دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵
۰ |
۰
تصمیم  جدید کادر فنی تیم ملی کشتی تایید شد
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

برنامه نحوه برگزاری مسابقات انتخابی تیم‌ملی کشتی آزاد در اوزان مختلف اعلام شد.

خبرورزشی/کشتی؛ بنابراعلام کادرفنی تیم‌ملی و تایید فدراسیون‌کشتی، تکلیف ۳ وزن ۵۷، ۸۶ و ۱۲۵ کیلو که سهمیه المپیک داریم، زودتر از سایر اوزان مشخص می‌شود. باتوجه به‌این‌که تیم‌ملی کشتی‌آزاد کشورمان باید برای کسب سه سهمیه اوزان ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلو ابتدا در گزینشی قاره‌آسیا به‌مصاف حریفان برود و اگر در هر وزنی موفق به کسب سهمیه نشد، نماینده کشورمان باید برای به‌دست‌آوردن سهمیه همان وزن، درگزینشی‌جهانی به‌میزبانی بلغارستان کشتی بگیرد. کادرفنی تیم‌ملی به‌منظور برگزاری انتخابی ۳ وزن بدون سهمیه المپیک، شرایط جداگانه‌ای نسب به اوزانی که سهمیه داریم، درنظر گرفته است. باتوجه به این که اولویت اول تیم‌ملی مسابقات گزینشی سهمیه و سپس حضور در المپیک است، لذا  پیرامون ۴ وزن غیرالمپیکی ۶۰، ۷۰، ۷۹ و ۹۲ کیلو که باید ۲ ماه بعداز المپیک در مسابقات قهرمانی‌جهان ۲۰۲۱ نروژ کشتی بگیرند، بعداً تصمیم گیری می‌شود. 

با تصمیم کادرفنی و تایید فدراسیون، تکلیف ملی‌پوشان دو وزن ۵۷ و ۸۶ کیلو در ۱۹ اسفند، با تک مسابقه مشخص می‌شود و درصورتی که کادرفنی تشخیص دهد یا صلاح ببیند، دیدارهای انتخابی با مقررات دو پیروزی از ۳ مسابقه برگزار و ملی‌پوش اعزامی به المپیک معرفی می‌شود. 

۵۷ کیلو: باتوجه به تصمیم کادرفنی برای معرفی ملی‌پوش وزن اول در المپیک، رضا اطری با رحمان عموزادخلیلی به‌صورت تک کشتی، باهم کشتی می‌گیرند و فرد برنده مسافر المپیک توکیو می‌شود. حتی اگر کارِ این تک‌دیدار انتخابی، به دو پیروزی از ۳ مسابقه هم بکشد، سایر مدعیان که قبلاً شانس خودشان را امتحان کرده و درانتخابی قبلی، شکست برابر رضا اطری مرداول وزن‌اول تیم‌ملی کشتی‌آزاد را تجربه کرده‌اند، دیگر هیچ شانسی برای رسیدن به دوبنده تیم‌ملی المپیک کشورمان نخواهند داشت.  

۸۶ کیلو: قرار است تکلیف دوبنده این وزن نیز با یک تک‌کشتی بین حسن یزدانی و کامران قاسم‌پور مشخص شود. البته درهمین وزن هم اگر لازم شد مقررات ۲ پیروزی از ۳ مسابقه اعمال می‌شود. فقط تفاوت ۸۶ کیلو با سایر اوزان دراین است که حسن یزدانی پرافتخارترین آزادکار حال‌حاضر تیم‌ملی، امیداول کاروان ورزش ایران در المپیک توکیو، به‌عنوان یکی از بی‌حاشیه‌ترین و مطیع‌ترین کشتی‌گیران، نه‌تنها هیچ مشکلی برای کادرفنی تیم‌ملی و تصمیم‌شان پیرامون حضورش درانتخابی، درست نکرده، بلکه به‌عنوان یکی‌از بهترین و بی‌حاشیه‌ترین اردونشینان تیم‌ملی، به سایر اردونشینان نیز روحیه و انگیزه می‌دهد. 

۱۲۵ کیلو: برای سنگین‌وزن، کادرفنی درنظر دارد ابتدا امین طاهری نفراول انتخابی (در حضور همه مدعیان نظیر پرویز هادی، یداله محبی و امیرحسین زارع، یا آنها را مستقیماً شکست داده یا نفر برنده آنها را مغلوب کرده و نفر اول انتخابی شده است) را در ایتالیا مقابل حریفان خارجی محک بزند تا سپس پیرامون نحوه انتخاب و معرفی ملی‌پوش کشورمان برای المپیک توکیو تصمیم‌گیری کند.

۹۷ کیلو: شرایط در۳ وزنی که سهمیه نگرفته‌ایم، متفاوت است. بویژه ۹۷ کیلو خیلی دشوارتر، حساس‌تر، دلچسب‌تر و امیدوارکننده‌تر از سایر اوزان است. حضور مدعیانی نظیر علی شعبانی ملی‌پوش ایران در جهانی ۲۰۱۹ و نفراول انتخابی، علیرضا کریمی نایب‌قهرمان جهان که تازه از بند مصدومیت رها شده و به‌وزن بالاتر صعود کرده، محمدحسین محمدیان نفرسوم جهان و کشتی‌گیری که در دوره قبلی جام پلیکونه ایتالیا موفق شد بااختلاف امتیاز عالی و ضربه‌فنی کایل اسنایدر قهرمان‌المپیک و جهان از آمریکا را شکست دهد، به‌همراه مجتبی گلیج قهرمان‌امیدهای‌جهان، تصمیم‌گیری برای کادرفنی را دشوار ولی جذاب و شیرین کرده است. هرکدام از این مدعیان با آمادگی مناسب روحی و جسمی به‌مصاف حریفان حاضر در گزینشی آسیا به‌میزبانی آلماتی بروند، می‌توان امیدوار بود در اولین گزینشی، با سهمیه المپیک به‌میهن بازگردند.

۶۵ کیلو: تنها وزنی است که کادرفنی تصمیم‌گیری پیرامون این وزن را به بعد از کسب سهمیه المپیک موکول کرده و راجع به نحوه انتخاب و معرفی ملی‌پوش اعزامی به گزینشی سهمیه المپیک هم هیچ تصمیمی نگرفته (یا اگر گرفته‌اند، اعلام نمی‌کنند) یا اشاره‌ای هم به نحوه انتخاب یا معرفی کشتی‌گیر اعزامی به گزینشی آسیا ندارد. احتمالاً شانس امیرمحمد یزدانی نفراول انتخابی و ملی‌پوش جهانی ۲۰۱۹ برای حضور در گزینشی‌آسیا، بیشتر از سایر مدعیان است که غلامرضا محمدی و همکارانش هیچ حرفی راجع به‌این وزن نزده‌اند و حتماً استدلال آنها مورد تایید فدراسیون‌کشتی هم قرار گرفته که کوچکترین مطلبی در رابطه با این وزن نمی‌گویند. شاید هم منتظرند بعداز بررسی عملکرد بهنام احسان‌پور در پیکارهای بین‌المللی جام پلیکونه ایتالیا درمورد این وزن تصمیم‌گیری کنند.  
 
۷۴ کیلو: هرچند کسب سهمیه درهمه اوزان‌المپیکی برای تیم‌ملی، فدراسیون، کمیته‌ملی‌المپیک و وزارت ورزش از اهمیت و حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و وزن ۷۴ کیلوی کشتی‌آزاد هم از این قاعده مستثنی نیست و به‌رغم داشتن کشتی‌گیران خوب و توانمند دراین وزن برای حضور در گزینشی‌آسیا و کسب سهمیه، ولی قطعاً رقابت حساس یونس امامی با جمال عبادی در ۲۷ بهمن برای انتخاب نماینده کشورمان در گزینشی قزاقستان اهمیت خاصی برای کادرفنی و مدعیان ۷۴ کیلو دارد. این دیدار هم قرار است تک کشتی برگزار شود و درصورت تشخیص کادرفنی، شاید با مقررات ۲ پیروزی از ۳ مسابقه خاتمه یابد و حتی امکان دارد، دیداری هم بین برنده آنها با مصطفی حسین‌خانی، انجام شود. البته همه تصمیمات به نحوه عملکرد امامی و عبادی، کشتی‌گیران حاضر در انتخابی دوشنبه هفته آینده دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی