فریدون اصفهانیان: نامه‌ای مبنی بر اینکه متهم هستم، نگرفتم
منبع: ایلنا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

فریدون اصفهانیان در مورد ابهامات ثبت نامش در انتخابات فدراسیون فوتبال پاسخ داد.

خبرورزشیمدیریت فوتبال؛ عضویت در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و خبرهای مربوط به اتهام در پرونده قرارداد ویلموتس؛ سرپرستی کمیته داوران در عین بازنشستگی و صحبت‌هایی که درباره تأثیر انتخابات بر چیدمان داوران مطرح می‌شود؛ ریاست هیئت فوتبال استان زنجان و خبر ائتلاف تعدادی از رؤسای هیئت فوتبال برای ارسال گزارش به فیفا در صورت دخالت نهادهای دیگر در انتخابات. همه اینها از فریدون اصفهانیان، چهره‌ای پرحاشیه می‌سازد که مدت‌هاست خود را پشت کلی‌گویی‌های رسانه‌ای پنهان کرده است.

رئیس کمیته داوران نیستم!
برخلاف هدایت ممبینی، که بعد از ثبت‌نام در انتخابات قبلی از سوی هیئت رئیسه از ریاست کمیته داوران کنار گذاشته شده بود، اصفهانیان بعد از نام‌نویسی در انتخابات به عنوان کارشناس هیئت رئیسه، همچنان سرپرست کمیته داوران است. ضمن اینکه خیلی‌ها او را از موافقان بهاروند می‌دانند و از شائبه‌های تأثیر انتخابات در چیدمان‌های داوری می‌گویند. با این حال اما در پاسخ به سوال درباره همه ابهامات حضورش در کمیته داوران در دوره منتهی به انتخابات می‌گوید: «اول اینکه من رئیس کمیته داوران نیستم و سرپرستم. ضمن اینکه درباره بازنشستگی هم فیفا در اساسنامه به هیچ عنوان محدودیتی برای حضور بازنشسته‌ها قائل نشده است. اساسنامه فدراسیون فوتبال هم قانون ماست و مطابق آن عمل می‌کنیم.»

به خاطر یک داور، رأی هیئت‌ها تغییر نمی‌کند
برکناری ممبینی که وانمود می‌شد برای جلوگیری از بروز شائبه در چیدمان‌های داوری است حالا از سوی اصفهانیان رد می‌شود: «چه کسی گفته آقای ممبینی به خاطر نامزد شدن در انتخابات از ریاست کمیته داوران کنار گذاشته شد؟ اگر این‌طور باشد که خود رئیس یا سرپرست فدراسیون فوتبال بیشتر از رئیس کمیته داوران در معرض ابهام و شائبه است ولی می‌بینیم که سرپرست فدراسیون فوتبال کاندیدای ریاست شده و به کارش هم ادامه می‌دهد. ضمن اینکه من معتقدم شائبه‌هایی که درباره تأثیر انتخابات بر چیدمان داوری‌ها بیان می‌شود، به نوعی توهین به رؤسای هیئت‌های فوتبال ماست. یک رئیس هیئت فوتبال هرگز به خاطر انتخاب یک داور، رأی خود را تغییر نمی‌دهد. خود من هرگز این کار را نمی‌کنم و مطمئنم همه رؤسای هیئت‌ها به دنبال انتخاب شخصی هستند که باعث رشد و توسعه فوتبال باشد.»

به هرحال خیلی‌ها اصفهانیان و برخی دیگر از اعضای هیئت رئیسه را در تیم حیدر بهاروند می‌دانند اما اصفهانیان می‌گوید: «آقای بهاروند هیچ تیمی ندارد. ما هم مثل سایرین به دنبال بهترین انتخاب هستیم و امیدواریم شخصی رئیس فدراسیون فوتبال شود که بتواند در مسیر رشد و توسعه فوتبال قدم بردارد.»

نامه‌ای مبنی بر اینکه متهم هستم، نگرفتم
موضوع دیگری که این روزها درباره هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مطرح می‌شود و شاید حتی انتخابات فدراسیون فوتبال را تحت تأثیر خود قرار دهد، پرونده قرارداد ویلموتس است که گفته می‌شود به زودی حکم مربوط به آن صادر می‌شود و ممکن است بسیاری از معادلات انتخابات فدراسیون فوتبال را به هم بریزد. اصفهانیان اما در پاسخ به این پرونده، روند بررسی‌ آن و اتهام اعضای هیئت رئیسه پاسخ جالبی دارد. او می‌گوید: «هیئت رئیسه در پرونده ویلموتس متهم نیست. من نه نامه‌ای مبنی بر اینکه در این پرونده متهم هستم دریافت کرده‌ام و نه کسی به من این را گفته است. اگر به خبرها باشد که هرروز خبرهای نادرست زیادی می‌آید. به هر حال کشور قانون دارد و براساس قانون و مقررات همه چیز بررسی می‌شود و حکم داده می‌شود.»

این اما موضوعی است که به تأیید سازمان بازرسی کل کشور هم رسیده است و جالب است اصفهانیان می گوید هیچ اتهامی متوجه او و دیگر اعضای هیئت رئیسه نمی‌شود.

فوتبالی‌ها ببینند در کدام بخش مثمرثمرتر هستند
او درباره حضور فوتبالی‌ها در انتخابات فدراسیون فوتبال می‌گوید: «حضور فوتبالی‌ها در انتخابات به این موضوع بستگی دارد که آنها در کدام بخش شرکت کنند. فوتبالی‌ها می‌توانند با حضور در قسمت‌های مختلف در انتخابات شرکت کنند و بسته به توانایی‌های خود تصمیم بگیرند که در کدام بخش کاندیدا شوند.» از او می‌پرسیم یعنی فوتبالی‌ها مناسب کاندیدا شدن در بخش فوتبال نیستند؟ اصفهانیان تأکید می‌کند: «ممکن است برخی فوتبالی‌ها حس کنند برای ریاست مناسب هستند.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مانی IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    لطفا به گوش اصفهانین وز این عکس وقت کنید . چی تویی گوشش هست؟ درسته سمعک . بنظرتون میشه فردی با این سن و شرایط رییس فدراسیون یا رییس یکی از کمیته ها بشه
  • gaber IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    خدا نکنه این بابا بیاید این حرف زدن بلد نیست . نه بخدا این ظلم به فوتبال و احساسات و اخلاق و جوانمردیه .اگر بیاد خودکشی جمعی در راهه .هیچ چیزی نداره . به قرآن این و قالیباف روحیه مردم را خرد میکنن بخدا یکی لطفی کنه ماموران عذاب . نه حرف بلدن بزنن نه قیافه هاشون بدرد بخوره هرچه بد منظرتر داره رئیس میشن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی