فرصتِ بیشتر با سهمیه المپیک، در وزن اول و آخر کشتی آزاد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

خبر علاقه کمیل قاسمی و حسن رحیمی برای شرکت در بازیهای المپیک بازخوردهای متفاوتی داشت.

خبرورزشی/ کشتی؛ ابراز تمایل دو قهرمان المپیک و جهان، برای شرکت در بازیهای‌المپیک ۲۰۲۱ توکیو، بعداز مدتها دوری از میادین، با موافقت‌ها و مخالفتهایی مواجه شد.

گروهی از موافقان معتقدند، حضور این دو آزادکار باتجربه و نامدار می‌تواند انگیزه و روحیه سایر ملی‌پوشان را مضاعف کرده و جوانان تیم‌ملی را پرتلاش‌تر از قبل مهیای رویارویی با مدعیان المپیک کند. درنقطه مقابل، مخالفان معتقدند ضمن احترام به‌عناوین این دو نامدار پرافتخار، نباید زحمات و تلاشهای چندین ماهه دیگر مدعیان تیم‌ملی را نادیده گرفت و بدون رعایت ضوابط و شرایط فعلی سایر مدعیان، دوبنده تیم‌ملی را به دو قهرمان نامدارِ ماهها دور از تمرین و مسابقه واگذار کرد. 

ضمن احترام به طرفداران هر دو نظریه و هر دو افتخارآفرین کشتی، نباید عجولانه و احساسی تصمیم گرفت. منافع تیم‌ملی، اعتبار کشتی و برنامه‌های متضمن آینده و موفقیت تیم‌ملی را نیز باید مدنظر داشت. اگرکمیل قاسمی و حسن رحیمی برای حضور در بازیهای المپیک ۲۰۲۱ توکیو با رعایت همه مقررات و ضوابط به دوبنده تیم‌ملی برسند، قطعاً درصورت داشتن آمادگی مناسب، تجربه گرانبهای آنها بسیار ارزشمند بوده و می‌تواند در روحیه ملی‌پوشان جوانی که تجربه حضور در المپیک را ندارند نیز موثر افتد، اما اگر نتوانند خودشان را به تیم‌ملی برسانند، آیا همین موضوع شرایط خاصی را به دیگر مدعیان این دو وزن تیم‌ملی تحمیل نمی‌کند و در روحیه آنها تاثیر منفی ندارد که کادرفنی تیم‌ملی به‌دلیل عدم اعتماد به ما مجبور شده کشتی‌گیران بازنشسته و ماهها یا سالها دور از کشتی را نیز به میدان بیاورد؟!  

برنامه‌های فدراسیون قبل از شرکت در گزینشی‌های المپیک، نحوه انتخاب و معرفی ملی‌پوشان اعزامی به توکیو ۲۰۲۱ به‌زودی اعلام می‌شود، لذا احتمال این‌که رحیمی و قاسمی به‌دلیل مدتها دوری از میادین رسمی، تمرینات جدی و مسابقات، خودشان را به سرعت مهیای رسیدن به دوبنده تیم‌ملی کنند، بعید نیست ولی خیلی سخت و دشوار است. 

خوشبختانه کمیل و رحیمی در اوزانی می‌خواهند به جرگه مدعیان بپیوندند که در مسابقات‌جهانی ۲۰۱۹ رضا اطری و یداله محبی، سهمیه المپیک هر دو وزن ۵۷ و ۱۲۵ کیلو را به‌دست آورده‌اند و دیگر نیازی به شرکت در مسابقات گزینشی سهمیه المپیک نیست. لذا آنها فرصت بیشتری دارند تا با تمرینات بیشتر خودشان را مهیای رقابت با سایر مدعیان این دو وزن تیم‌ملی کنند. البته این خوش‌شانسی تا زمانی است که فدراسیون‌کشتی و کادرفنی تیمهای‌ملی خرج این دو وزن را از سایر اوزان جدا کرده و همزمان با انتخابی سایر اوزان، برای وزن اول و آخر تیم‌ملی، انتخابی نگذارند.

 اما اگر انتخابی این دو وزن نیز همزمان با سایر اوزان برگزار شود، درشرایطی که سایر مدعیان، ازنظر شرایط سنی اکثراً جوانتر از این دو قهرمان المپیک و جهان هستند، از نظر حضور در تمرین، اردو و مسابقه نیز چندماه از آنها جلوتر هستند، آیا کمیل و رحیمی برای کسب آمادگی جسمی و تمرینی به‌سایر مدعیان دوبنده تیم‌ملی در اوزان ۵۷ و ۱۲۵ کیلو  می‌رسند؟! به‌همین دلیل چندی قبل نیز پیشنهاد دادیم قبل از حضور در برنامه‌های تیم‌ملی، ابتدا با مدعیان اصلی، تمرین کنند تا حداقل از وضعیت خود و حریفان در شرایط فعلی باخبر شوند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی