویم قهرمانی این تیم در لیگ برتر است. امیدوارم استقلال دیگر چنین نمایشی نداشته باشد هر چند این موضوع طبیعی است که یک تیم در برخی از بازی‌ها نمایش راضی کننده‌ای نداشته باشد. استقلال اگر قهرمانی می‌خواهد باید سبک بازی‌اش را عوض کند و نباید فقط به مهدی قائدی متکی باشد. برای این تیم، بازیکنان و مربیانش آرزوی بهترین‌ها را دارم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ارسطو IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    گل گفتی گل استقلال نباید به قائدی متکی باشه بازی بعد قائدی روی نیمکت میشینه تا ببینیم چی کار میخواد بکنه
  • حمید علوی CA ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    آتیلاجان اینکه متاسفانه انقد نمیدونی که دلیل آوردن شیخ از ابتدای نیمه دوم چی بود تعجبی نداره، من برات میگم تا بفهمی؛بعد از گل خط هافبک استقلال خیلی عقب کشید چون پرسپولیس همه جوره حمله میکرد،بارهاصدای فکری رو شنیدیم که ازهافبکهامیخواست بکشن بالا و از بالا پرس کنن. اما تیم تکون نمیخورد.موسوی خیلی زود اخطار گرفت.مفهومش این بود که قاعدتا موسوی بعد از اون خیلی با احتیاط بازی میکرد که خودش برا استقلال خطرناک بود.فکری شیخ رو‌ بجا موسوی آورد که اولا با سه تا فوروارد بازی کنه و اجازه نده دفاع‌های کنار پرسپولیس به حمله اضافه بشن و بازیسازی بکنن،ثانیا تبم ازدفاع صد درصدکه قطعن نمیتونست دوام بیاره دربیاد و ترسو بازی نکنه،ثالثا با بیرون بردن دفاع اخطار گرفته(اونم دفاعی که پهلوان سمتش بازی میکرد که تکنیکی هست و میتونست راحت خطا بگیره) آسیب پذیری اون منطقه رو‌کم‌کنه. طرزفکر درست بود اما دو‌تا مشکل بوجود اومد:یکی اینکه دفاع استقلال روی یک ضربه ی برگشت مستقیم براحتی وا داد و‌ گل خوردیم در نتیجه فشار روانی روی دفاع وسط ‌‌ انقد زیاد شد که کلا بهم ریخت. مشکل دیگه این بود که هافبکها نتونستن بازیسازی کنن.
    • مولر از برلین DE ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
      اقای علوی توجیه نکن! استقلال با فکری به جایی نمی رسد. تا حالا هم با اشتباهات داوری امتیاز گرفته. شما از برهانی چه انتظاری دارید . فکری چه تجربه ای در لیگ برتر داشته. پرستاره ترین تیم استقلال در مقابل پرسپولیس خالی از بازیکن تسلیم شده بود.!! دانش فوتبالی شما مال دهه شصتی هاست. بزن زیر اش!!
    • آبی بیکران GB ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
      جناب علوی حرفت دقیقه فقط چیزی که به چشم میاد ضعف مربیگری فکری بود در حالیکه نداشتن هافبکهایی با قدرت پرسینگ بالا از زمین حریف و مدافعینی که هنوز توپ اول زدن از روی پای مهاجم رو بلد نیستند در کنار نبود یه آنالیزور پخته که بتونه تله های حریفو باز کنه بیشتر از هر چیزی به چشم اومد... اگه یه آنالیزور تو تیم بود به این راحتی گول عقب نشینی ظاهری یحیی رو نمیخورد چونکه تمام بازیهای پرسپولیس تو آسیا با این سبک و سیاق همراه بود که با تراکم بالا تو زمین خودش اول گل نخوره و سپس باجلو اومدن حریف و توپ قاپی به کمک قابلیت پرسینگ هافبکهاش ارسالهای تند و تیز رو دفاع های متزلزل و تنها شده حریف بزاره و با پرس انفجاری توپ رومنجر به موقعیتهای مکرر کنه... این سبک دقیقا روش اتلتیکو مادرید هستش که چند ساله کیروش تو تیم ملی جا انداخت و برانکو هم ازش کپی کرد و نتیجه گرفت
    • حمید علوی CA ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
      مولر جان دادا جفت گلای پرسپولیس حاصل دفع مستقیم توپ (همون بزن زیرش خودمون ) بود اونوقت تاکتیک ما دهه شصتیه داداش؟!
    • حمید علوی CA ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
      دقیقن آبی بیکران اصل مشکل از اینجا شروع شد که جلو‌بردن پرس در استقلال همزمان شد با برنامه ی پرسپولیس برای کثیمدن بازی به زمین خودش و ارسال توپ مستقیم. تنها ایرادی که اونم بدلیل بی تحریکی میشه به کادر فنی لستقلال گرفت شاید همین باشه که نبایست قبل از دیدن برنامه و فرم بازی پرسپولیس در نیمه ی دوم یار تعویض میکرد و استراتژیش رو‌ تغییر شدید میداد. دفعه بعد این تجربه خواهد بود که وقتی نتیجه رو‌ گرفتی لازم نیست بین دو‌نیمه و وقتی هنوز نمیدونی تیم مقابل با چه برنامه ای میاد توزمین، تعویض کنی یا استراتژی کلی تغییر بدی( که استقلال هر دو رو همزمان انجام داد). البته هر دو‌گل پرسپولیس هم حاصل دفع توپ بود ولی خب موقعیت کم ندادیم به پرسپولیس.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی