نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
تیگرس مکزیک‌؛ ببر مکزیکی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اولین قهرمانی در کونکاکاف و اولین حضور در جام جهانی باشگاه‌ها. تیگرس یا همان ببرهای مکزیک مهمان جدید تورنمنت باشگاهی فیفا خواهد بود.

خبرورزشی/ جام جهانی باشگاه‌ها؛ تیگرس UNAL تیمی مکزیکی که پس از کسب نخستین قهرمانی‌اش در لیگ قهرمانان کونکاکاف راهی جام جهانی‌ باشگاه‌ها شد. قهرمان ۷ دوره لیگ مکزیک می‌خواهد در تجربه تازه‌اش روزهای خوبی را پشت‌سر بگذارد. شروع کار تیم مکزیکی در جام جهانی‌ باشگاه‌ها مقابل اولسان هیوندای کره‌جنوبی خواهد بود. 

چگونه به تورنمنت رسیدند؟
لیگ قهرمانان کونکاکاف به طور کلی به صورت حذفی برگزار می‌شود. تیگرس در بازی یک‌هشتم نهایی مقابل آلیانسا پرو به پیروزی ۵ بر ۴ در مجموع دو دیدار رسید. در یک‌چهارم نهایی نیویورک‌سیتی آمریکا را ۵ بر صفر بردند. نیمه‌نهایی هم دیگر تیم پرویی یعنی الیمپیا را با نتیجه قاطع ۳ بر صفر از پیش‌رو برداشتند. فینال هم حریف‌شان لس‌آنجلس اف‌سی آمریکا بود که دسامبر ۲۰۲۰ این تیم را هم ۲ بر بردند تا قهرمان شوند. 

سابقه
تیگرس برای نخستین مرتبه قهرمان لیگ قهرمانان کونکاکاف شد و طبیعتاً اولین حضورشان در جام جهانی‌ باشگاه‌ها به شمار می‌رود. با این حال قبلاً تیم‌هایی مثل مونتری، آمریکا، پاچوکا و آتلانته از مکزیک در جام جهانی‌ باشگاه‌ها شرکت کردند و حتی در رده‌های سوم و چهارم هم قرار گرفتند. 

بازیکنان کلیدی
آندره پیر ژینیاک مهاجم ۳۵ ساله مطرح فرانسوی حالا چند سالی می‌شود که گلزن اول تیگرس است. او دو مرتبه هم در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ آقای‌گل لیگ مکزیک شده و در فصلی که گذشت با ۶ گل زده آقای‌گل لیگ قهرمانان کونکاکاف شد. دیگو ریس مدافعی که سابقه بازی در پورتو، سوسیه‌داد و اسپانیول را هم داشته مهره اصلی دفاعی تیم است. ناهوئل گوسمان سنگربان باتجربه تیگرس که در تیم ملی آرژانتین هم بازی کرده می‌تواند بازیکنی تعیین‌کننده باشد. گیدو پیزارو هم هافبک دفاعی و کاپیتان تیگرس است، بازیکنی که در سویا هم بازی کرده. 

مربی
ریکاردو فرتی مربی ۶۶ ساله برزیلی از سال ۲۰۱۰ هدایت تیگرس را در دست داشته. او که سابقه کار کردن به عنوان مربی موقت در تیم ملی مکزیک را هم داشته، ۵ مرتبه تیمش را به قهرمانی لیگ مکزیک رسانده. از طرفی با کسب نخستین قهرمانی تاریخ تیم در لیگ قهرمانان کونکاکاف تاریخ‌ساز شده است. 

نکته جالب
بعید است تیمی در دنیا پیدا کنید که نامش به اندازه تیگرس طولانی باشد. «Club de Fútbol Tigres de la Universidad Autónoma de Nuevo León» که به عبارتی می‌شود «باشگاه فوتبال تیگرس از دانشگاه خودمختار جدید لئون». این باشگاه ۷ مارس ۱۹۶۰ تأسیس شد، در حالی که قبل از آن از سال ۱۹۵۷ با نام «خاباتوس نیو لئون» فعالیت می‌کرد. 

آمار در جام جهانی‌ باشگاه‌ها
تعداد حضور: ---
برد: ---
باخت: ---
گل‌زده: ---
گل‌خورده: ---
بهترین عملکرد: ---

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کمال خوش سخن IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
    آفرین مطلب خوبی بود رفیق

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی