نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۵
۷ |
۵
روزی که رضا احدی هافبک محبوب استقلال پر کشید
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رضا احدی هافبک محبوب استقلالی‌ها و مربی پیشین امیدهای استقلال پنج سال پیش در چنین روزی درگذشت.

خبرورزشی/ چهره‌ها؛ پنج سال قبل در ۲۸ دی ماه سال ۹۴، دست تقدیر یکی از بهترین و محجوب‌ترین بازیکنان تاریخ استقلال را از ما گرفت. رضا احدی عزیز و دوست داشتنی در بیست و هشتمین روز زمستان سال ۹۴ پس از یک دوره بسیار کوتاه بیماری، جان به جان آفرین تسلیم کرد و مسافر آسمان شد. 

مرحوم احدی از اواخر دهه پنجاه تا تابستان سال ۷۱ بازیکن استقلال بود و در این میان ۲ سال نیز (از ۶۶ تا ۶۸) در فوتبال آلمان توپ زد تا یکی از اولین لژیونرهای اروپایی تاریخ فوتبال ایران لقب بگیرد. 

احدی از تابستان سال ۷۸ تا بهار سال ۸۰ هدایت تیم امید استقلال را بر عهده داشت که یکی از طلایی‌ترین دوران بازیکن سازی تاریخ استقلال محسوب می‌شود. وحید طالب‌لو، پیروز قربانی، خسرو حیدری، مجتبی جباری، امیرحسین صادقی، میثم منیعی، فرزاد آشوبی، آندرانیک تیموریان و... از جمله دست پرورده‌های او در تیم‌های پایه استقلال محسوب می‌شوند.

حالا ۵ سال از آخرین وداع با احدی می‌گذرد و قطعا استقلال و استقلالی‌ها هرگز فراموشش نمی‌کنند. 

روحش شاد و یادش گرامی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مجهول الهویه IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    خدا رحمت کنه رضا احدی را البته فکر کنم اسم اصلی شان حسن بود. بازیکن خوب و نجیبی بود و خیلی از میانسالان الان که اونموقع کودک و نوجوان بودند به خاطر او استقلالی شدند. خدابیامرز بی حاشیه بود و به او کم لطفی شد حتی یکبار هم یادم نمیاد که به عنوان پیشکسوت به رادیو و تلویزیون دعوت بشه یا این که مصاحبه کنه یا نظر بده.
  • حمید علوی CA ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    دریبل زن ترین بازیکنی که در ۴۰ سال اخیر فوتبال ایران دیدم شادروان احدی بود. دریبل هاش همه نو بودن، فرق میکرد با بقیه. چپ پای دریبل زن، شوتزن ، و مهمتر از اینا، بسیار با اخلاق، متین و آرام فوتبال ایران.. یادش بخیر..
  • علیمحمد US ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    رضا احدی خدا بیامرزدش با اخلاق فوقالعاده فنی دو تا از پیشکسوتان استقلال خیلی تکنبیک نابی داشتند و خیلی شبیه به هم بود نوع فوتبالشون وهر هر دو به رحمت خدا رفتند احدی و ایرج دانایی فرد
    • حمید علوی CA ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      آی گفتی علیممد جان. آی گفتی..
  • کی روش IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    خدا بیامرزدش،من که اونموقع ،بازیشو ندیدم ولی میگن هم از لحاظ فنی وهم اخلاقی عالی بودو فکرکنم توی بوندس لیگا۲بازی کرد
    • حمید علوی CA ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
      شادروان احدی فرم بازیش، بویژه دریبل هاش خیلی متفاوت بود.هرگز یادم نمیره،یه دربی شادروان احدی سمت چپ ما بود و آقا مجتبی محرمی رو علی آقا گذاشته بود که با زدن و داغون کردنم که شده نذاره آقا رضا بره تو.خدا میدونه یه جا توپ رو برداشت برگشت سمت دروازه استقلال، آقا مجتبی که بشدت از دست دریبل های احدی عصبی شده بود دنبالش اومد که بزنه و توپو بگیره، یهو دیدیم یه لحظه ی خیلی کوتاه آقا رضا نشست رو یه پای راستش خدا شاهده همونجور نشسته به سمت چپ ۱۸۰ درجه دور برگردون زد، توپ رو با بیرون پای چپش نگه داشت و‌چرخوند و دوباره برگشت سمت دروازه پرسپولیس. به مولا علی ع قسم ما تماشاچیا و آقا مجتبی محرمی هممون هنگ‌ کرده بودیم که این دیگه چی بود.محرمی تابفهمه چی شد و برگرده شادروان احدی ده متر جلو بود.دوستان،من در تمام زندگیم هرگز چنین دریبلی ندیدم کسی بزنه. یه بارم، بازی با پاس، استقلال چپ و راست حمله میکرد اما ۴تا ضدحمله ۴ تا گل خورد. اواخر بازی شادروان احدی یه توپ رو وسط زمین برداشت،انداخت جلو پاش چنان زیرطاقی از حدود ۴۰ متری به پاس زد که ما تماشاچیا ۴ تا گلی که خورده بودیم یادمون رفت
  • الدوچرخه چی IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
    در مورد بازیش یک کمی غلو میکنید چون همدوره هاش اکثرا در همین لول بودند و ما ها همیشه تا یکی از دنیا میره براش سنگ تموم میزاریم!اما خداییش اخلاقی جزو کم نظیرها بود یعنی تا نمیگفت من اسدقلالی هستم کسی نمیتونست حدس بزنه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی