نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
سیدرضا صالحی‌امیری: ژاپنی‌ها به راحتی قید المپیک را نمی‌زنند
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک، گزارش تایمز انگلیس درباره لغو المپیک توکیو را صحیح نمی‌داند.

خبرورزشیمدیریت ورزش؛ روزنامه انگلیسی در گزارشی مدعی شده حاکمان ژاپن خصوصی به این نتیجه رسیده‌اند که با شیوع کرونا، المپیک باید لغو شود. آنها حتی تمرکزشان را برای گرفتن اولین میزبانی در دسترس یعنی المپیک ۲۰۳۲ گذاشته‌اند. البته توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک IOC هم در مصاحبه پنج‌شنبه هفته قبل لغو المپیک توکیو را تکذیب کرده‌: «ما هیچ دلیلی نداریم برای اینکه باور کنیم المپیک در ۲۳ جولای در ورزشگاه المپیک توکیو افتتاح نمی‌شود.»

سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک هم موافق است این بازی‌ها مردادماه سال آینده در توکیو برگزار می‌شود: «خبری از لغو بازی‌ها نیست و اتفاقات هفته پیش در دیدار رسمی با سفر ژاپن در تهران او گفت المپیک صد درصد سال آینده برگزار می‌شود. حتی آخرین تماسم با توماس باخ هفته قبل بود که تأکید کرد توکیو همه شرایط لازم را برای برگزاری بازی‌های المپیک در محیط سالم فراهم کرده است و حتی با سازمان بهداشت جهانی هم برای واکسیناسیون ورزشکاران و همراهان هماهنگی کامل شده است. IOC در توافق با ژاپن المپیک را بدون دغدغه برگزار می‌کند.»

رئیس کمیته ملی المپیک برنامه ژاپنی‌ها برای برگشت همه هزینه‌هایی که متحمل شده‌اند را هم دلیل دیگر برگزاری المپیک می‌داند: «حتی سفیر ژاپن در تهران هم گفت، برگزاری المپیک توکیو قطعی است و این خبرها را افکار مردم می‌داند اما دولت تصمیم درست را می‌گیرد؛ چراکه ژاپن ۱۸، ۱۹ میلیارد دلار برای میزبانی المپیک هزینه کرده است و ۶۰ میلیارد دلار برگشت هزینه دارد و روی حضور ۴۰ میلیون نفر توریست همزمان با برگزاری بازی‌ها حساب کرده است. شک نکنید ژاپنی‌ها هرگز قید سود بزرگ را به همین راحتی نمی‌زنند.»

به گفته صالحی‌امیری آنها حتی چند راهکاربا توافق IOC برای برگزاری بازی‌ها دارند: «قبلاً که واکسن نبود اما حالا که واکسن کرونا هم آمده، طبق آمار IOC، یازده هزار ورزشکار به همراه چهار هزار همراه در مجموع ۱۵ هزار نفر واکسینه می‌شوند، پانزده هزار نفر عدد بزرگی نیست که قبل از شروع بازی‌ها هم تست PCR می‌دهند و هم با واکسینه بدون دغدغه در توکیو با هم رقابت می‌کنند. حتی تماشاگران هم باید با نتیجه منفی تست کرونا و گواهی واکسیناسیون به ورزشگاه بیایند.»

او حالا شرایط را مناسب‌تر از قبل برای برگزاری المپیک می‌داند: «وقتی خبری از واکسیناسیون نبود، پیش‌بینی برگزاری بازی‌ها در بدترین حالت یعنی وضعیت قرمز بدون حضور تماشاگر مد نظر بود که ورزشکاران تست کرونا ۷۲ ساعت قبل از ورود به توکیو می‌دادند و دو هفته قرنطینه و بعد حضور در بازی‌ها بود و رقابت‌ها هم پخش مستقیم می‌شد اما در وضعیت زرد تماشاگران با نتیجه منفی تست کرونا اجازه حضور در سالن‌ها را داشتند و حالا که وضعیت سفید است واکسن می‌زنند. IOC بازی‌های المپیک را در وضعیت سفید برگزار می‌کند و تا به حال هم مشکلی برای برگزاری بازی‌ها وجود ندارد و هیچ دلیلی هم برای لغو المپیک نیست. بنابراین ورزشکاران ما هم تمرینات‌شان را جدی در اردوها بدون وقفه انجام می‌دهند.»

رئیس کمیته ملی المپیک، ستاد عالی کرونا را تصمیم‌گیرنده اصلی برای واکسیناسیون کاروان ایران با واکسن ایرانی یا خارجی می‌داند: «ما درباره استفاده از واکسن هیچ دخالتی نداریم و تصمیم‌گیرنده اصلی ستاد عالی مقابله با کروناست و کمیته ملی المپیک هم تابع آنها است. شاید نظر ستاد عدم تزریق واکسن فایزر و کواکس باشد و با تزریق واکسن ایرانی یا چینی موافقت کند.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی