نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
امید عالیشاه: مجسمه پروین را همین فردا بسازید
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

کاپیتان دوم پرسپولیس به خبرورزشی گفت: امیدوارم دیگر تیم پرسپولیس مجبور نشود مشکی بپوشد. وقتی بعداً عکس‌های گریه‌های مادر علی انصاریان را دیدم، خیلی ناراحت شده و بغض کردم.

خبرورزشیمهدی یکتا؛ هرچند امید عالیشاه به عنوان بازیکن تعویضی و از دقیقه ۶۸ جانشین مهدی عبدی شد اما آنقدر در تبریز و برابر تراکتور خوب کار کرد که یحیی گل‌محمدی این چنین لب به تحسین او بگشاید: «یکی از کارهای خوب ما در این مسابقه، حفظ توپ در زمین حریف بود. خیلی از مواقع توانستیم با تعویض جریان توپ، بازی را در اختیار بگیریم. با ارسال از کناره‌ها و استفاده از عمق حریف موقعیت‌های خوبی به دست ‌آوردیم. از زمان ورود عالیشاه به زمین هم خوب توانستیم بازی را مدیریت کنیم.» این در حالی است که در روزهای گذشته اخباری مبنی بر احتمال جدایی عالیشاه از پرسپولیس به گوش می‌رسید اما با این نمایش بعید است گل‌محمدی اجازه خروج به کاپیتان دوم تیمش بدهد. خود  امید هم با «امید»ی تازه می‌خواهد تا پایان قراردادش (‌اتمام لیگ بیستم) در پرسپولیس بماند و به این تیم کمک کند. البته صحبت‌های عالیشاه با خبرورزشی هم می‌تواند خیلی از مسائل را روشن کند. صحبت‌هایی که در زیر می‌خوانید.

جلوی تراکتور خیلی خوب بازی کردی و به نظر می‌رسید از انگیزه زیادی برخوردار باشی. این‌طور نیست؟
من و همبازیانم در همه بازی‌ها انگیزه داریم و این بار هم می‌خواستیم در خارج از خانه برنده شویم. 

به عنوان بازیکن تعویضی در دقیقه ۶۸ وارد زمین شدی و آنقدر خوب بودی که یحیی گل‌محمدی هم از تو تعریف کرد. نظری نداری؟
آقایحیی لطف دارد. من هر زمانی که به زمین رفتم، چه به عنوان تعویضی و چه بازیکن ثابت سعی کردم برای تیم پرسپولیس مفید باشم. امیدوارم توانسته باشم کمک کوچکی به بُرد تیم خودم کنم. 

این بازی به نوعی تحت تأثیر درگذشت ناگهانی علی انصاریان پیشکسوت پرسپولیس بود. شما چه زمانی دقیقاً متوجه این حادثه شدید؟
وقتی هواپیما در فرودگاه تبریز به زمین نشست، متوجه این مصیبت بزرگ شدیم. باورمان نمی‌شد و فضای خیلی سنگین و غم‌انگیزی بر تیم حاکم شد.

خدابیامرز مهرداد میناوند را بیشتر می‌دیدید اما فکر نکنم علی انصاریان سر تمرینات پرسپولیس آمده باشد و...  
واقعاً غم عالم ما را گرفت. خداوند به مادرش و خانواده انصاریان صبر بدهد. آقا مهرداد را بیشتر می‌دیدیم ولی علی‌آقا را مدت‌ها بود ندیده بودیم. دو مصیبت به این شکل برای پرسپولیس خیلی سخت و سنگین بود. چند سال پیش هم هادی نوروزی و مهرداد اولادی را به فاصله کمی از هم از دست داده بودیم و...  

درست گفتی و متأسفانه این اتفاق و از دست دادن دو پیشکسوت پرسپولیس با فاصله کم دوباره به وقوع پیوست!
خیلی تلخ و دردناک است. واقعاً آدم نمی‌داند چه باید بگوید؟

این اتفاق چه تأثیری در تیم شما داشت. انگیزه بیشتری برای برد به شما داد یا اینکه...؟
بیشتر شوکه شدیم. باور اینکه دو غم به این سنگینی را در فاصله یک هفته باید تحمل کنیم، خیلی سخت بود. 

لباس مشکی هم پوشیدید.
امیدوارم دیگر تیم پرسپولیس مجبور نشود مشکی بپوشد. وقتی بعداً عکس‌های گریه‌های مادر علی انصاریان را دیدم، خیلی ناراحت شده و بغض کردم. خیلی مصیبت سنگینی است. خدا به مادر و خانواده‌اش صبر و تحمل بدهد. یک نکته‌ای را هم می‌خواهم بگویم اما نمی‌دانم چطور آن را بیان کنم که...  

راحت باش.
ببینید این قبیل اتفاقات تلخ همه ما را به فکر فرو می‌برد. همه ما ایرانی‌ها بعد از دیدن یک داغ سنگین یا حضور در بهشت زهرا(س) سعی می‌کنیم چند روزی خودمان را کنترل کنیم و رفتار دیگری داشته باشیم. چند روزی متوجه می‌شویم دنیا ارزشی ندارد اما پس از یک هفته دوباره همان آدم سابق می‌شویم. کینه‌ورز شده، قهر می‌کنیم و رفتارهای زشت سابق را تکرار می‌کنیم. کاش ما مردم زنده‌پرستی هم باشیم. 

یعنی چی؟
یک نمونه برایتان می‌گویم؛ من خودم علاقه زیادی به علی‌آقا پروین دارم. خداوند ۱۰۰ سال سایه این مرد بزرگ و اسطوره پرسپولیس را بالای سر فوتبال ایران و همه ما نگه دارد اما قدر امثال آقای پروین را وقتی زنده هستند، باید بدانیم. باید همین فردا مجسمه علی پروین را بسازند و جلوی در ورزشگاه شهیدکاظمی یا باشگاه پرسپولیس نصب کنند. این خیلی درد است که ما وقتی یک نفر از دنیا می‌رود، قدرش را می‌دانیم یا به یادش می‌افتیم. 

بسیار خوب، برگردیم به بازی تراکتور! موافقی؟
در خدمتم. 

ماجرای حضور احتمالی تو در تراکتور از کجا آمده است؟
باور کنید خودم هم نمی‌دانم. در تبریز خبرنگاران در همین ارتباط از من پرسیدند که من هم گفتم با پرسپولیس قرارداد دارم. 

البته دوران چندان خوبی در تراکتور نداشتی. در مصاحبه پس از بازی با تراکتور مدعی شدی عامل اصلی مشکلات تو در تبریز، مدیران وقت باشگاه بودند. درست است؟
حرف بی‌راهی نزدم. مردم تبریز خیلی مهربان و مهمان‌نواز هستند. خودم هم هر زمانی به زمین رفتم با تمام وجود برای تراکتور بازی کردم و خاطرات خوبی هم از این تیم دارم اما برخی دست‌اندرکاران باشگاه در آن مقطع تلاش کردند بین من و هواداران اختلاف بیندازند. اتفاقاتی افتاد که امید عالیشاه در تراکتور تخریب شود. 

پس ماجرای تراکتوری شدن تو جدی نیست؟
من تا پایان فصل و لیگ بیستم با پرسپولیس قرارداد دارم و به این قرارداد هم پایبند هستم. بارها گفتم و باز هم می‌گویم تا روزی که برای پرسپولیس مفید باشم در این تیم خواهم بود.

پس از پایان بازی با تراکتور برخی منتقدان عنوان کردند تراکتور، تراکتور همیشگی نبود. این حرف را قبول داری؟
من بعد از بازی هم گفتم که تراکتور با هوادارانش ترسناک و خطرناک است. بازی در تبریز جلوی چشمان طرفداران تبریزی سخت‌تر است اما این تیم هم مثل پرسپولیس و بقیه تیم‌های پرتماشاگر از این نعمت به دلیل ویروس کرونا محروم است. امیدوارم هرچه زودتر این بیماری در سراسر دنیا ریشه‌کن شود تا استادیوم‌ها پُر شود. فوتبال بدون تماشاگر جذابیت سابق را ندارد. 

از لحاظ فنی تراکتور را چطور دیدی؟
تراکتور تیم بسیار خوبی است اما به نظرم پرسپولیس خیلی خوب در تبریز بازی کرد. ما یک گل زدیم و شاید دو یا ۳ گل دیگر نزدیم و به نظرم بهترین روز محمدرضا اخباری بود. البته همان‌طور که گفتم تراکتور تیم بزرگ و قابل احترامی است. 

شما فصل گذشته بازی رفت را به همین تراکتور در تبریز باخته بودید اما این بار...  
بله، اگر اشتباه نکنم با تک‌گل احسان حاج‌صفی بازی را واگذار کردیم اما در دیدار برگشت توانستیم با دو گل به پیروزی برسیم. بازی‌های پرسپولیس و تراکتور همیشه سنگین و نفسگیر بوده است. 

با این برد به صدر جدول نزدیک شدید. در این رابطه چه صحبتی داری؟
این مسابقه یک بازی ۶ امتیازی بود. ما ۳ امتیاز خودمان گرفتیم و ۳ امتیاز هم اجازه ندادیم حریف بگیرد. ارزش بالایی داشت ضمن آنکه به این برد برای رسیدن به جمع مدعیان نیاز مبرم داشتیم که به آن رسیدیم. 

در حال حاضر با کسب ۲۱ امتیاز از ۱۲ بازی به جمع بالانشینان رسیدید. با توجه به تجربه‌ای که داری، فکر می‌کنی رسیدن به قهرمانی لیگ بیستم سخت‌تر از سال‌های گذشته باشد یا راحت‌تر؟
متأسفانه مساوی‌هایی که ما در بازی‌های گذشته روی بدشانسی به دست ‌آوردیم، یک مقدار کار پرسپولیس را سخت کرد. 

بدشانسی؟
بدشانسی و البته فشردگی مسابقات به ویژه بازی در لیگ قهرمانان آسیا که کار را سخت‌تر کرد. ما درگیر بازی‌های سنگین آسیایی شدیم و بلافاصله بدون ریکاوری به لیگ برتر برگشتیم. خیلی دوران سختی بود اما توانستیم خودمان را حفظ کنیم. الان هم که می‌بینید دوباره به جمع مدعیان برگشتیم و این خیلی امیدوارکننده است. 

درخشش پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا تلفاتی هم داشت! از دست دادن چند بازیکن کلیدی در خط دفاع و هافبک که کار تیم شما را سخت‌تر کرد و...  
محرومیت آل‌کثیر را هم اضافه کنید. ما مشکلات مختلف مدیریتی و... را پشت‌سرگذاشتیم ولی توانستیم خودمان را نگه داریم. بچه‌های پرسپولیس سختی‌های زیادی را متحمل شدند اما با رفتار حرفه‌ای و تعصب فراوان اجازه ندادند وضعیت خیلی بحرانی شود. امیدوارم با همت مسئولان و تلاش بازیکنان بتوانیم در لیگ برتر و آسیا باز هم لبخند روی لبان هواداران پرسپولیس بنشانیم. 

قرار است مهدی ترابی هم به زودی به ترکیب پرسپولیس اضافه شود. او در قطر ناکام شد و حالا فکر می‌کنی بتواند به پرسپولیس کمک کند؟
مهدی از بازیکنان خوش‌اخلاق، تکنیکی و مؤثر است که خیلی می‌تواند به پرسپولیس کمک کند. او فصل گذشته هم خیلی به قهرمانی تیم کمک کرد و همه ما دوست داریم هرچه زودتر برگردد. ان‌شاءا...  این اتفاق خوب بیفتد. 

بازی بعدی تیم شما با مس رفسنجان است. فکر می‌کنی این بازی را هم بتوانید ببرید؟
اتفاقاً سؤال خوبی پرسیدید. مس رفسنجان تیم بسیار خوب و منظمی است که کادر فنی خوبی هم بالای سر خود می‌بیند. ما قبل از شروع فصل هم با این تیم بازی دوستانه‌ای انجام دادیم. 

درست است، حواس‌مان نبود! آن دیدار تدارکاتی را در میان ناباوری ۳ بر صفر به مس رفسنجان باختید؟
بازی‌های دوستانه خیلی نمی‌تواند ملاک باشد اما همان‌طور که گفتم مس رفسنجان تیم خطرناکی است و اصلاً نباید آنها را دست‌کم گرفت. ما با هوشیاری و تمام توان به مصاف مس می‌رویم و ان‌شاءا...  ۳ امتیاز آن را به دست خواهیم آورد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کیسه السعودی IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    سربه راه ومتین وباشخصیت زنده باشی پسر. حالا اگه یه کیسه کش بود فقط بلد بود به. زمین وزمان وحریف وداور ووزیر. اردوغان. ووووگیربده. لطفا کیسه کشا یادبگیرن
    • نکو IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
      اون اسمش گوندوغان بود ، اردوغان گمون نکنم فوتبال بازی کنه
  • عشقوپولیس IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    امید عالیشاه خیلی بازیکن خوبیه ، کاش اقا یحیی همیشه از اول بذارش توی ترکیب ، هر وقت میاد توی زمین کلا به بازی پرسپولیس جون میده ، واقعا دم این کاپی با تعصب گرم
  • عاشق پرسپولیس IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    ماشاالله به کاپیتان خیلی دوستت داریم آقا امید انشاءالله همیشه توی پرسپولیس بمونی و بدرخشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی