نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
محمد ابراهیم امامی: داوران المپیکی ما هم شانس قضاوت دارند
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تصمیم اتحادیه‌جهانی‌کشتی در مورد معرفی داوران قضاوت کننده در المپیک ۲۰۲۱ توکیو به‌زودی اعلام می‌شود.

خبرورزشیکشتی؛ محمدابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: ما ۴ داور المپیکی داریم که همه آنها شانس قضاوت درالمپیک را دارند ولی منتظر تصمیم UWW هستیم تا ببینیم به چندنفر از این داوران فرصت قضاوت در المپیک توکیو را می‌دهد.

داور بین‌المللی کشورمان در ادامه گفت: اتحادیه در چندین مورد قوانین را تغییر داده و به نوعی کار را برای قضاوت تسهیل کرده و در همین راستا داوران کشورمان نیز باید با قوانین جدید آشنا شوند. کمیسیون داوران کشور از طریق سایت رسمی فدراسیون، برگزاری وبینارها و کلاس‌های داوری نسبت به اطلاع رسانی از این قوانین و آموزش آن‌ها اقدام کرده است.

امامی در مورد برخی از اشتباهات داوری که در کشتی کشورمان پیش آمده گفت: ما رقابت های لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی و همچنین مسابقات انتخابی را برگزار کردیم، اشتباهات داوری اجتناب ناپذیر است اما می‌توانیم با برگزاری کلاس‌های آموزشی مرتبط، درصد این اشتباهات را پایین بیاوریم. 
کمیسیون داوران فیلم کشتی‌های مسابقات داخلی و خارجی را که در آن داوری‌ها دچار اشتباه شده را برای آموزش داوران استفاده می‌کند. به‌عنوان مثال می‌توان به کشتی رحمان عموزاد در انتخابی وزن ۵۷ کیلو با رضا اطری و علیرضا سرلک اشاره کرد. در آنالیزی که توسط کمیسیون داوران از فیلم کشتی رحمان عموزاد به‌عمل آمد، اشتباهات تأثیرگذار داوری کاملا مشهود بود و در واقع این کشتی‌گیر برنده هر دو مسابقه بوده است. همچنین در یک صحنه نیز علیرضا گُرزبَر در مقابل یداله محبی پایش را روی پای او قرار داد که داور کشتی را قطع کرد، اما عدم آگاهی به مقررات جدید باعث تنش در این کشتی شد.

امامی در پایان خاطرنشان کرد: موضوع داوری برای فدراسیون‌کشتی بسیار مهم است، بحث آموزش داوران و به‌روز بودن آن‌ها و همچنین کم شدن اشتباهات داوری از جمله مسائلی است که در دستورکار کمیسیون داوران و انستیتوکشتی قرار دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی