نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
بهتاش فریبا: کاش دیاباته بین نیمه وارد زمین نمی‌شد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بهتاش فریبا پیشکسوت استقلال در مصاحبه با خبرورزشی گفت: ما سال‌ها بود که فوتبالیست‌های خلاق این مدلی در لیگ‌مان نداشتیم و قایدی یکی از همان‌هاست؛ یکی از نسل چنگیز.

خبرورزشیلیگ برتر ایران؛ بهتاش فریبا در گفت‌وگو با روزنامه خبرورزشی درباره دربی ۹۴ و زوایای دیده و ندیده شده‌اش حرف زد و این مصاف را جزو بهترین مسابقات دو تیم استقلال و پرسپولیس دانست.

دربی در یک کلام چطور بود؟
دربی از نظر هوادار و تماشاگر خوب بود. هم کار تاکتیکی داشت، هم شوت داشت و زوج‌سازی‌های زیادی را دیدیم و البته ۴ گل هم رد و بدل شد که باعث شد تقریباً همه هواداران دو تیم از نتیجه راضی باشند. فکر می‌کنم این دربی بین دربی‌های دو سه سال گذشته بهترین بود. البته برای این حرفم دلیل دارم.

این سومین ۲-۲ پیاپی بود.
این خودش امر مهمی است و باید به فال نیک گرفت. نکته‌ای که کمتر به آن توجه شد و من دیدم که مجله کیهان ورزشی فقط به آن پرداخته بود اینکه این دربی، یک بازی باشخصیت بود. در واقع هر دو تیم بدون هیچ درگیری و بداخلاقی بازی کردند و به خانه برگشتند که این هم دو دلیل داشت.

چه دلیلی؟
اولاً چون بازی بدون تماشاگر بود و آن هیجان کاذب از بازیکنان هر دو تیم دور بود و همه سعی می‌کردند به وظایف‌شان عمل کنند و از طرفی دلیل دومش این بود که هر دو مربی لب خط تنشی به تیم‌های‌شان وارد نمی‌کردند. البته یک بار محمود فکری در ماجرای سیدجلال و خطایی که روی مطهری کرد از کوره دررفت که خب به‌حق هم معترض شد و یک بار هم یحیی گل‌محمدی که درباره خطای عارف غلامی از کوره دررفت که معتقد بود عارف باید اخراج می‌شد. هیچ اعتراضی از دو نیمکت به بازی دیده نشد و موجبات رقم خوردن یک دربی خوب فراهم شد. بازیکنان دو تیم هم متأثر از این وضعیت بی‌اخلاقی نکردند و حتی در برخی لحظات به هم احترام هم می‌گذاشتند. این یکی از شاخصه‌های مهم این دربی بود.

دلیل تعویض دیاباته را متوجه شدید؟
استقلال در نیمه اول خوب بازی می‌کرد و تا دقیقه ۳۵ زیر فشار پرسپولیس خوب تاب آورد و حتی تا پایان نیمه غیر از گلی که زد یکی دو موقعیت هم ساخت اما به هر حال پرسپولیس هم تیم بزرگی است و تعویض بین نیمه تا حدی فشار روی این تیم را برداشت. من دو روز قبل از دربی به دعوت کادر فنی در تمرین استقلال حضور یافتم و دیدم که احمد موسوی ۲۰ دقیقه زودتر از بقیه کنار رفت و متوجه شدم کمی حس درد در پایش دارد. در پایان دربی هم دیدید که گفت به فکری گفته نمی‌تواند نیمه دوم به بازی ادامه بدهد وگرنه هیچ بازیکنی نیست که دلش نخواهد در دربی بازی کند. این هم جزو مسائل شخصی در فوتبال است ولی به هر حال تفکر فکری این بوده است.

بهتر نبود یک اقدام دیگر را انجام می‌داد؟
به نظر من بهتر بود وریا را عقب می‌برد و از فرشید باقری یا فرشید اسماعیلی در هافبک راست استفاده می‌کرد چون عناصرش را داشت و بعد دیاباته را دقیقه ۶۰ تا ۶۵ به میدان می‌فرستاد. این اقدام باعث می‌شد پرسپولیس آزاد نشود.

قبول دارید نوراللهی اشتباه نمی‌کرد استقلال شکست می‌خورد؟
فوتبال را نمی‌توان این‌گونه نگاه کرد ولی من پیش‌بینی کرده بودم که نوراللهی را در خط حمله بازی می‌دهند و همین هم شد ولی باید به هوش بالای مسعود ریگی روی اولین خطری که نوراللهی ایجاد کرد تبریک گفت و البته دومی را هم که خودش بیرون زد.

قایدی را چطور دیدید؟
ما سال‌ها بود که فوتبالیست‌های خلاق این مدلی در لیگ‌مان نداشتیم و قایدی یکی از همان‌هاست؛ یکی از نسل چنگیز. در صحنه گل، او توپی که اسماعیلی با سر برایش انداخت را با استپ، اول سیامک نعمتی را از پیش‌ رو برداشت و بعد با اینکه هر فورواردی بود ضربه می‌زد، نزد و با یک بدن دو بازیکن پیش‌ رویش را هم خراب کرد و بعد توپ را از بین پای دو بازیکن به گل تبدیل کرد. این از یک فوتبالیست عادی برنمی‌آید. قایدی در حال حاضر ستاره لیگ ایران است.

نکته بارز استقلال؟
این بود که پس از خوردن گل دوم بازی را تمام‌شده ندانستند و من دیدم که فکری چطور با آن روحیه جنگندگی که خودش دارد تیمش را به جلو فراخواند و البته خود بازیکنان هم دوست داشتند نبازند و رفتند برای گلزنی. این بهترین اتفاق بازی بود که روحیه نباختن در استقلال دیده شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حمید علوی CA ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    امسال استقلال قهرمان لیگ میشه. از این عرضم شاید بسیاری از دوستان اصیل پرسپولیسی اصلن ناراحت نشن، اما بدبختانه بسیاری از فرهاد فنها ی به ظاهر استقلالی ناراحت میشن. و این است شور بختی اصلی استقلال.
  • کیسه ی مظلوم ومنفور IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    فریبا از یه طرف میگه اثطغلال خوب بازی کرد از یه طرف نمیتونه خوشحالی خودش بابت مساوی رو قایم کنه!یعنی اگه خوب بازی کرده پس چرا ازمساوی اینقدر راضی هستید.تیمی که از مساوی وخراب کردن موقعیت هایی که احمد نور کرده اینقدر خوشحاله دیگه نباید دم از بازی خوب بزنه.به ریگی هم تبریک میگه بابت اینکه شانسی توپ به یه جای بدنش خورده !!!
  • 6 IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    یه تحلیل کاملا مغرضانه توسط کسایی که ضعف مفرط تیمشونو دوست ندارن ببینن. این برای ما خیلی خوبه کار تیمی و گل تیمی کجا و گل الابختکی و انفرادی کجا! دو ماه دیگه تو اسیا بهت میگم اقای ظاهرخان خخخخ
  • فرشید IE ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    میگه فکری روی خطای سید جلال اعتراض داشت و اعتراض بحقی بود بعد در مورد اعتراض یحیی که بایستی بازیکن استقلال اخراج میشد نمیگه بحق بود مغرضانه تا چه حد تو کارشناسی بازی فیروز کریمی با اینکه سمت استقلال بود گفت شانس اورد که دو سه گل دیگه نخورد یعنی ادم باید چیزی رو که میبنه بگه نه اون چیزی که تعصبش میگه
    • Saiednl20 NL ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      ممنون اقا بهتاش ، بسیار تحلیل خوب و بجایی بود،با امید به حل مشکلات چه درون زمین و چه خارج از زمین.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی