نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
تحلیل وضعیت فعلی علی کریمی در انتخابات فدراسیون فوتبال
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اگر قرار بود در فدراسیونی که همه‌کاره‌اش بهاروند و عزیزی خادم باشند جایی برای علی کریمی در نظر گرفته شود این چهره فوتبالی وارد عرصه انتخابات نمی‌شد.

خبرورزشی/ آرتین زهرابی؛ امیر عابدینی مدیر باتجربه فوتبال ایران که غالبا هنگام برگزاری مجمع مهم فدراسیون وارد گورد می‌شود می‌گوید: «من خیلی دوست دارم در این دوره فدراسیون از آقای علی کریمی استفاده مطلوب کند. از آدم‌هایی مثل ایشان که در فوتبال ما شاخص هستند استفاده کنند و این‌ها در دوره بعدی رای نمایندگان مجمع را داشته باشند.»

عابدینی پیش از این به نان دو مدیر اشاره کرد که بیشترین شانس را برای کسب اکثریت آرا دارند؛ اول شهاب الدین عزیزی خادم و نفر بعدی حیدر بهاروند...

این اشاره عابدینی بحث کلیدی ماست؛ جایی که پیشتر گفته بودیم بر اساس تجربیات موجود در مجامع برگزار شده، عموما افرادی از مجمع رای می‌گیرند که در پست‌های کلیدی فدراسیون فوتبال حضور دارند؛ این اتفاق از دوران صفایی فراهانی (که نخستین مجمع انتخاباتی تاریخ فوتبال ایران در دوران او برگزار شد) تا امروز ادامه دارد.

عابدینی که از الان رای اعضای مجمع را حدس می‌زند بهتر از هر کسی می‌داند عزیزی خادم و بهاروند نمی‌توانند به طور هماهنگ نشده در این راه گام بردارند. آنهایی که در انتخابات فدراسیون فوتبال حق رای دارند نیز دست به عصا حرکت نمی‌کنند؛ بلکه باید پیش از روز برگزاری مجمع برای کاندیدایی که با او ائتلاف کرده‌اند سنگ تمام بگذارند. در واقع این رابطه‌ای دوطرفه است که همیشه میان اعضای مجمع و کاندیدای موردنظر وجود داشته.

سوالی که برای خیلی ها پیش می آید اما این است؛ پس تکلیف علی کریمی چه می‌شود؟

چنان که امیر عابدینی گفت و هیچ شانسی برای کریمی در انتخابات قائل نشد، فدراسیون باید از این کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال به طور مطلوب استفاده کند!

عابدینی بیشتر از این توضیح ندارد که منظورش از «استفاده مطلوب» چیست اما اگر این واژه معنایش این باشد که مثلا عزیزی خادم برای علی کریمی حکم مشاوره بزند، طبیعی است که تا ۱۰۰ دیگر کریمی زیر بار چنین حکم‌هایی نمی‌رود.

اصلا اگر قرار بود در فدراسیونی که همه‌کاره‌اش بهاروند و عزیزی خادم باشند، جایی برای علی کریمی درنظر گرفته شود این چهره فوتبالی وارد عرصه انتخابات نمی‌شد و خودش را موظف به یک حضور میدانی و پرمخاطره نمی‌کرد.

بنابراین وعده حضور کریمی در فدراسیون بعدی، چیزی در حد یک حرف کلی است که قابلیت اجرا ندارد و علی کریمی هم زیر بار این حرف‌ها نمی‌رود. آنچه برای ما مسلم است اینکه اعضای مجمع فدراسیون فوتبال دوباره در معرض قضاوت تاریخ قرار می‌گیرند. همه اعضای قبلی در پیشگاه تاریخ بابت وضع فعلی فوتبال ایران قضاوت شده‌اند؛ این اعضای فعلی هم می‌دانند دست به هر انتخابی بزنند و به هر کاندیدایی رای بدهد، منهای افکار عمومی باید پاسخگوی وجدان خود نیز باشند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Nima GB ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    این آقا با این حرفها داره به هیئت های فوتبال و کسانی که حق رای دارند القاء میکنه به چه کسی رای دهند از همون روز اول که کریمی کاندید شد برعلیه کریمی تبلیغ کرد که رای نمیاره این یعنی عابدینی در پشت پرده مافیای فوتبال همه کاره است که در جریان انتخاب کافشیان!(کفاشیان) هم بخوبی ایفای نقش کرد و به همین روش کارش را انجام داد و کسی هم نفهمید پس انتخایات یعنی کشک فقط یک نمایش دیگه برای کلاه گذاشتن سر فیفا و ای اف سی اساسنامه تصویب شده فیفا راه را همیشه برای مافیا ها در کشورهای مختلف و متخلف باز گذاشته4

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی