جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
۱ |
۰
رئیس فدراسیون دیپلم؛ رئیس هیئت لیسانس 
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

هم اکنون در فوتبال ایران با مدرک دیپلم می‌توان برای ریاست فدراسیون فوتبال نامزد شد اما کسی که می‌خواهد رئیس هیئت فوتبال استان شود حتما باید مدرک کارشناسی داشته باشد!

خبرورزشی/ مدیریت فوتبال؛ اساسنامه فدراسیون فوتبال به تازگی تغییر کرده و از سوی فیفا تایید شده است. فدراسیون فوتبال ایران با نظر فیفا خیلی از موانع را برای حضور چهره‌های فوتبالی در انتخابات پیش رو برداشته است. فدراسیون فوتبال جهان برای اینکه پای ستاره‌های فوتبال به انتخابات فدراسیون فوتبال ایران باز شود اذعان کرده کسی که می‌خواهد رئیس فدراسیون فوتبال شود حتماً نباید مدرک لیسانس داشته باشد و می‌تواند با مدرک دیپلم هم برای حضور در انتخابات ثبت‌نام کند.

از سویی بازیکنی که دارای ۴ سال سابقه بازی در لیگ حرفه‌ای یا تیم ملی را داشته باشد منعی برای حضور در انتخابات نخواهد داشت در حالی که در گذشته نامزد ریاست فدراسیون فوتبال باید ۱۰ سال سابقه مدیریتی می‌داشت؛ به واقع اگر بازیکن اسمی می‌خواست نامزد فدراسیون فوتبال شود ابتدا باید در جایی یا در جاهای مختلفی ۱۰ سال مدیریت می‌کرد. یکی دیگر از موانعی که برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال برداشته شده است جمع آوری ۱۰ امضاء بود که این موضوع به تأیید از سوی ۵ عضو مجمع عمومی کاهش یافته است.

اما اساسنامه انتخابات هیئت فوتبال استان‌ها تغییر نکرده است. یکی از شروط شرکت در انتخابات هیئت فوتبال استان‌ها دارا بودن مدرک کارشناسی است. نمونه‌اش هم اکنون در مازندران نامزدها در حال ثبت نام در انتخابات هیئت فوتبال این استان هستند و یکی از شروط ثبت نام دارا بودن مدرک لیسانس است. این اتفاق نشان می‌دهد قوانین جدید هنوز در استان‌ها آپدیت نشده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • فوتبالی IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    وقتی تحصیلات در کنار تجربه مدیریتی و سابقه ورزشی و تعهد اخلاقی - اجتماعی در کنار هم قرار بگیرد آنوقت یک مدیری توانا و قابل خواهیم داشت افرادی مثل داریوش مصطفوی یا دادکان موفق بودند چون این شرایط را داشتند اما کسانی مثل علی کریمی با وجود سابقه ورزشی و تعهدات اخلاقی و اجتماعی که دارند بدلیل عدم تحصیلات و سوابق مدیریتی به هر حال کمبودهایی دارند و فاقد صلاحیت مدیریت کلان ورزشی هستند بحث بر سر نام افراد و اشخاص نیست همه میتوانند کاندید باشند اما آنکه اصلح نیست نباید کاندید شود و اگر هم شد نباید انتخاب شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی