نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
پرسپولیسی‌ها خاطرات احمد نوراللهی را فراموش نمی‌کنند
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

هواداران پرسپولیس نباید زحمات و بازی‌های خوب شماره ۸ در ترکیب پرسپولیس را فراموش کنند چراکه فراموش شدنی هم نیست.

خبرورزشیلیگ برتر ایران؛ هرچند احمد نوراللهی بعد از ناکامی در استفاده از موقعیت‌های گلزنی پرسپولیس در دربی اخیر مورد حمایت هم‌تیمی‌های خود قرار گرفت اما در فضای مجازی و از سوی برخی هواداران احساسی با هجمه‌هایی روبه‌رو شد. این در حالی‌ است که نقش احمد نوراللهی در بسیاری از موفقیت‌های چند سال اخیر پرسپولیس به‌ویژه قهرمانی‌های این تیم غیرقابل انکار است. بازیکنی که «بشار رسن» عراقی در گفت‌وگو با رسانه‌های عربی او را بهترین همبازی دوران فوتبال خود خواند. در زیر به چند خاطره به یادماندنی «احمد نوراللهی» در بازی‌های بزرگ پرسپولیس اشاره می‌کنیم‌.

خاطره اول‌؛ سوپر گل به الجزیره
حدود ۲ سال پیش تیم پرسپولیس در دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا میزبان الجزیره امارات بود و موفق شد حریف را با نتیجه ۲-یک شکست بدهد. مردان برانکو ایوانکوویچ با این پیروزی راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شدند. دو گل پرسپولیس در این دیدار را احمد نوراللهی و سیدجلال حسینی به ثمر رساندند. آن سوپرگل احمد نوراللهی به الجزیره که از فاصله‌ای دور به ثمر رسید، با رأی کاربران به‌عنوان بهترین هفته انتخاب شد. آن گل نقش ویژه‌ای در صعود پرسپولیس داشت که در نهایت به فینال لیگ قهرمانان آسیا هم رسید.

امضای دوم‌؛ گل ۳ امتیازی به استقلال
دربی ۸۹ روز درخشش احمد نوراللهی بود. آن دربی برای شماره ۸ پرسپولیس به شکلی کاملاً رؤیایی پیش رفت. در شرایطی که انجام بازی در روزهای سال نو انتظار نمایش قابل توجه از سوی دو تیم را دور از انتظار می‌کرد و حتی شائبه تساوی دو تیم برای خراب نشدن سال نو نیز به بحث جدی فضای مجازی تبدیل شده بود، نوراللهی تمام معادلات را تغییر داد. نوراللهی با پروازی بلند و ضربه سر غیرقابل مهار خود این بار اولین گلش در سال نو را در دربی به ثمر رساند تا نام او نیز در این‌ بازی‌ها تاریخی شود.

شادی گل احمد نوراللهی (پرسپولیس - استقلال؛ لیگ برتر 1398-1397)

امضای سوم‌؛ حذف سپاهان اصفهان در دقیقه ۱۲۰
خردادماه سال گذشته تیم سپاهان اصفهان در مرحله نیمه‌نهایی جام‌حذفی فوتبال در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان میزبان پرسپولیس بود که این دیدار در پایان ۹۰ دقیقه به تساوی بدون گل انجامید. سپس دو تیم در وقت‌های اضافه کار خود را دنبال کردند که در نهایت پرسپولیس با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید تا این بار برانکو پس از لیگ برتر، در جام ‌حذفی نیز قلعه‌نویی را از پیش‌رو بردارد. گل حیاتی و به یاد ماندنی این بازی را روی ضربه احمد نوراللهی در دقیقه ۱+۱۲۰ به ثمر رسید. شوت او به سیاوش یزدانی برخورد کرد و درون دروازه سپاهان جای گرفت.

آنچه اشاره شد بخشی از زحمات و تأثیرگذاری احمد نوراللهی در پرسپولیس بوده است. هافبک ملی‌پوشی که پس در سال جاری برخلاف سال گذشته با بدشانسی‌هایی روبه‌رو شده است‌؛ از خراب کردن پنالتی پرسپولیس در دربی حذفی بگیرید تا خطای پنالتی در فینال لیگ قهرمانان آسیا که خود احمد نوراللهی بیشتر از همه بابت آن ناراحت و دلخور شد. حالا بازی در پُست غیرتخصصی و از دست دادن چند موقعیت گل مقابل استقلال در دربی اخیر هم قوز بالای قوز شده است.

با تمام این تفاسیر به نظر می‌رسد هواداران پرسپولیس نباید زحمات و بازی‌های خوب شماره ۸ در ترکیب پرسپولیس را فراموش کنند چراکه فراموش شدنی هم نیست. هر بازیکنی ممکن است در مقطعی با افت مواجه شود و احمد نوراللهی هم از این قاعده مستثنی نیست اما همین بازیکن در شرایطی که می‌توانست پرسپولیس را ترک کند و به تیم‌های خارجی برود ماند و به تیمش کمک کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • صامت IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    آنهاکه درفضای مجازی به احمدحمله کرذدند پرسپولیسی نبودند.استقلالی هایی درپوشش پرسپولیس بودند
  • دختر پرسپولیسی IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    اگر واقعا به روحیه ما اهمیت میدید روحیهمون رو با رفتنش بد تر نکنید من روزی که احمد استفاده نکرد از موقعیت هاش در دربی منم اعصابم خرد شد و روغن به چشم پرید اما در حالی که خوب نبودم نشستم و بازی رو دیدم چون احمد داخل بازی بود غیر ممکنه بره من باور نمیکنم که احمد از تیم محبوبش بگذرد به فکر روحیه ما هم باشید با رفتنتون بد تر بد تر میشیم اجازه نمیدیم بره
  • کیسه کشون IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    دمش گرم.احمد کیسه سوراخ کن.
  • shahin IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    بعضی از طرفدارای پرسپولیس واقعا حرفهایی میزنند در حد ....که ادم نمیدونه دم خروسو باورکن یا قسمم حضرت عباسو مثل همین اقا یا خانم صامت با این کامنتش... به نظر من بهتره مثل اسمت صامت باشی خود من داشتم فینال اسیا رو بادوستای پرسپولیسیم میدیدم وقتی عبدی گلو زد عوض خوشحالی میخواستن یه جورایی دق دلیشونو سر من خالی کنن که یهو نورالهی پناالتی داد...اونوقت شروع کردن به نوراللهی....گفتن وبعد از شروع نمیه دوم به مهدی شیری....گفتن که روم نمیشه الفاظشونو اینجا بنویسم...بعضی از ماها واقعا بی انصاقیم ممکنه تو طرفدارای هر تیمی باشه...پس منصف باش ودروغ نگو.. اره یه سریها هم ادم فضایی از ماه و مریخ وسیرات دیگه اومدن در قالب وپوشش پرسپولیس به نوراللهی بد وبیراه گفتن...اخه نابغه ای کیو سان ..انیشتین..چی بگم استقلالی ها برای چی باید بعد از سئوتیهای نوراللهی بهش باید حمله کنن از لحاظ عقلی منطقی باید ازش تشکر هم بکنن مگر این که ای کیو شون مث تو باشه....
    • r.sh IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      ای کیو سان تویی که نفهمیدی چی گفتن. میگه برخی کیسه ها به اسم پرسپولیسی اومدن و به احمد نور بی احترامی کردند. به قول بابا پنجعلی: بفهم، نفهم
  • سیا IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    احمد داداش وقتی توی روزهای خوب کنارتیم توی روز های سخت هم هوادارتیم هر انسان اشتباه میکنه مهم نیست دیگه گذشته پر قدرت جبران کن۸

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی