سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۰
۰ |
۵
صف مشتریان بزرگ برای جیدن سانچو، وینگر انگلیسی
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

بزرگان فوتبال اروپا در رویای داشتن جیدن سانچو هستند و می‌خواهند هر طور که شده این ستاره ۲۰ ساله را جذب کنند.

خبرورزشی/ بوندس‌لیگا آلمان؛ جیدن سانچو نیازی به معرفی ندارد. درخشش این وینگر ۲۰ ساله در بورسیا دورتموند و ترقی به تیم بزرگسالان انگلیس، او را به یکی از پرطرفدارترین و ‌البته پرمشتری‌ترین بازیکنان اروپا تبدیل کرده است. با تعداد زیادی خواهان که برای او صف‌آرایی کرده‌اند، گزینه‌های زیادی پیش‌روی جیدون است. یک کودک هفت ساله بود که به آکادمی واتفورد پیوست و سپس در سال ۲۰۱۵ به منچسترسیتی نقل مکان کرد. به عنوان یک محصول بومی ساخت بریتانیا، بسیاری از باشگاه‌های انگلیسی در تلاش هستند تا او را به انگلستان بکشانند اما نظر آخر جیدون و مدیربرنامه‌هایش شرط است که کدام تیم را انتخاب کند.

بایرن‌مونیخ
وقتی صحبت از خرید بزرگترین استعدادهای تولید شده توسط دورتموند می‌رسد، رقیب آنها بایرن‌مونیخ در رأس قرار دارد. لیست بازیکنانی که در سال‌های اخیر به پایتخت رفته‌اند حیرت‌انگیز است و همه از آن باخبر هستیم. اگرچه باواریایی‌ها در حال حاضر یک تیم عالی دارند که فصل گذشته سه‌گانه اروپا را فتح کرد اما اضافه شدن سانچو اتفاقی است که برای آینده باشگاه خوب می‌باشد. طبق گزارش سال گذشته رسانه‌های آلمانی ادعا شده بود دورتموند دیگر بازیکنان خود را به مونیخ نمی‌فروشد تا رقیبش را قوی کند. با این وجود، برای سانچو که طی سه سال و نیم گذشته در آلمان بوده احتمال بازی در همان لیگ با موفق‌ترین باشگاه این کشور ممکن است معامله خیلی خوبی برای شخص او باشد.

بارسلونا
بارسلونا یکی از بزرگترین باشگاه‌های جهان است و برای حفظ این جایگاه همیشه به بازیکنان بزرگ نیاز داشته و دارد. به خصوص اینکه یک سال بدون جام را سپری کردند، فشار هواداران برای تغییرات اساسی وجود دارد. در این مدت چالش با لیونل مسی هم وجود داشته و بعید نیست لئو تابستان از نوکمپ برود،. با جدایی لوئیس سوآرس و قبلاً نیمار، آنها در خط حمله بسیار تضعیف شده و باید برای تقویت این بخش از بازیکنان ماهر استفاده کنند که چه کسی بهتر و ثابت‌شده‌تر از سانچو؟ کاتالان‌ها تجربه خوبی در تجارت با بوندس‌لیگایی‌ها نداشته‌اند و جذب سانچو می‌تواند این پیش‌زمینه کدر را پاک کند. خرید سانچو شاید احتمال باشد اما باتوجه به اینکه آینده مسی در این باشگاه همچنان نامشخص است به وجود جیدون در نوکمپ خود به خود نیاز است.

لیورپول
لیورپول شاید نتوانسته بهترین استعدادهای یک دهه اخیر اروپا را جذب کند اما همه چیز در راه رسیدن به قهرمانی تاریخی در لیگ برتر انگلیس هموار بود. آنها به لطف موفقیت در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ برتر در میان بهترین تیم‌های حال حاضر اروپا قرار دارند. یورگن کلوپ تغییراتی در سبک بازی لک‌لک‌ها ایجاد کرده و به لطف برخی از خریدهای زیرکانه یک تیم پیروز و فاتح در آنفیلد ساخته است. اگرچه با این سبک نقل و انتقالاتی دیگر نیازی به سانچو در این باشگاه نیست اما اگر آنها توانایی مالی خرید او را دارند قطعاً چه کسی از جذب سانچو بدش می‌آید؟ سبک و مهارت‌های وینگر انگلیسی کاملاً مطابق با نحوه بازی لیورپول و تاکتیک‌های کلوپ است. قطعاً تا زمانی که صلاح و سادیو مانه در ترکیب باشند، جایی برای سانچو در لیورپول وجود ندارد. اگر قرمزهای مرسی‌ساید بخواهند او را به خدمت بگیرند، منطقی است که شرایط را قبل از خریداری جیدون کاملاً ارزیابی کنند.

چلسی
وقتی پول دارید خود به خود بازیکنان به باشگاه شما لینک می‌شوند. به‌ویژه اینکه می‌گویند اگر سانچو از دورتموند جدا شود به احتمال زیاد مقصدش لیگ برتر خواهد بود. در بازار انگلیسی، چلسی یکی از بزرگترین هزینه‌کنندگان است و رومن آبراموویچ به گرفتن بازیکنانی که می‌خواهد با صرف پول گزاف شناخته شده است. آبی‌پوشان تابستان گذشته بیش از ۲۵۰ میلیون یورو برای خریدهای جدید بودجه مصرف کردند اما اکنون در جدول رده‌بندی وضعیت خوبی ندارند. سانچو ممکن است به خوبی در باشگاه لندنی جا بیفتد زیرا چلسی در حال ساخت یک تیم جوان است و جیدون می‌تواند با این تیم خود ارتباط برقرار کند. سانچو در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۹ اعتراف کرد که طرفدار چلسی بوده است. اگرچه ممکن است این علاقه‌مندی نقش مهمی در انتخاب مقصد آینده سانچو نداشته باشد اما همین این کافی است تا هواداران چلسی را هیجان‌زده کند.

منچستریونایتد
یونایتد، سانچو و دورتموند در بازارهای نقل و انتقالاتی اخیر تا یک قدمی توافق پیش رفتند اما هر بار به طرق مختلف این انتقال به‌هم می‌خورد. زمانی آنقدر بحث خرید سانچو مطرح بود که رسانه‌های انگلیسی و حتی هواداران یونایتد از تأخیر در این انتقال اظهار کلافگی کردند اما هنوز با هر پنجره‌ای که باز می‌شود، سانچو و منچستر به همدیگر لینک می‌شوند. اگرچه فعالیت نقل و انتقالاتی یونایتد اخیراً کمی بی‌ثبات بوده اما برونو فرناندس که در ژانویه به خدمت گرفته شد، یکی از بهترین بازیکنان لیگ در این فصل بوده است. یونایتد نیز سرمایه‌گذاری برای استعدادهای جوان را شروع کرده و افرادی مانند راشفورد و ون بیساکا به‌طور منظم به بازی گرفته می‌شوند و هواداران را تحت تأثیر قرار می‌دهند. در حالی که تمام وینگرهای حاضر در اولدترافورد فرم خوبی دارند، افزودن بازیکنی مانند سانچو می‌تواند کلی کیفیت تیم را بالا ببرد و رقابت را در این پست بیشتر کند. سانچو هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری دارد و تجربه جذاب بوندس‌لیگا مطمئناً به او کمک می‌کند تا در آینده به عنوان یک کاندیدای جدی توپ طلا تبدیل شود. رؤیایی که پیراهن یونایتد می‌تواند آن را برایش مهیا کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی