نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
۱۲ |
۵
تلویزیون گزارشگر ندارد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تلویزیون به شدت با مشکل گزارشگر خوب مواجه است. این حقیقتی است که احدی نمی‌تواند انکارش کند. البته در طول ۳۰ سال اخیر بارها دچار فرودهایی بوده‌ایم‌ اما هیچ‌گاه خلأ تا این اندازه محسوس نبوده است. 

خبرورزشیرسانه؛ بعد از آنکه مزدک میرزایی در اقدامی ناگهانی تصمیم گرفت به لندن برود و برای یک شبکه فارسی‌زبان کار کند، کمتر کسی حدس می‌زد که تلویزیون دست به خودکشی بزند و عادل فردوسی‌پور یعنی معتبرترین و محبوب‌ترین گزارشگر خود را از دایره مجریان و گزارشگران بیرون بگذارد. عادل بیرون رانده شد تا دل همه بسوزد و برای او تنگ شود اما دلتنگی شدید مردم کوچک‌ترین تأثیری در تصمیم مدیران رسانه ملی نگذاشت. راندن عادل، بزرگ‌ترین اشتباه مدیران تلویزیون بود که نه بر اساس خواست مردم که بنا به تمایل شخصی تصمیم می‌گرفتند. عادل بیرون ماند تا مردم تشنه برای شنیدن صدا و گزارش او، هنگام برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا، دست به دامان صفحه اینستاگرام AFC شوند. اتفاقی که در فینال لیگ قهرمانان افتاد شاید بزرگ‌ترین اعتراض مردم به مدیران صدا و سیما بود اما باز هم هیچ اتفاق خیری برای مردم نیفتاد. 

اتفاقات دربی
شبکه ۳ برای بازی محبوب باشگاهی ایران بین دو تیم پرسپولیس و استقلال گزارشگری جوان را انتخاب کرد. انتخابی که خیلی زود توسط همان مدیران وتو شد و گزارشگری قدیمی برای بازی انتخاب شد که البته مدت‌هاست که از سطح بالای گذشته فاصله گرفته است. 
ماجرای تغییر گزارشگر دربی به خود مدیران تلویزیون ثابت کرد که دستشان خالی‌تر از همیشه است. 

جوان خوب نداریم؟ 
در میان گزارشگران جوانی که بعد از حذف عادل وارد چرخه گزارش شده‌اند، گزارشگری که بتواند دلبری کند و مردم را به تحسین وادار کند، دیده نمی‌شود. 
با این وضعیت چند سؤال مطرح می‌شود که مدیران تلویزیون باید به آن پاسخ دهند البته اگر این پرسش‌ها برای آنها مهم باشد: 
۱- چرا مرکزی برای استعدادیابی جوانان گزارشگر نداریم؟ چرا جوانانی که وارد چرخه گزارش شده‌اند چنگی به دل نمی‌زنند؟
۲- آیا می‌توان باور کرد که در ایران یعنی مهد استعداد و فرهنگ، استعداد جوان نداریم؟ 
۳- تلویزیون مخاطب خود را نسبت به گذشته از دست داده است و با تصمیم‌هایی مانند حذف عادل فردوسی‌پور روی این تنهایی و انزوا، اصرار دارد. آیا این وضعیت موجب شده که استعدادهای ناب تمایلی برای همکاری نداشته باشند؟ 

نتیجه‌گیری: رسانه ملی متعلق به همه مردم است و تصمیم‌های مدیرانش باید در نهایت به جلب رضایت عموم مردم منجر شود اما اتفاقاتی که در صداوسیما رخ می‌دهد، به هیچ عنوان چنین حسی به ما منتقل نمی‌کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • به یاد دوران خوب گذشته IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    کمبود گزارشگر، فقط آقای احمدی نسبت به بقیه گزارش کردنش خوبه وگرنه بقیه گزارشگرا فاجعه هستن، فااجعه
  • صامت US ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    مدافق نیستم.به جوانان بایدمیدان کافی داده شود.همین جوانی که احیرابازی پرسپولیس وفولادراگزارش کردخوب بود.هرچندفولادرابیش ازحدتحویل گرفت واحتمالااستقلالی است.ولی کارش خوب بود.اقلاازپیمان وجوادوسرهنگ خیلی سرتربود.جوان های خوب دیگری هم داریم که اسم شان رانمیدانم.فکرکردیدمزدک ازاولش مزدک بود.من گزارش های اولش راکاملا یادمه که پرازسوتی یود.پیمان وجوادهم که دیگرزیرصفرهستند.لمگه عادل دیگرنخواهدآمد ولی میتوانیم بامیدان دادن به جوان هاامثال محمدرضااحمدی داشته باشیم.احمدی کاملاقابل قبول است.هرچنداصلانزدیک عادل هم نیست.
  • علی CA ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    گزارشگرانی که الان هستن هیچکدوم به پای عادل نمی رسن خیابانی با اشتباهات زیاد و کسل کننده گزارش میکنه علیفر هم تا حدودی مثل خیابانی یوسفی هم زیاد جالب نیست تا حدودی فقط احمدی خوب گزارشگری میکنه عادل بهترینشون بود که با سلیقه های شخصی یا بهتر بگیم مدیر شبکه سه طاقت کسی که بهتر از خودش بود رو نداشت
  • سعادت IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    عادل که رو دستش نیست ولی همین شایان مرادی نسب پرسپولیس فولاد مگه چش بود؟؟ خیلی خوب گزارش کرد واقعا هم بی طرف بود هم خوبی فولادو گفت هم پرسپولیس فقط لطفا جوادخیابانیو یه جوری از گزارشگری بندازین بیرون
  • Qmars NL ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    وقتی که مفسران امروز رو با مفسرانی که قبل از انقلاب داشتیم مقایسه می‌کنم ، غیر از این که نوع ادبیات و نوع گفتار و استفاده از نوع کلمات مفسران جدید در یک کلمه در حد بسیار پایینی قرار دارد دانش فنی هم بد جوری به چشم می‌خورد. مفسران مشهور امروز فاقد از دانش فنی ورزشی هستند که مفسر آن هستند. گوینده فوتبالی که علیرغم سالها تجربه تفسیر فوتبال هنوز اسم بازیکنان رو با تاخیر بسیار زیاد اعلام می کنه. اصلا قادر نیستند سیستم چیدمان یک تیم رو تشخیص بدهند و آن را با زبان ساده توضیح بدن. تلفظ اشتباه اسامی رو هم بهش اضافه کنید. کاش یکی از این آقایان مفسرین، به جز عادل، یکم زبان خارجی بلد بودند و تفسیر یک کشور دیگه رو تماشا می‌کردند و کمی یاد میگرفتند.
  • ایمان سلامتی US ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    شما هم تا سروکارتون به رسانه میلی میافته دست و پاتونو گم میکنین و آسته برو آسته بیا میشین؟! البته حق دارین، تو رو خدا مرتب بهشون بند کنین و فاجعه ای رو که به ورزش تلویزیون تحمیل کردن تو چشمشون بزنین. اصلاً سهمیه براشون بذارین، هفته ای یه بار. روزهاشو هم مشخص نکنین. ولی هی بگین. اینا هیچی که نداشته باشن رو زیاد دارن. باید با سلاح خودشون باهاشون روبرو شد، با پررویی و سماجت. از بزرگتراشون یاد بگیرین. اونا تا حالا اینجوری کارو پیش برده ن.
  • علی IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
    صدا سیما اصلا هم ملی نیست.. میلی هست
  • آرین IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
    سلام الآن انتظار داشتید که همه جوانان مستعدمون مثل جناب فردوسی‌پور باشند؟ به نوبه خودشون خیلی هم عالی اند و می‌توانند از آقای فردوسی‌پور هم بهتر شوند، شما دارید روزهای اول این جوانان را با بهترین دوران جناب دوران فردوسی‌پور مقایسه می‌کنید؟ لطفا نویسنده‌ اسم خودشون رو بنویسنند.
  • عرفان IR ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
    آره گزارشگران جدیدی که اومدند خیلی مزخرفند ، مثلا عباس قانع افتضاح هست هر وقت گزارش میکنه اعصابم داغون میشه اصن دلم میخواد سرمو بکوبم تو دیوار از دستش ،خداشاهده بازی رو بدون گزارشگر با همون صدای ورزشگاه پخش کنند من بیشتر راضی ام تا امثال عباس قانع...
    • محمد IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
      اشتباه منفی دادم و رنه صدر درصد موافقم
  • حسین سهرابی زاده IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
    هرچیزی لیاقت میخاداینالیاقت ابرمرد ی مث عادل خان رو ندارن فوتبال بدون عادل یعنی مرگ فوتبالی و اهمیت ندادن ب عاشقان فوتبال
  • گزارش IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
    گزارشگر شهر جم خوبه. بدتر از همه اصفهان و تبریز.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی