بذری: برای هماهنگی، قرار نیست در کار مربیان دخالت کنیم
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

مسئول کشتی‌آزاد بزرگسالان هیات‌کشتی استان مازندران به خبرورزشی گفت: به‌رغم شرایط کرونایی، مجبوریم به‌شکلی کار کنیم تا هم اسیر کرونا و عوارض آن نشویم و هم این‌که چراغ کشتی‌استان خاموش نشود.

خبرورزشی/ کشتی؛ علی‌اصغر بذری نایب‌قهرمان جهان و قهرمان بازیهای‌آسیایی، مسئولیت کشتی‌آزاد بزرگسالان هیات‌کشتی استان مازندران را برعهده گرفته است. با مربی‌اسبق تیمهای‌ملی در رده‌های سنی مختلف به‌گفتگو نشستیم که حریف و رقیب سالهای نه‌چندان‌دور علیرضا دبیر رییس‌فعلی فدراسیون‌کشتی درپاسخ به سوالات خبرورزشی گفت:  

 * هرچند شرایط کرونا نسبت به یک‌سال گذشته خیلی فرق کرده و وضعیت بهتر شده ولی متاسفانه هنوز هم نمی‌توانیم همه کارها و برنامه‌های کشتی را کامل، برنامه‌ریزی شده و به‌صورت منظم و دقیق انجام بدهیم. 

* البته برنامه‌های بزرگسالان کشتی استان را به هیات‌کشتی تحویل داده‌ام تا بعداز بررسی کمیته‌فنی و فراهم شدن شرایط ازنظر مقابله با کرونا، درصورتی‌که مشکلی از نظر انتقال و شیوع کرونا نبود، بلافاصله برنامه‌هایمان را شروع کنیم.  

* به‌رغم شرایط کرونایی، مجبوریم به‌شکلی کار کنیم تا هم اسیر کرونا و عوارض آن نشویم و هم این‌که چراغ کشتی‌استان خاموش نشده و کارهای کشتی تعطیل نشود. به‌همین دلیل به‌صورت خیلی محدود و با مراقبت کامل، به‌صورت کج‌دار و مریز، تمرینات بچه‌ها را زیرنظر داریم. با بچه‌های مازنی حاضر در اردوی تیم‌ملی هم در تماس بوده و از شرایط‌شان بی‌اطلاع نیستیم.

* هیچ مشکلی با فدراسیون ندارم. همکاری با هیات‌کشتی استان‌مازندران نیز به‌منزله همکاری با فدراسیون است. هیات‌کشتی استان‌مازندران هم زیرمجموعه فدراسیون است وما که برای موفقیت و سربلندی کشتی‌مازندران تلاش می‌کنیم، به‌خودی خود، زحماتمان در فدراسیون‌کشتی هم بازتاب خواهد داشت.

* همیشه دوست دارم درخدمت کشتی باشم، هیچ‌وقت از کشتی دور نبوده و نیستم. برایم فرقی ندارد در تیم‌ملی خدمت کنم یا کشتی استان، در بهشهر یا در روستای خودمان برای کشتی کار کنم. همیشه عاشق کشتی بوده و هستم. همیشه تلاش می‌کنم خدمتی مطلوب و دارای بازدهی مناسب به کشتی داشته باشم. 

* متاسفانه بعداز خاتمه لیگ‌برتر، اصلاً شرایط خوبی بر کشتی حاکم نیست. برگزاری لیگ در شرایط کرونا، یک اقدام ارزشمند و خوب بود که از سوی فدراسیون‌کشتی انجام شد. هرچند بارفنی مناسبی نداشت، البته این‌هم به‌خاطر کرونا و محدودیتهایی بود که به کشتی‌گیران و مربیان تحمیل کرده و هیچ‌کس تمرین درست و حسابی نداشت. هرچند از نظر مالی برای بعضی از کشتی‌گیران خوب شد و توانستند تاحدودی درآمد داشته باشند ولی متاسفانه بعضی اتفاقات که نباید می‌افتاد، رخ داده و همه چیز را زیر سوال برد.

* همه پیشکسوتان، مربیان و قهرمانان کشتی باید احترام هم را نگه دارند. ما معتقدیم یک ورزش پهلوانی و اخلاقی داریم که مردم روی جامعه‌کشتی حساب ویژه‌ای باز می‌کنند. متاسفانه درلیگ امسال بعضی اتفاقات و حرف‌وحدیثها رخ داد که اصلاً در شان و جایگاه کشتی ما نبوده و نیست. امیدوارم هرچه زودتر این اتفاقات خاتمه یابد و دیگر شاهد چنین حرفها و رفتاری از سوی هیچ یک از اهالی جامعه‌کشتی نباشیم. 

* احمد بذری باید خیلی بیشتر از همیشه تلاش کند تا بتواند به‌آن‌چه استحقاقش را دارد، برسد. هم‌وزنی با حسن یزدانی و کامران قاسم‌پور در تیم‌ملی، شرایط را برای رسیدنش به تیم‌ملی خیلی سخت و دشوار کرده ولی او در شرایطی است که نمی‌تواند تغییر وزن بدهد. برای رفتن به ۷۹ کیلو وزنش زیاد است و نمی‌تواند ۹ – ۸ کیلو وزن کم کند تا به وزن پایین‌تر برود. برای حضور در ۹۲ کیلو هم وزنش خیلی‌کم است، زیرا کشتی‌گیران ۹۲ کیلو هم حداقل با ۹۴ یا ۹۵ کیلو در آن وزن کشتی می‌گیرند. به‌همین دلیل نمی‌تواند تغییر وزن بدهد، لذا باید بیشتر تلاش کند و زحمت بکشد. البته خودش خیلی روحیه و انگیزه دارد تا در شرایط فعلی و با وزنی که دارد، در همین وزن ۸۶ کیلو برای رسیدن به دوبنده تیم‌ملی و کسب مدال بجنگد و تلاش کند. 

* حضور حسن رنگرز به‌عنوان مدیرکل ورزش‌وجوانان و عسگری محمدیان به‌عنوان رییس هیات‌کشتی استان‌مازندران برای ما خیلی عالی است. هرچند که رنگرز با توانمندی مدیریتی خودش، برای موفقیت همه ورزش‌های استان تلاش می‌کند ولی درهرصورت محبت بیشتری به کشتی خواهد داشت و همین موضوع می‌تواند خیلی از گره‌های کشتی را باز کند. عسگری هم برای موفقیت کشتی استان تلاش زیادی دارد. امیدواریم با حمایتهای اداره‌کل و تلاش‌های هیات و جامعه کشتی مازندران بتوانیم به آن‌چه کشتی ما استحقاقش را دارد، برسیم. 

* حدود ۷۰ یا ۸۰ درصد کشتی کشورمان را ستاره‌های کشتی مازندران تامین می‌کنند. همین موضوع به‌خوبی بیانگر این‌است که مربیان کشتی‌مازندران، هم کارشان را خیلی‌خوب بلد هستند و هم به‌اندازه کافی دانش و توانمندی اجرا و آموزش فنون مختلف را دارند. همین الان در تیم‌ملی و اردوهای تیم‌ملی، ببینید چند نفر از کشتی‌گیران مازندران حضور دارند. پس اگر از هماهنگی یا یک‌سان‌سازی حرفی زده می‌شود، به این معنی نیست که قرار است مربیان کاربلد و توانمند مازندران محدود شوند، اصلاً و هرگز این موضوع صحت ندارد و به‌هیچ‌وجه قرار نیست برای هماهنگی در کار مربیان دخالت کنیم. بلکه با کمک و مساعدت هیات‌کشتی استان، برنامه‌هایی داریم که می‌خواهیم شرایطی فراهم کنیم تا کشتی‌گیران ما از آمادگی، عقب نیفتند و در رقابت برای رسیدن به دوبنده تیم‌ملی و کسب موفقیت در میادین معتبر، کشتی مازندران همچنان حرف اول را بزند. 

* منتظر اعلام تقویم فدراسیون‌کشتی هستیم تا برنامه‌هایمان را شروع کنیم. برای همین ایام کرونا نیز ما برنامه داریم. فقط باید فدراسیون تقویم سالیانه‌اش را بدهد تا بلافاصله برای شروع تمرینات استارت بزنیم. البته فدراسیون هم منتظر اعلام تقویم رسمی اتحادیه‌جهانی‌کشتی است تا برنامه‌هایش در رده‌های سنی مختلف و تیمهای‌ملی را اعلام کند. 

* درپایان امیدوارم هرچه زودتر کرونا ریشه‌کن شود و همه مردم دنیا از شرّ این ویروس منحوس راحت شوند. جامعه‌کشتی هم بتواند برنامه‌هایش را سریعتر شروع کند و دوباره تنور رقابتها برای کسب موفقیت در المپیک و رقابتهای پیشِ رو داغ شود. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی