یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
۸ |
۴
چرا فوتبال روی «بدش» را به استقلال نشان داد؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بازی استقلال برابر سایپا، نه آتیه داشت و نه گذشته؛ از آن مهم‌تر، تلاشی نیز برای برون رفت از این منجلاب و عقوبتی آنی دیده نشد!

خبرورزشی/ لیگ برتر ایران؛ دقیقه ۴۸ با یک پاس رو به عقب، توپ به مالکی رسید؛ ریگی به استقبال توپ و صاحب توپ آمد؛ مالکی با یک سر توپ وجابه جایی بدن، ریگی را که حفاظ جلوی خط دفاعی استقلال بود راهی ناکجا آباد کرد؛ حالا مالکی ماند و مجسمه‌هایی که جلوی دروازه استقلال نقش محافظین بی سلاح را داشتند! او - یعنی همان مالکی - چنان فضایی از بلبشوی دفاعی استقلال نصیبش شد که اگر توپ گل نمی‌شد اجحافی عظیم در حق او و تیمش بود! توپ رفت همان جایی که باید!

استقلال به همین سادگی گل خورد و وا رفت!

باور کنید؛ این روش فوتبال بازی کردن نیست! دقت را فدای بی‌نظمی کردن، زیانی زیاد و ماندگار در این بازی برای پسران آبی به یادگار گذاشت!

نتیجه در فوتبال نیاز به ثبات فکری دارد. در فوتبال نمی توان با تفکرات چند بازی درمیان یا یک بازی در میان نتیجه گرفت! بعد از شکست تراکتور، ناگزیر استقلال راه گریزی جست! تا مدتی، و در ظاهر، استقلال فکری از مخمصه نجات یافت! تا کی؟ تا بازی بعد!

حالا دوباره همان آش و همان کاسه! بعد از چند روزی آرامش، شکست برابر سایپا، ضعف‌های تکراری را عیان ساخت! اینکه استقلال فکری با «سرگردانی» ساخته است و اخت شده است!

بازی استقلال برابر سایپا، نه آتیه داشت و نه گذشته؛ از آن مهم‌تر، تلاشی نیز برای برون رفت از این منجلاب و عقوبتی آنی دیده نشد! در بازی با سایپا، خستگی در حال جویدن جسم بازیکنان استقلال و افکار کادر فنی‌اش بود! هم زمان، بسیاری از نقاط حساس این تیم فرسوده شده بود! مثلا چرا مهدی قایدی باید هافبک چپ بازی کند؟ و چرا ارسلان مطهری باید هافبک راست باشد؟ چرا قایدی با این جثه، باید به عقب بازگردد؟ چرا شرح وظایفش در هجده قدم حریف تعریف نمی‌شود؟ ارسلان مطهری تا چند بازی باید حیف ومیل این روش ناشناخته شود؟ چرا با این روش قایدی را به مصدومیت نزدیک می‌کنید؟ آیا شما توان بازی کردن، در یک یا دوبازی، بدون قایدی را دارید؟

اگر پاسخ منفی است؛ چرا او را به میدان جنگ‌های تن به تن روانه می‌کنید؟ چرا در دیداری که می‌توانید و می دانید نیاز به برد دارید - آن هم از نوع ساده اش! - با دو هافبک دفاعی استفاده می‌کنید؟ این تنوع از بازیکن در هر پست سالها در استقلال رویت نمی شد، چرا کفر نعمت می‌کنید؟ فکر می کنید تا چند بازی، مظاهری ناجی و قایدی منجی تیمتان خواهند شد؟ 

آقای فکری! ما دشمن شما نیستیم! وقت این کار را هم نداریم! بیکار هم نیستیم! 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علی IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    فکری واقعاً در حد استقلال نیست. اینو در مصاحبه بعد از بازی به وضوح فریاد میزنه فقط شانس آورده به خاطر کرونا بازی ها بدون تماشاگره والا عمر مربیگریش به اینجا نمیرسید.
    • محمود آرپی جی زن IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
      کادرفنی باید تیم رو چنان تمرین بده و آماده بازی کنه که انگار یازده پلنگ گرسنه رو وارد مستطیل سبز کرده استقلال با همین شیوه با همین بازیکنان با همین تاکتیک هم اگر فقط و فقط سرعت بازیش رو بالا ببره در هر بازی راحت دو سه گل میزنه بازی دیروز حس و حالی در بازیکنان وجود نداشت الا در پنج دقیقه آخر !
  • آسمان آبی IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    قایدی راکوچک نکنید.اگراوکه 20 سال داردنتواندبرودعقب وبرگرددپس چه کسی این کاررابکند.قایدی ظرفیتی بیشترداردوبایدازتمام ظرفیت اوسودبرده شود
  • ... IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    آقا بیخود جو ندید تو تمام لیگهای معتبر دنیا تیمها می بازند، استقلال هم خوب بازی میکنه و هم خوب نتیجه میگیره ،ما باید از حاج محمود فکری حمایت کنیم و دشمن شاد نباشیم ،حاج محمود جذبه داره و دیسپلین ،دیروز سر یه اتفاق گل خوردیم ،اون توپ رو نوید هم نمی تونست بگیره ،فقط ملت عزمشون رو جزم کردن فکری رو از ما بگیرن ،ما اجازه نخواهیم داد
    • هوتن IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
      این نظر تو هستش ... ما اصلا از فکری رازی نیستیم ... فکر می کنی با این روش بازی می شه تو آسیا نتیجه گرفت ؟این آقا کاری با تیم کرده که بهترین بازیکنانمونم یک بعدی و معمولی شدن و تو بازی انعطاف ندارن ... امسال هم گذشت انشا الله که دیگه از این مربیهای بی دانش تو تیممون نبینیم ...
  • اس اس NL ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    من دلیل مشکلات را در نا برابر بودن تعداد بازیهای هر تیم میدونم یعنی ممکن است که یک تیم استراحت مناسب داشته باشد و تیم دیگر کمتر و معمولا در هیچ جای دنیا به این شکل برنامه ریزی نمیکنند البته من ایراد سیستم و چینش هم در تیم میبینم که یکنواخت بودن آن کار دسته استقلال میده که احتمالا به آنالیزور تیم مربوط میشه از آنالیزه تیم‌های مقابل !!! البته در مورد چینش : سرمربی .......!!!!
  • مجید IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    کاملا موافقم درد استقلال نداشتن برنامه و تاکتیک مناسبه والا استقلال بازیکنای خوبی داره چپ میرن راست میرن میگن یه عده نمیخوان استقلال نتیجع بگیره واقعا اون یه عده کی هستند؟ بهتر نیست کادر فنی و آقای فکری دنبال چاره باشن این مشکل دیگه نه از بازیکنانه نه مدیریت نه هواداران فقط مربوط میشه به کادر فنی تیم هیچ من توی عمرم اینقدر استقلال رو بی نظم ندیده بودم. که نه الگوی واسه حمله نداشته باشه و نه الگویی برای دفاع به نظرم آقای فکری هم به جای این که دنبال قاتل بروسلی بگرده بهتره سرش تو لاک خودش باشه و بعد باخت ایتقدر به زمین و زمان گیر نده والا امیدی به این استقلال نیست قبلا هم گفتم بازم میگم اگه این تیم تا الان امتیازی جمع کرده فقط به خاطر بازیکنانشه که کارو در میارن مثل بازی دربی و تراکتور والا کادر فنی به درد هیچی نمیخورن
  • ویتوریا IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    آخه این چه تیتریه زدین؟ فوتبال روی بدش رو به استقلال نشون داده ؟ اینم از اون حرفاستا ، مثل جمله بی معنی هیچی از ارزشهای تیم ما کم نمیشه .فقط تو ایران برای شکست بهانه های غیر منتطقی میارن همه مقصرن جز کل تیم .تو دنیا فرقی بین تیم دوم و تیم آخر نیست چون فقط تیم قهرمانه که لیاقتشو نشون داده و حرفی برای گفتن داشته اما تو ایران تیم اگه از گروه صعود بکنه هم چیزی از ارزشهاش کم نمیشه .تا زمانی که مسئولان کار بلد و حرفه ای و دلسوز تو فوتبال نباشن وضع همینه ، دلایل صد من یه غاز .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی