نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
شرایط و زمان برگزاری انتخابی برای گزینشی و قهرمانی آسیا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

برنامه کادرفنی تیم‌ملی کشتی‌آزاد برای انتخاب ملی‌پوشان اعزامی به المپیک اعلام شد.

خبرورزشی/کشتی؛ بعداز موافقت فدراسیون‌کشتی باتصمیم کادرفنی، برنامه اجرایی، زمان و نحوه برگزاری پیکارهای انتخابی تیم‌ملی کشتی‌آزاد برای حضور در مسابقات گزینشی سهمیه‌المپیک و قهرمانی‌آسیا اعلام شد. براین‌اساس هیچ کشتی‌گیری حتی حسن یزدانی قهرمان‌المپیک،جهان و پرافتخارترین کشتی‌گیر حال‌حاضر تیم‌ملی که خودش سهمیه وزن ۸۶ کیلوی المپیک را به دست آورده نیز بدون شرکت در انتخابی، به‌عضویت تیم‌ملی اعزامی به المپیک درنخواهد آمد. همچنین هر کشتی‌گیری که به‌هر بهانه‌ای از تمکین در برابر مقررات اعلامی خودداری کند یا اردو را ترک کرده و غیبت نماید، هیچ شانسی برای رسیدن به دوبنده تیم ملی نخواهد داشت و حذف می‌شود. برگزاری مسابقه مستقیم در بعضی اوزان، بررسی عملکرد در مسابقات برون مرزی بین المللی و .... از جمله مقررات مدنظر برای انتخاب ملی پوشان خواهد بود. برنامه و زمان برگزاری رقابتهای انتخابی کشتی آزاد به این شرح است:

نحوه اجراء:

۱- برگزاری رقابت‌ها به‌صورت انتخابی درون اردویی در اوزان مدنظر کادرفنی
۲- اعزام به رقابت‌های بین‌المللی و محک کشتی‌گیران مدنظر در این مسابقات
۳- مسابقات درون‌اردویی بر سر وزن‌قانونی، باآخرین قوانین و مقررات اتحادیه جهانی، ۳ ساعت پس از وزن‌کشی برگزار و درصورت صلاحدید کمیته‌فنی این امکان نیز وجود دارد که برنده این رقابت‌ها باکسب ۲ پیروزی از ۳ مسابقه انتخاب شود. 

الف : اوزانی که درآن سهمیه‌المپیک کسب شده است:

۱- برگزاری رقابت‌های انتخابی در اوزان ۵۷ و ۸۶ کیلودر تاریخ ۱۹ اسفندماه:
* رضا اطری با رحمان عموزاد خلیلی
*  حسن یزدانی با کامران قاسم‌پور
۲- مشخص شدن فرد منتخب اعزامی به المپیک توکیو در وزن ۱۲۵ کیلو:
پس از اعزام کشتی‌گیران مدنظر این وزن به مسابقات بین‌المللی و قهرمانی‌آسیا در قزاقستان همچنین نحوه عملکرد کشتی‌گیران، کادرفنی در مورد چگونگی انتخاب ملی‌پوش این‌وزن تصمیم‌گیری و آن‌را اعلام می‌کند.

ب: اوزانی که درآن سهمیه المپیک کسب نشده:

۱- برگزاری رقابت انتخابی وزن ۷۴ کیلو برای اعزام به مسابقات گزینشی المپیک و قهرمانی‌آسیا در قزاقستان در تاریخ ۲۷ بهمن ماه:
* کشتی بین یونس امامی و جمال عبادی
* با توجه به حضور مصطفی حسین‌خانی دراین وزن، تصمیم‌گیری برای اعزام کشتی‌گیران به‌یکی ازاین دو مسابقه مذکور توسط کادرفنی انجام می‌شود.
۲- اوزان ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلو:
* درصورت کسب سهمیه این اوزان، باتوجه به‌حضور سایر مدعیان، چگونگی انتخاب ملی‌پوشان برای اعزام به المپیک، جداگانه و پس‌از تصمیم کادرفنی اعلام خواهد شد.

ج: درهرصورت تمام کشتی‌گیران برای حضور درالمپیک باتوجه به توضیحات فوق در نحوه اجراء، انتخاب می‌شوند و کشتی‌گیرانی که قبل و یا بعداز رقابت انتخابی در اردو حاضر نشوند، شانسی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی‌جهان سال ۲۰۲۱ ندارند.

* همچنین کادرفنی عملکرد تمرینی کشتی‌گیران، حضور موفق در تورنمنت های بین‌المللی و مسائل اخلاقی را نیز در تصمیم‌گیری‌های خود لحاظ می‌کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی