نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
رئال‌مادرید – اتلتیک‌بیلبائو؛ فینالیست تکراری یا شگفتی؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رئال‌مادرید مدافع قهرمانی سوپرجام می‌خواهد امشب اتلتیک‌بیلبائو را شکست دهد تا ال‌کلاسیکوی جدیدی در فینال سوپرجام را شاهد باشیم.

خبرورزشی/ سوپرجام اسپانیا؛ دومین فینالیست سوپرجام اسپانیا امشب در دیداری مشخص خواهد شد که از ساعت ۲۳:۳۰ آغاز می‌شود. رئال‌مادرید که قهرمان دوره قبلی بوده و در لالیگا هم قهرمان شده، در ورزشگاه روسالدا مالاگا به مصاف اتلتیک‌بیلبائو فینالیست جام‌حذفی خواهد رفت. 

رئال‌مادرید؛ صعود به قلّه
رئالِ زیزو از کابوس حذف در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا که فرار کرد، جان گرفت. حالا کهکشانی‌ها با باخت غریبه شده‌اند و جدی‌ترین رقیب اتلتیکومادرید در راه قهرمانی لالیگا هستند. آنها فصل پیش جام‌های اسپانیایی را بردند و حالا می‌خواهند باز هم جام گرفتن را در سوپرجام شروع کنند. از ابتدای دسامبر تیم زین‌الدین زیدان نباخته و در مجموع تیم باثباتی شده است. رئال با قرعه خوبی مواجه شده و به مصاف تیمی خواهد رفت که در یک دهه اخیر فقط یک مرتبه به آن باخته‌اند. با شرایط فعلی باید رئال را شانس اول قهرمانی در سوپرجام دانست. 

اتلتیک‌بیلبائو؛ شگفتی
شیرها این فصل بی‌دندان بوده‌اند! فصل پیش را در میانه‌های جدول به پایان رساندند و این فصل هم شرایطی مشابه دارند. تا فینال جام‌حذفی پیش رفته بودند که آن دیدار مقابل رئال‌سوسیه‌داد برگزار نشد. در هر صورت جواز حضور در سوپرجام را به دست ‌آوردند. آخرین خاطره‌شان در سوپرجام خوب بوده و سال ۲۰۱۵ بارسلونا را در فینال درهم کوبیدند. حالا فرمت مسابقات عوض شده و باید برای فینالیست شدن ابتدا یک رقیب قدرتمند را کنار بزنند. روی کاغذ برای شاگردان مارسلینو شانس کمی برای فینالیست شدن قائل هستیم. مارسلینو هم ۱۰ روز است به این تیم آمده و کار دشواری خواهد داشت. چند روز پیش نخستین بازی‌اش را به بارسلونا باخت. 

آخرین جدال
یک ماه پیش در بازی رفت لالیگای این فصل، رئال‌مادرید در خانه‌اش ۳ بر یک اتلتیک‌بیلبائو را برد. کروس و بن‌زما (۲ مرتبه) برای رئال و کاپا برای بیلبائو گل زدند. 

آمار بازی
۱۱) رئال‌مادرید با ۱۱ قهرمانی بعد از بارسلونا که ۱۳ جام گرفته، بیشترین افتخار را در سوپرچام اسپانیا داشته است. آخرین قهرمانی‌شان فصل پیش با شکست اتلتیکومادرید در ضربات‌پنالتی در دیداری که در عربستان برگزار شد، به دست آمد. 
۲) اتلتیک‌بیلبائو ۲ مرتبه قهرمان سوپرجام اسپانیا شده است. شیرها آخرین قهرمانی‌شان را سال ۲۰۱۵ در دیداری تاریخی به دست ‌آوردند. بیلبائو بازی رفت را با ۴ گل از بارسلونا برد و بعد از تساوی یک-یک در بازی برگشت، جام گرفت. 
۱۱) رئالی‌ها در ۱۱ بازی آخرشان مقابل اتلتیک‌بیلبائو که همگی در لالیگا بوده، شکست نخورده‌اند. آخرین برد بیلبائو مقابل رئال به مارس ۲۰۱۵ برمی‌گردد. 
۸) شکست‌ناپذیری شاگردان زیزو در لالیگا به ۸ بازی رسیده است. کهکشانی‌ها با نباخت از دسامبر به بعد به کورس قهرمانی رسیده‌اند. 
۹) بیلبائو فصل خوبی را سپری نمی‌کند و در لالیگا نیمی از ۱۸ بازی‌اش که ۹ دیدار بوده را واگذار کرده است. 

مصدومان و محرومان
رودریگو قطعاً رئال‌مادرید را در این نبرد همراهی نخواهد کرد. به احتمال فراوان دنی کارواخال و لوکا مودریچ دیگر مصدومان تیم زیدان به این بازی خواهند رسید. اونای لوپی و پرو نولاسکواین مصدومان اتلتیک‌بیلبائو هستند که مقابل رئال بازی نخواهند کرد. یوری برچیچه و یرای آلوارس با رفع مصدومیت می‌توانند بازی کنند. 

ترکیب احتمالی دو تیم
رئال‌مادرید:
کورتوا، کارواخال، واران، راموس، مندی، مودریچ، کاسمیرو، کروس، واسکس، آزار و بن‌زما
اتلتیک‌بیلبائو: سیمون، نونیس، مارتینس، برچیچه، مارکوس، وانکادور، وسگا، مونیاین، ویلیامز و گارسیا

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی