امیر حاج رضایی: چرا در جام ملت‌های آسیا به کارلوس کی‌روش باج دادیم؟
منبع: ایرنا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کارشناس فوتبال ایران گفت: فوتبال ما حال و روز خوبی ندارد و آینده‌ای خوبی را برای آن نمی‌بینم. سیستم باج‌دهی در این فوتبال نمی‌تواند مدیریت کند.

خبرورزشی/ چهره‌ها؛ فوتبال ایران در حال حاضر روزهای خوبی را تجربه نمی‌کند و صحنه‌های نه چندان خوبی هم در این فوتبال شاهد هستیم. از درگیری گرفته تا اشتباهات داوری، همه این‌ها مسائلی است که باعث شده تا فوتبال ما روزهای پر حاشیه‌ای را دنبال کند. امیر حاج‌رضایی در مورد مسائل مختلف و شرایط حال حاضر فوتبال ایران صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید:

*وقتی فوندانسیون یک بنا محکم نباشد باید منتظر ترک خوردن، ریزش و فرو ریختن آن بنا و ساختمان باشیم. فوتبال ایران دقیقا شبیه این ساختمان است که زیر ساختی ندارد و در حال فرو ریختن است. فوتبال ما هم در زمینه سازماندهی، مدیریت و فرهنگی مشکل اساسی دارد.

*در بخش ساختاری مشکل داریم. اگر از مدیریت توانمند برخوردار بودیم و با قدرت و اقتدار با مسائل برخورد می‌شد، این حال روز را در فوتبال شاهد نبودیم. وظیفه بازیکن بازی کردن است و وظیفه دیگری ندارد. وقتی فضا پیدا می‌کند، این اجازه را به خودش می‌دهد در هر بحثی خارج از حوزه وظایفش نظر بدهد. ما تظاهر می‌کنیم که ساختار داریم اما قبول کنیم که نداریم.

*فوتبال ایران با لابی‌گری و غیرشفاف بودن گره خورده است و هیچکس در این فوتبال صادق نیست. زمانی که گفت‌وگوهای مختلف را می‌خوانیم، می‌بینیم اوضاع خراب‌تر از این بحث‌ها است. من نمی‌توانم چیزی را اثبات کنم اما رد هم نمی‌توانم کنم. 

*الان ماه‌ها است از ماجرای ویلموتس گذشته و معلوم نیست که مرتکبین این خطای بزرگ کجا هستند. ماجرا زمانی جالب می‌شود که می‌بینیم برخی مسببان برای ادامه حضور در فوتبال در انتخابات جدید هم ثبت نام کردند تا همچنان بر مسند کار حضور داشته باشند. بیشتر افراد کار بلد خانه‌نشین هستند و علاقه‌ای ندارند که جلو بیایند. آدم‌هایی که برای خودشان شخصیت قائل هستند ترجیح می‌دهند وارد این سیستم نشوند.

*یکی دو روز گذشته در مصاحبه یکی از مسوولان سابق ورزش خواندم که گفت ما مجبور بودیم در جام ملت‌های آسیا به کی‌روش باج دهیم. اما چرا؟ چرا مجبور بودیم باج دهیم؟ برای چه؟ سیستم و نظام باج‌دهی در فوتبال نمی‌تواند مدیریت کند.

*وقتی شما روی شاخه‌ای هستید و آن را می‌برید طبیعی است که سقوط می‌کنید. به هیچ وجه به آینده فوتبال کشور خوشبین نیستم و دلایل زیادی هم داریم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • تیم مظلوم لنگ IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    شما چجوری به کی روش گیر میدی.! بعد به بازیکنایی مثل بودیمیر و گولچ و اوکراینی های برانکو کاری نداری؟؟
    • پارسه RO ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      برانکو دو سال از ایران رفته، هنوز کسی پیدا نشده تو رو با بیل خاموش کنه؟
  • فقط فرهاد IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    حرف مفت
  • عادل IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    آقای حاج رضائی عزيز !وقتی می فرمائيد سيستم مديريت فوتبال ما درست نيست خوب به نظر شما کی روش برای منافع تيم ملی (لباس - بازی تدارکاتی- زمين تمرين - حل مشکل سربازی - پرواز -تشويق ها ...) بايد به کدام مدير ومسئول مراجعه می کرد ؟؟ وقتی هيچ مديری از رئيس فدراسيون گرفته تا وزير ورزش و مديران و مربيان باشگاهی به قول ووعده های خودشان و برنامه های از قبل مشخص شده کی روش توجه نمی کردند ! به نظر شما کی روش بايد ساکت می نشست وآغوش غم می گرفت و يک تيم بی روحيه وسرخورده و ناتوان را به بازيها می فرستاد يا اينکه مثل يک گلادياتور با هر کسی که سد راه تيم ملی بود می جنگيد و روحيه جنگنجوئی رابه بازيکنانش القاء می کرد؟؟ وقتی شما و ذوالفقار نسب اوج انتقادتان به سيستم دفاعی کی روش بود چرا يکبار دهان بازنکرديد و به مسائل کلان فوتبال بپردازيد و رئيس فدارسيون ووزير ورزش را به دليل خلف وعده ها به چالش بکشيد ؟ شما ازاينکه کی روش به اشخاص از جمله تاج و کفاشيان و وزير حمله می کرد غيرتی می شديد ولی درمقابل اهانت به برنامه های تيم ملی (که منجر به شکست ملی می شد) هيچ عکس العملی نداشتيد؟؟متاسفانه صادق نيستيد!!
  • ویتوریا IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    این و خیابانی پدر سوتی ایران نمیدونم حالا که کیروش رفته چرا دست از سرش بر نمیدارن
  • تتلیتی وحشتناک باهوش CH ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    صحبتهای امیر حاج رضایی تقریبا همیشه خواب آور و کسل کننده بوده و مانع میشه جذابیتهای فوتبال با افشاگری دیگران رخ بده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی