یاسمین سعادت: امیدوارم تنیس حرفه‌ای‌ شود
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

یاسمین سعادت، تنیسور ملی‌پوش کشورمان گفت: من به تازگی پیشنهاد مربیگری جوانان را داشتم و احساس کردم با حضورم در لیگ هم تجربه خوبی به دست می‌آورم و هم با قهرمانی انگیزه بیشتری برای ادامه کار در ایران پیدا می‌کنم اما متأسفانه کاملاً برعکس شد.

خبرورزشیتنیس؛ یاسمین سعادت، اولین تنیسوری است که با حجاب اسلامی در رقابت‌های بین‌المللی برای تیم ملی ایران به میدان رفت. او اوایل امسال در سفر یک‌ماهه به سانفرانسیسکو و حضور در چند ورک‌شاپ دوره‌های مربیگری را گذراند. سعادت درباره ورک‌شاپ می‌گوید: «حضور در آمریکا و تعدادی از کشورهای اروپایی افق تازه‌ای را برایم گشود. برایم بسیار لذت‌بخش بود، آنجا قدم به قدم برنامه‌ریزی کرده‌اند. من آرزو می‌کنم ایران حداقل کم‌کم برنامه‌ریزی طولانی حرفه‌ای را شروع کند.»

تنیسور ملی‌پوش که بورسیه یک دانشگاه آمریکایی شده تا کنار تحصیل بازی هم بکند، درباره حضورش و تنیسورهای دختر ایرانی مثل صدف صادق‌وزیری و غزل پاک‌باطن که بورسیه گرفته‌اند، بیان می‌کند: «به هیچ‌عنوان قصد ماندن در آمریکا را ندارم. ولی انتظار دارم سیستم آموزشی، مربیگری و برنامه‌ریزی در ایران تغییر و به سوی حرفه‌ای‌گری برود. پاک‌باطن و صادق‌وزیری هم در لیگ زیر ۲۳ سال دانشگاه‌ها شرکت می‌کنند. مناسباتی که در ایران جایی ندارد.»

سعادت بعد از مدت‌ها دوری تصمیم گرفت در لیگ کشور شرکت کند. او که بازیکن و مربی تیم آکادمی تنیس سعید احمدوند در جام‌حذفی کیش بود اما خیلی زود انصراف داد: «من به تازگی پیشنهاد مربیگری جوانان را داشتم و احساس کردم با حضورم در لیگ هم تجربه خوبی به دست می‌آورم و هم با قهرمانی انگیزه بیشتری برای ادامه کار در ایران پیدا می‌کنم اما متأسفانه کاملاً برعکس شد و بی‌نظمی در باشگاه آکادمی باعث شد که انصراف بدهم. اسپانسر و سرپرست تیم اصلاً حرفه‌ای رفتار نکردند و طوری با بازیکنان قرارداد امضا کرده بود که من مربی کاملاً هیچ‌کاره بودم و بازیکنان بودند که حتی ارنج تیم را می‌چیدند که در نهایت انصراف دادم.»

او همچنین به سطح پایین لیگ اشاره می‌کند: «هنوز بازی تیم‌های اصلی شروع نشده اما تا این مرحله، سطح مسابقات از نظر فنی خیلی پایین بود ولی شاید در ادامه بتواند بهتر شود.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی