نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
بازیکنانی که از لیگ برتر انگلیس رفتند؛ کوچ زمستانی از جزیره
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

زمستان ۲۰۲۱ چند ستاره از جمع تیم‌های لیگ برتری جدا شده‌اند که مهم‌ترین آن‌ها مسوت اوزیل بازیکن آلمانی آرسنال بود.

خبرورزشی/ لیگ برتر انگلیس؛ پنجره نقل و انتقالات زمستانی بسته شد و در حالی که تعداد زیادی رفت‌وآمد انجام شده است، مطمئناً باشگاه‌های بزرگ لیگ برتر مانند گذشته فعال نبودند. فقط چند باشگاه برای آوردن ستاره‌های جدید حضور مستمر داشتند و بسیاری از نقل و انتقالاتی که مشاهده شده قرضی بودند. با این حال تعداد انگشت شماری از بازیکنان مشهور لیگ برتر را ترک کردند که در ادامه آن را می‌خوانید. 

مسوت اوزیل
هنگامی که مسوت اوزیل در فصل جدید توسط میکل آرتتا از ترکیب آرسنال کنار گذاشته شد، طالع جدایی برای پسر ترک‌تبار آلمانی همیشه روی دیوار نوشته شده بود. فقط مسئله زمان و یک انتقال خوب به نظر می‌رسید. تنها سؤال این بود آیا انتقال قبل از پایان قرارداد او با این باشگاه در ماه ژوئن انجام می‌شود یا خیر. پس از توافق در لغو قرارداد سنگین ۳۵۰ هزار پوندی هفتگی خود با آرسنال و از دست دادن حدود ۷ میلیون پوند در این روند، اوزیل توانست یک تیم پیدا کند آن‌هم فرسنگ‌ها دور از لندن. هفته گذشته او قراردادی سه و نیم ساله با باشگاه فنرباغچه ترکیه امضا کرد که باید مسوت را تا ۳۵ سالگی در آنجا نگه دارد. این انتقال از نظر تئوریک باید کاملاً مناسب اوزیل باشد. او از نژاد ترک است و به عنوان زبان اول ترکی صحبت می‌کند و واضح بود که از کودکی فنرباغچه را دنبال می‌کند. بنابراین جزیره بود که‌ اوزیل را از دست داد. 

فیکایو توموری
پرونده فیکایو توموری در چلسی بسیار عجیب است. محصول آکادمی باشگاه در تابستان ۲۰۱۹ پس از یک فصل جذاب قرضی در دربی کانتی به استمفوردبریج بازگشت و بلافاصله توسط فرانک لمپارد وارد تیم اصلی شد. توموری در فصل اول حضورش از یک موقعیت فوق‌العاده لذت برد و اولین بازی خود در لیگ برتر انگلیس را انجام داد. با این وجود بعد از مصدومیت در میانه راه این مدافع میانی نتوانست جای اصلی‌اش را به دست آورد و خود را نیمکت‌نشین دید. کاملاً منطقی بود که چرا لمپارد چنین رفتاری را با بازیکن بااستعدادی همچوم توموری می‌کند. هم‌تیمی‌هایش مانند آنتونیو رودیگر و آندریاس کریستنسن به شدت در فرم خوبی بودند. قرض دادن به غول ایتالیایی یعنی میلان که نزدیک به قهرمانی است برای هر سه طرف انتقال مثبتی بود. توموری از زمان ورود به ایتالیا دو بار در باشگاه جدید خود به میدان رفته که آخر هفته در پیروزی میلان مقابل بولونیا بسیار عالی بازی کرده است. با توجه به بند ۳۰ میلیون پوندی خرید دائمی در قرارداد قرضی، این احتمال نیز وجود دارد که برای همیشه در میلان بماند. 

سباستین آلر
یکی از معدود ستاره‌های لیگ برتر که در پنجره فعلی با یک انتقال دائمی از جزیره دور شد سباستین آلر بود. این مهاجم در ۸ ژانویه یعنی همان اوایل پنجره زمستانی با ۲۲ میلیون یورو از وستهام به آژاکس نقل‌مکان کرد. این بازیکن ساحل عاجی در تابستان ۲۰۱۹ با مبلغی در حدود ۴۵ میلیون پوند از فرانکفورت به وستهام آمد و درخشید. طرفداران عادت کرده بودند درخشش عجیب آلر را همیشه ببینند اما به نظر نمی‌رسید که او به خوبی در برنامه‌های دیوید مویس جا داشته باشد. با این انتقال اما به نظر می‌رسد که تاکنون اوضاع برای آلر خوب پیش رفته است. از زمان ورود به آژاکس او ۶ بازی انجام داده است و قبلاً نیز دو بار موفق به گلزنی و دادن ۴ پاس گل شده است. درحالی که وستهام در غیاب او در لیگ برتر شرایط خوبی دارد این انتقال به نظر حرکتی بود که برای همه طرف‌های قرارداد مناسب آمد. 

دمارای گری
طی چند فصل اخیر بیشتر بازیکنان انگلیسی به جست‌وجوی موفقیت در خارج از کشور پرداختند. با جیدون سانچو، جود بلینگهام و استفی ماویدیدی که قبلاً در اروپا بازی می‌کردند، اکنون دمارای گری وینگر نیز به آنها پیوست. یک بازیکن بین‌المللی زیر ۲۱ ساله انگلیسی که درخشش را فراتر از جزیره دنبال خواهد کرد. گری زمانی یکی از جذاب‌ترین چشم‌اندازهای فوتبال انگلیس محسوب می‌شد. با این حال مورد علاقه راجرز سرمربی لستر قرار نگرفته بود و جایگاه او به عنوان وینگر جوان و هیجان‌انگیز لسترسیتی توسط هاروی بارنز پر شده بود. با نزدیک شدن به ۲۵ سالگی قطعاً زمان تغییر فرا رسیده بود. گری با حدود ۲ میلیون پوند به تیم بایرلورکوزن در بوندس‌لیگا نقل مکان کرده و باید تا تابستان ۲۰۲۲ در تیم جدید خود باشد. اگر او بتواند در آنجا دوباره درخشش حرفه‌ای خود را احیا کند قطعاً بازیکنی خواهد بود که همچنان جای رشد خواهد داشت. اتفاقاً گری تنها بازیکن لیگ برتر که در این پنجره به لورکوزن نقل مکان کرد نبود. تیم آلمانی همچنین تیموتی فوسو منسا مدافع منچستریونایتد را با پرداخت نزدیک به ۲ میلیون پوند به خدمت گرفت. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی