نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۴
۱۵ |
۴
سوگ‌نامه باشگاه پرسپولیس در پی فوت مهرداد میناوند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

باشگاه پرسپولیس در پی درگذشت مهرداد میناوند پیشکسوت تیم ملی و این باشگاه سوگ‌نامه‌ای را منتشر کرد.

خبرورزشی/ چهره‌ها؛ مهرداد میناوند، پیشکسوت فوتبال ایران و پرسپولیس، پس از روزها مبارزه سخت و جانکاه با ویروس هولناک کرونا و با وجود همه تلاش‌های کادر درمان، جان به جان آفرین تسلیم کرد و جامعه ورزش، فوتبال و خانواده بزرگ پرسپولیس را در سوگ خود عزادار کرد.

میناوند به تازگی تولد ۴۵ سالگی خود را همزمان با یکی از بهترین اتفاقات زندگی اش، جشن گرفته بود تا دوران تازه‌ای را آغاز کند، ولی گویا روزگار با او سر سازش نداشت و امشب خبر درگذشت او همه ما را در بهت و حیرت فرو برد. قراردادن عبارت زنده‌یاد در کنار نام او، آن هم در مقطعی که قرار بود از شیرین‌ترین دوران‌ زندگی‌اش باشد برای ما بسیار دشوار و ناگوار است.

مهرداد میناوند، زاده نهم آذر سال ۱۳۵۴ از آن پدیده‌های فوتبال بود که به راستی به آن‌چه شایسته توانایی اش بود، دست نیافت. با وجود موفقیت‌هایی که برای این پیشکسوت محبوب پرسپولیس رقم خورد، استحقاق آن را داشت که در دوران اوج به خیلی بیش از این‌ها دست پیدا کند. هنوز ۲۰ سال را به اتمام نرسانده بود که به عضویت تیم بزرگ پرسپولیس درآمد؛ یکی از پرسپولیس های پرمهره‌ای که راهیابی و بازی کردن در ترکیبش، کار هر بازیکنی نبود. چپ پای خوش‌قامت پرسپولیس به سرعت به تیم ملی ایران هم راه پیدا کرد. بازی در ۲۰ سالگی برای تیم ملی ایران نوید ظهور بازیکنی را می‌داد که همگان منتظر بودند حداقل برای یک دهه در این سطح ادامه داشته باشد.او عضو ثابت همان تیم افسانه‌ای ۹۸ فرانسه بود که در بازی ایران و آمریکا که بازی قرن هم لقب گرفته بود، شرکت داشت.

از پرسپولیس به فوتبال اروپا و اشتورم گراتس رفت، یکی از ستاره‌های این تیم شد و در رویارویی با تیم‌های نامدار فوتبال اروپا در قالب بازی های اروپایی تیم اتریشی، بازی‌های بزرگی را تجربه کرد. پس از آن به شارلروا بلژیک پیوست و از آن جا راهی الشباب امارات شد. وقتی که علی دایی را هم به خدمت گرفته بودند و امیدهای خود را به ارسال‌های میناوند بسته بودند که در تیم ملی ایران برای آقای گل جهان ارسال می‌کرد. او بعدها از حضور در شارلروا و الشباب به عنوان اشتباهاتی یاد کرد که باعث شد از مسیر طلایی فوتبال خود خارج شود. پس از آن در بازگشت به ایران حاضر نبود به هیچ تیمی غیر از پرسپولیس ملحق شود ولی با یکی از بحرانی‌ترین دوران‌های پرسپولیس روبه‌رو شد تا به سرانجامی که انتظارش را داشت، نرسد. با این وجود جزو بازیکنانی شد که نامشان در باشگاه صدتایی‌های پرسپولیس قرار دارد. در تمام دوران بعد از خداحافظی از فوتبال هم بی محابا از تیم محبوبش طرفداری کرد و مانند یک هوادار، پای کار بود.

او که صدای خوبی داشت و در آوازخوانی هم هنرمندی بود، در سال‌های اخیر به برنامه سازی در سایت‌های خبری و شبکه‌های اینترنتی پرداخت و اخرین همکاری او با اپلیکیشن پرسپولیس بود که البته در جریان آن با بی‌مهری‌هایی هم روبه‌رو شد. یکی از آخرین برنامه‌هایش مربوط به دربی اخیر و برای پرسپولیس بود. میناوند به واقع جزو آن هایی شد که تا اخرین نفسش با پرسپولیس ماند.

باشگاه ورزشی فرهنگی پرسپولیس با ابراز اندوه و تاسف بسیار این ضایعه و فقدان دردناک را به خانواده و همسر محترم این پیشکسوت، خانواده بزرگ پرسپولیس، جامعه ورزش و اهالی فوتبال را تسلیت می‌گوید. برای زنده‌یاد میناوند عزیز از درگاه ایزد منان، آمرزش الهی و برای بازماندگان صبر، سلامتی و دوام آرزو می‌کنیم.

همچنین ضمن تقدیر و تشکر از تمام زحماتی که کادر درمان در سراسر کشور با نهایت فداکاری برای بهبود و سلامتی بیماران، به ویژه در این ایام برای مبتلایان به کرونا می‌کشند، از مردم عزیز و شریف ایران تقاضا می‌کنیم در رعایت پروتکل‌های اعلامی کوشا باشند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Amir perspohisi US ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    من و رفیق تسلیت عرض میکنم خدایش بیامرزد
  • Saiednl20 NL ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    یکی از آخرین برنامه‌هایش مربوط به دربی اخیر و برای پرسپولیس بود !!!!! آیا پروتکل های کرونا رعایت شده بود ? روحش شاد .
  • حسین شاکری بوشهری IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    ای واویلا بزنین چتر سیاه/مهردادو ما دیگه میدون نمیا!
  • مانی IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    چه قصه و سال تلخی داریم ما پرسپولیسیها هادی نوروزی 24 مون بود و رفت و حالا مهرداد میناوند 25 ما هم رفت. نمیدونم چی بگم برای مهرداد که واقعا دیگه جاش پر نمیشه .
  • آبی قدیمی IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    خدا رحمتش کنه و به خانوادش هم صبر بده، اما هیچوقت تهمتهای امثال افشین پیروانی به تیم بااصالت استقلال فراموش نخواهد شد.آنجا که در ایام تعطیلی لیگ پارسال به دلیل کرونا، بازیکنای استقلال و برخی تیمها رو به کرونانمایی و دروغ متهم کرد... بله کرونا واقعیت داره و آبی و قرمز هم نمیشناسه... به خاطر چهار تا برد و جام، جوانمردی و شرافت خودمون رو نفروشیم.خدا جای حقه...
    • پیام پرسپولیسی CA ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
      هم استقلال تیم با اصلتِ و هم تو و امثال تو آدم باشخصیت....
    • کمانگیر IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
      آبی بیکران باش آبی قدیمی.
  • پیام پرسپولیسی CA ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    غم فراق مهرداد تا ابد با ما خواهد ماند.واقعا باور کردنی نیست .نمیدونم چی بگم. خدا به همهمون صبر بده....
  • حسین شاکری بوشهری IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    وقتی که آقای حشمت مهاجرانی که ۸۰سال هم رد کرده وکرونامیگیره،علیرغم سیستم ایمنی بدنی ضعیف تر در بیمارستانی درامارات به راحتی درمان میشه وسپس برای دوران گذران نقاهت به خانه اش فرستاده میشه.امادرایران هزاراندنفر جوان وجوان ترازمیناوندکه تازه ظاهرابیشترین توجه به وی میشه،عاقبت به کام مرگ میره!تفاوت هاکجاست؟!-این نکته حیاتی بایدحلاجی بشه.یقینا پزشکان ماغالبا حاذق هستند،ولی کمبودونبوداقلام وتجهیزات دارویی موثر دراین زمینه باید مورد مداقه قراربگیره.مضاف براین درامارات به همه واکسن چینی زده بودند.خُب!واکسن آمریکایی بد،چین که رفیق تونه.پس چراتهیه نکردیدونمی کنید؟!توجه به کرامت انسانی دراسلام که از اوجب واجباته.چرابه حیات هموطن خودبی توجه هستید؟!ازسرویس محترم خبرورزشی نیزانتظاردارم که ابتدایی ترین مطالبات وگفته هارانادیده نگیردودست به خودسانسوری نزندکه مابیشترین ضربات راازهمین خودسانسوری ناشی ازعافیت جویی خورده ایم!
  • سعید مادریدیستا IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    روح مهرداد عزیزمون شاد باشه، فقط مسئله ای که خیلی خیلی شدید آزارم میده حتی از روزی که خبر ابتلای مهرداد به کرونا و پیشرفت خیلی زیاد بیماری توی بدنش رو بشنوم، اینه که چطور مهرداد زودتر متوجه ابتلاش به کرونا نشده؟؟؟ یعنی هیچ علائمی از بیماری رو توی خودش متوجه نشده؟؟؟ مهرداد بعد از درگیر شدن و ازکار افتادگی ۸۰درصد از ریه هاش خودش رو به بیمارستان رسونده، یعنی قبل از ازون حتی خودش هم هیچ گونه احساس تنگی نفس ویا هرنوع علائم کرونا نشده که زودتر به بیمارستان مراجعه کنه؟؟؟چون اگه حتی ۲۴ ساعت هم زودتر میرفت بیمارستان درمانش رو شروع میکردن شرایط خیلی متفاوت و بهتر می شد!!! لعنت به کرونا لعنت به باعث و بانی این همه مرگ و میر توی دنیا،
  • سعید مادریدیستا IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    ادامهء کامنت قبلی شما رو تمام مقدسات قسم میدم شمارو به جان عزیزتون کرونا رو شوخی نگیرید و جدی باش برخورد کنید و مواظب باشید، تجربهء این یک سال لعنتی که این همه عزیز از دست دادیم بس نبود؟؟؟پس چرا هنوزم انقد سرسری میگیریم بی خیال و بدون ماسک و عدم رعایت پروتکل ها توی اجتماع میچرخیم؟؟؟ چرا بازهم دیروز از ظهر به بعد اتوبان تهران کرج جای سوزن انداختن نبود و من ساکن کرج مسیر ۷ کیلومتری بعد از خروجی همت تا کرج رو که همیشه ۱۰ دقیقه میرم باید ۲ ساعت و نیم توی ترافیک ماشین هایی با پلاک هرگوشهء کشور حتی شهرای جنوبی که دارن میرن شمال خوشگذرونی، باشم؟؟؟ این چند روز چقدر از شرایط وخیم شهرهای شمالی خبر دادن؟؟؟ شمارو به خدا بی تفاوت بودن رو دیگه تمومش کنید این همه زندگی که نابود شد کممون بود؟؟ این همه کسب و کار که با خاک یکسان شد کافی نبود!!؟؟5# خجالت بکشیم دیگه ..‌‌
  • 44444444444444 IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    تسلیت میگم
  • شاهین IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    روحش شاد خدا رحمتش کنه پرسپولیس یه حامی و طرفدار واقعیشو از دس دادش
  • صادق IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    ای کاش تو این روزهای تلخ و زندگی کوتاهی که همه ما انسانها داریم و خیلی زود دیر میشه کمی به فکر هم باشیم . در زندگی کمی دنبال انسانیت و مهربانی و دوستی باشیم و اینقدر از هم متنفر و کینه دوز نباشیم ای زندگی کوتاه ارزش این همه بی احترامی و دشمنی رو نداره . اما افسوس که زود یادمون میره و هیچ وقت درس نمیگیریم . مهرداد جان روحت شاد و یادت تا ابد در دلمون ماندگار خواهد بود .
  • سیدرضا IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    عرض تسلیت بابت درگذشت مهرداد میناوند به خانواده ی ایشون ، تیم پرسپولیس و هواداران این تیم . ایکاش الگوی همه ی سرخابیها احمدرضا باشه و رفتار این اسطوره فوتبال ایران یکبار نه صدبار مرور بشه توسط پیشکسوتهای آبی و قرمز در پاسخ به آقای حسین شاکری باید عارض بشم که جناب انگاری شما تو ایران نیستی و نمیبینی که باوجود تحریمهای غیرانسانی و ناجوانمردانه ی غرب بر علیه ملت مظلوم ایران که حتی شامل دارو و خرید اون هم میشه باز هم پزشکان و پرستاران جوان و باتجربه حماسه ساز شدن در مقابله بااین بیماری در درمان بیماران . اگر میناوند هم بموقع مراجعه میکرد به مراکز درمانی امکان معالجه داشت ، عزیز واکسناسیون حتی با واکسن چینی و معامله با کشور چین مستلزم همکاری با بانکهای ایرانی هست که اگر اتفاق بیفته امریکا اونارو تحریم میکنه ، بزودی با درست شدن واکسن ایرانی این نمک پاشیدن روی زخم توسط خودی تموم میشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی