محمدرضا طالقانی: چوب حراج به آبروی علی دایی زدند
منبع: ایلنا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

محمدرضا طالقانی، رئیس سابق فدراسیون کشتی گفت: ظلم است وقتی دادکان وجود دارد افراد نالایق رئیس فدراسیون شوند.

خبرورزشیچهره‌ها؛ محمدرضا طالقانی رئیس سابق فدراسیون کشتی ایران در خصوص برگزاری مسابقات لیگ برتر کشتی و آمادگی کشتی‌گیران با وجود همه گیری ویروس کرونا گفت: راستش را اگر بخواهم بگویم با توجه به وقفه ای که ایجاد شد و  به دلیل مشکلاتی که روزانه درگیر آن هستم متاسفانه قسمت نشد تا مسابقات لیگ را ببینم. با توجه به شیوع ویروس کرونا و وقفه‌ای که در آن ایجاد شد، حضور کشتی و کشتی‌گیران را در این شرایط باید به فال نیک گرفت. ما تا المپیک راه دشوار و سختی را خواهیم داشت و اینگونه می‌توان میزان آمادگی کشتی گیران را مورد بررسی قرار داد و این یک سنگ نشانه‌ای بود تا کشتی گیران به خوبی بفهمند چقدر باید کار و تلاش بکنند و همچنین باید شتاب خود را افزایش دهند. چند سفر و اردو خارج از کشور به خوبی می‌توانند ورزش اول ما که همیشه در المپیک مدال آور بوده را آماده این مسابقات کند.

وی با توجه به سالروز در گذشت جهان پهلوان تختی در خصوص این اسطوره ورزش ایران بیان کرد: من در اندازه‌ای نیستم که در خصوص آقا تختی صحبت کنم. من ایشان را تنها یک بار آن هم از راه دور در سالن کشتی دیدم در حالی که با مرحوم خیرالله امیری در حال کشتی گرفتن بودند. من با توجه به صحبت‌های دوستان و خانواده ایشان مخصوصا پسر او بابک تختی به خوبی فهمیدم که وی یک انسانی بود که همراه با مردم بود و حالا که جامعه ما تهی شده است به خوبی درک خواهیم کرد که ایشان چه عظمتی داشته‌اند.  من از کودکی الگویی مثل مولا علی (ع) داشتم و این برای من مهم است که آقا تختی قبل از هر سفر برای مسابقات به اماکن مذهبی رفته و چندین بار به نجف سفر کرده و نیز الفتی با نام مولا علی(ع) داشته است. در بعد ورزشی نیز تاکنون کسی نتوانسته افتخارات ایشان را در کشتی کسب کند و همین باعث محبوبیت ایشان در بین مردم چه در گذشته و حال شده است.

وی در مورد فوت بحث برانگیز ایشان گفت: برای من مهم نیست که ایشان چگونه از دنیا رفتند. مهم منش، چگونه زیستن و برخورد ایشان با مردم است که باید به آن پرداخته شود و صحبت کردن در خصوص این موضوع و رها کردن منش ایشان ظلم به آقا تختی است.

طالقانی در ادامه در مورد سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی نیز اظهار داشت: من حاج قاسم  را نزدیک به 30  سال می‌شناختم. ایشان یک ورزشکار باستانی خوب  بودند و من 25 سال پیش در گود زورخانه کرمان در کنار ایشان ورزش کردم. وی یک انسان مردمی صرف بود. به همین دلیل است که مردم به ایشان هنوز علاقه دارند. ایشان یک انسان متواضع بود و علاقه شدیدی به مردم داشت و به همین دلیل معتقد بودند که جامعه ما خانواده ماست و باید به آنها توجه شود.

رئیس سابق فدراسیون کشتی در مورد کنار گذاشتن افرادی چون محمد دادکان که از ورزش کشور با توجه به عملکردی که از خود به جای گذاشته است بیان کرد: باید بروند التماس محمد دادکان را بکنند تا او را بیاورند. امثال او امتحان پس دادند و آیا این ظلم نیست زمانی که محمد دادکان حضور دارد قدر او را نمی‌دانیم؟ کسی که ساختمان فدراسیون، استقلال و پرسپولیس را خریداری کرده و برای این فوتبال زحمت کشیده است باید او را کنار بگذاریم تا افرادی نالایق سرکار بیایند تا کار به جای برسد که ساختمان یک فدراسیون را توقیف کنند. یک روز علی دایی را زود آوردند و دو روز بعد آبرویی او را چوب حراج زدند و بیرونش کردند.  ما باید دایی را حمایت می‌کردیم تا در فیفا و ای اف سی به مقامی برسد نه اینکه آبروی او را ببریم که حالا بخواهد برود در اروپا کار کند. حالا هم همین است باید التماس کنند امثال محمد دادکان و علی کریمی به فوتبال برگردند و کار کنند.

وی ادامه داد: من محمدرضا طالقانی نیز هرجا رفتم من را بیرون کردند. چرا که جرم من این بود عاشق این مملکت و مردم هستم و به همین دلیل به دنبال کمک کردن به کشتی بودم. با کمترین امکانات در زمان ریاست من تیم‌های ملی قهرمان جهان شدند خانه کشتی را بنا کردم ولی من را 6 مرتبه بیرون کردند. چون امثال من و محمد دادکان با سلامت کار کردیم به همین دلیل خیلی ها حضور ما را بر نمی‌تابند. حتی  کار به جایی رسید که دو بار به من جان من سو قصد کردند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • تتلیتی وحشتناک باهوش CH ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    اوج هنر دادکان چهارم شدن تیم ملی در یک گروه چهار تیمی جام جهانی بود علی کریمی هم یار غار هدایتی بود و کوچکترین انتقادی علیه هدایتی انجام نداد
  • حمید کرمی IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    حاج آقا دومرتبه برویم مکه ویاد کنیم از بچه های با صفا هتل ومصطفی مسئول تدارکات کاروان آقامصطفی .مکه خیابان عزیزیه.
  • علی IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    درود بر پهلوان طالقانی مرد زحمت کش دمت گرم حرف حق میزنی مثل همیشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی