نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
استقلال در گروه مرگ بهتر صعود می‌کند
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

استقلال با قرار گرفتن در سید ۳ لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آسیا در شرایط خوبی قرار ندارد و این احتمال هست که با تیم‌های پر قدرت گروه‌های چهارگانه منطقه غرب آسیا همگروه شود.

خبرورزشی/ لیگ قهرمانان آسیا؛ بررسی وضعیت استقلال در ۸ فصل اخیر لیگ قهرمانان مشخص می‌کند، این تیم همواره در مراحل ابتدایی هرچند که در گروه‌های دشوار قرار گرفته باشد یا با پلی‌آف‌های سخت روبه‌رو شده باشد، حضوری موفق‌تر داشته ولی در مراحل حذفی نتایجی کسب نکرده که بتواند به دیدار نهایی راه پیدا کند. استقلال در بهترین نتیجه سال‌های اخیر خود تنها در فصل ۲۰۱۳ لیگ قهرمانان بود که موفق شد تا نیمه‌نهایی بالا برود. این در حالی است که پرسپولیس، رقیب سنتی این تیم ظرف ۳ فصل دو بار به دیدار فینال رسیده است.

فصل ۲۰۱۳؛ بهترین نتیجه با تیم کهکشانی
استقلال در فصل ۲۰۱۳ همان تیمی بود که در دوره دوازدهم لیگ برتر به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد و همه کارشناسان فوتبالی لقب تیم کهکشانی را به این تیم داده بودند. علی فتح‌ا...‌زاده مدیرعامل باشگاه بود و همان تیم در فصل جدید لیگ قهرمانان با کسب نتایج خیره‌کننده تا نیمه‌نهایی پیش رفت. استقلال در آن دوره در گروه D مسابقات در حضور تیم‌های الهلال عربستان، العین امارات و الریان قطر به عنوان صدرنشین راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شد. سپس در یک‌هشتم الشباب امارات را در دو دیدار رفت (۲-۴) و برگشت (۰-۰) با حساب ۲-۴ شکست داد و به دور یک‌چهارم رسید. در آن مرحله روبه‌روی بوریرام تایلند مصاف داد و در دو دیدار رفت (۰-۱) و برگشت (۱-۲) با حساب ۱-۳ برنده شد و به مرحله نیمه‌نهایی رسید اما در آن مرحله مقابل اف‌سی سئول کره‌جنوبی در دو دیدار رفت (۰-۲) و برگشت (۲-۲) با حساب ۴-۲ مغلوب شد و در عین شایستگی به فینال نرسید!

بهترین فرصتی که از دست رفت
قطعاً با یادآوری ترکیب بازیکنان استقلال در فصل ۲۰۱۳ که ۹ نفر از بازیکنان تیم ملی در خدمت همان تیم بودند، می‌توان گفت بهترین فرصت استقلال برای دستیابی به عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا به سادگی از دست رفت! تیمی که آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری، خسرو حیدری و خیلی‌های دیگر را در اختیار داشت و بعدها گفته شد که یکسری اتفاقات درون تیم منجر به این موضوع شد که استقلال نتیجه نگیرد! اینکه تعدادی از بازیکنان برای امیر قلعه‌نویی سرمربی وقت استقلال بازی نمی‌کردند و هاشم بیک‌زاده هم در چند نوبت به صراحت به این موضوع اشاره مستقیم داشته است.

فصل ۲۰۱۴؛ حذف در دور گروهی!
استقلال فصل بعد در گروه A این رقابت‌ها با الشباب عربستان، الجزیره امارات و الریان قطر همگروه شد که با کسب رتبه سوم از راهیابی به دور بعد بازماند و حذف شد!

غیبت دو دوره‌ای
تیم استقلال پس از حذف در مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۱۴ دو فصل متوالی با کسب نتایج ضعیف در لیگ برتر و جام‌حذفی هرگز موفق به کسب سهمیه برای حضور در لیگ قهرمانان فصل ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ نشد تا پرافتخارترین تیم کشورمان در رقابت‌های آسیایی غایب آن دو دوره لقب بگیرد.

فصل ۲۰۱۷؛ شش‌تایی شدن با منصوریان!
استقلال در فصل ۲۰۱۷ با علیرضا منصوریان به لیگ قهرمانان وارد شد. تیمی که در نیم‌فصل دوم لیگ شانزدهم برتر اوج گرفته بود. در آن فصل استقلال در گروه A با تیم‌های الاهلی امارات، التعاون عربستان و لوکوموتیو ازبکستان همگروه شده و به عنوان تیم دوم گروه به مرحله یک‌هشتم نهایی راه یافت. استقلال در دور یک‌هشتم باید دو دیدار روبه‌روی العین امارات برگزار می‌کرد که بازی رفت در تهران با برد یک بر صفر استقلال به پایان رسید ولی در دیدار برگشت فاجعه بزرگی رخ داد و شاگردان علیرضا منصوریان با نتیجه ۶ بر یک مغلوب تیم اماراتی شده و در مجموع با حساب ۶ بر ۲ از ادامه مسابقات حذف شدند! ناگفته نماند استقلال برای ورود به این دور از مسابقات در یک تک بازی در مرحله پلی‌آف السد قطر با حضور ژاوی را در تهران شکست داد و صعودی رؤیایی به مرحله گروهی داشت.

فصل ۲۰۱۸؛ باز هم صعود، باز هم حذف
استقلال در فصل ۲۰۱۸ لیگ قهرمانان آسیا در گروه D با تیم‌های العین امارات، الریان قطر و الهلال عربستان همگروه شد و توانست به عنوان صدرنشین به مرحله یک‌هشتم راه پیدا کند. تیم وینفرد شفر در دور یک‌هشتم به ذوب‌آهن خورد و در دو بازی رفت (۱-۰) و برگش (۱-۳) با یک برد و یک باخت و کسب نتیجه ۲-۳ برنده شد و به مرحله یک‌چهارم راه پیدا کرد اما استقلال باز هم در دور حذفی به السد قطر باخت و از دور رقابت‌ها کنار رفت. دیدار رفت را ۱-۳ در تهران باخت و در دیدار برگشت به‌رغم تساوی ۲-۲ با تیم ۱۰ نفره در مجموع ۵-۳ شکست خورد و حذف شد!

فصل ۲۰۱۹؛ نیامده حذف شد
تیم استقلال در فصل ۲۰۱۹ در گروه C وارد لیگ قهرمانان شد و در گروه الهلال عربستان، الدحیل قطر و العین امارات قرار با ۲ برد، ۲ مساوی و ۲ باخت و کسب ۸ امتیاز در رده سوم جای گرفت و حذف شد!

فصل ۲۰۲۰؛ ناکامی چندباره!ی
آخرین حضور استقلال در لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۰ بود. جایی که این تیم در گروه A مسابقات با تیم‌های الهلال عربستان، الشرطه عراق و الوحده امارات با کسب یک برد، ۲ مساوی و یک باخت و ۵ امتیاز پس از الهلال به عنوان تیم دوم راهی دور بعد شد. استقلال در دور یک‌هشتم نهایی باید با پاختاکور ازبکستان دیدار می‌کرد که در یک تک مسابقه به دلیل شرایط کرونایی در قطر با حساب ۱-۲ به این تیم باخت و برای چندمین‌بار در همه این سال‌ها از رسیدن به مراحل نهایی و قهرمانی بازماند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • 6 IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    کیسه با تخصص اسیایی در حذف زودهنگام و البته 6تایی شدن. اف سی سیول یادت نره!
    • فرشاد IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
      متن رو دقیق بخون بعدش بیا درافشانی کن
    • Blue Love IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
      الهلال خوراک استقلاله..... ما انتقام النصری های مظلوم رو از تیم حکومتی عربستان میگیریم
    • کامران5 IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
      خطاب به فرشاد ، من متن رو دقیق خوندم، قسمت قشنگش این بود "فصل ۲۰۱۷؛ شش‌تایی شدن با منصوریان!"
    • Blue Love IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
      وقتی سه بار با شفر الهلال رو بردیم.. پس بازم میتونیم.. سکوت لطفا
    • فرشاد IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
      نمیدونستیم العین اسمش عوض کرده
    • فرشاد IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
      کامران 5 یا 6؟ چندتا اسم داری کلک بی حواس؟!
    • تاجی IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
      دوستان تاجی الان محمود فکری از نار حجازی وقت تنهاتر شده . روا نیست دست از حمایت بکشیم
  • ناصر IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    شاید بنا به نظر استاد فکری گویا رسیدن استقلال به نیمه نهایی شاید باعث ناراحتی دیگر تیمها میشد و براش کارشکنی میکردند. مرد حسابی بفکر تیمت باش تا میبازی پای پرسپولیس را به میان میکشی با این همه حمله چون برنامه نداشتید باختید درود به سایپا.
    • Blue Love IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
      اگه از نظر لنگیا قهرمانی استقلال تو آسیا معتبر نیست... پس قهرمانی تیم ملی در آسیا هم معتبر نیست چون اونموقع هم بازی ها با شرایط خاص و تیم های کم برگزار شده!!
    • ستارگان سرخ ایران و آسیا IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
      تیم کیسه با کلی هافبک مثل تیموریان و‌نکونام و.... تنها افتخارش صعود به نیمه نهایی بود اما پرسپولیس کبیر دراوج محرومیت و بدون داشتن ستاره هایی حتی شبیه یک سوم اون نسل کیسه دوبار به فینال آسیا رسید -:-:))))))))
    • کامران5 IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
      خطاب به Blue love، موضوع قهرمانی آسیا قبول داشتن یا نداشتن باشگاه رقیب نیس و مقایسه شما هم قیاس مع الفارق هس! فیفا بخاطر این مسابقات قبل از۲۰۰۳ باشگاه‌های آسیا رو قبول نکرده که نه فقط تعداد تیمها محدود بوده بلکه مواردی مثل درآمدها و هزینه ها، اسپانسرها، قوانین داوری و کلا شرایط یک تورنمنت استاندارد رو نداشته و درست هم هست ، نمیشه که هر رقابتی با چند تا باشگاه از چند تا کشور دیگه رو معتبر و رسمی دونست! باید مقررات مورد تایید فیفا رعایت بشه که قدیم نشده بود ولی در مورد تیم ملی چون این موارد رعایت شده مورد تایید فیفا هم هست درست مثل باشگاههای اروپا که هم قهرمانی‌های قدیم حساب شده هم جدید، چون در قدیم باشگاههای اروپا حداقل استانداردها رعایت شده بود در قدیم آسیا قبل از۲۰۰۳ رعایت نشده وفقط ای آف سی تایید کرده ولی معمولا تورنمنتی معتبر هست که مرجع بالاتر قبول کنه ولی فیفا علی رغم نامه نگاری های متعدد قبول نکرد و در سایت خودش قبل از ۲۰۰۳ رو نیاورد نهایتا کسی که خودشو بخواب زده رو نمیشه بزور بیدار کرد!
  • ویتوریا IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    آره استقلال صعود کردنش خیلی ملسه، استقلالهر وقت تونست سایپارو ببره سفارش تیم قوی بده با نوشابه .انگار ساندویچیه
  • کاج دوچرخه سوار وطن فروش IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    منظورش کوپا امجدیه بوده
    • کاژ دوژخرخه ژوار وطن فروش IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
      تو اظهار فضل نکن لنگی جون.... بقول دوستمون قهرمانی تیم ملی هم اینجوری بوده
  • گودرز(تاج کبیر-تیم اول ایران) IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    دو تا ستاره داریم تا صد سال دیگه هم میکوبیمش تو سر لنگیها ..حالا لنگیها بیان بگن تو امجدیه ۴ جانبه بوده خخخخ
    • ستارگان سرخ ایران و آسیا IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
      خیلی وقته مارسی زنگ تفریح اروپا شده ، کیسه‌هم به هم چنین البته در آسیا !!!!!
  • خ IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    خخ
  • علی اصغر IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    استقلال قدیم که پرپلیسی نبود غول آسیا بود حالاچی؟ عشق پرسپولیس
  • آبی سوسول IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    با این خط دفاعی سوسول از گروه بچه ها و محلات هم نمیتونه صعود کنه چه برسه به گروه مرگ
  • عامیرزا IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    طبیعتن جنازه ها و زامبیا باس تو گروه مرگ باشن و شیرها تو گروه زندگی، البته از هر گروهی بالا بیان یه لوکوموتیوی پاختاکوری وگل ریحانی چیزی هست که همونا خرس وسطی شون کنن و تو همون مراحل یک شانزدهم ویک هشتم با اردنگی پرتشون کنن خونه تا فقط تو لیگ داخلی بزور عموییا چن هفته در غیاب بازیای کسری پرسپولیس زورکی صدرجدول بشینن و از احساس صدرنشینی قلابی یه نموره تمدد عحصاب کنن.ولی همینکه حضور و هیجان بازگشت به عاسیای مدرن و غیرجعلی وغیر چهارجانبه وغیرامجدیه ای رو بعد نیمقرن خریدن ستاره های قلابی دوباره تجربه میکنین مام خوشالیییییم. م بده گودی.الخ
  • سربازسرخ DE ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
    آقایون چراقبول نمیکنیدکه تیم کیسه مربی نداره بجای خریدن بازیکن ورویای قهرمانی اول برید دنبال یه مربی بادانش که فردا مسخره عرباوازبکا نشین شما به عنوان تیم دوم ایران نبایدزنگ تفریح عربا وازبکاوبقیه بشید البته تیم بدون مربی مثل ببربدون دندون وچنگال میمونه اینوکسی داره بهتون میگه که تیمش چندسال قهرمان کشوره تواین 3دوره هم دوبارفینالیست آسیا بوده که بالطف دوستان قواص کیسه دستش ازجام کوتاه مونده ازتجربیات ما رایگان بهرمند شوید.
  • shahin IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    اگر کسی در تاریخ باشگاههای اسیا چه جدید چه قدیم یه برد از پرسپولیس مقابل تیمهای شرق اسیا سراغ داره بگه ما هم بدونیم .اگه استقلال هم مثل پرسپولیس زمانیکه حزو 4 تیم نهایی بود شرق وغب جدا بود یه فینال اسییی دیگه داشت وشاید با اف سی سئول تو فینال روبرو میشد توروخدا اگه کسی بردا پرسپولیس مقابل تیمهای سرق اسیا سراغ داره ادرس بده بدونیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی