دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲
۳۰ |
۳
رونمایی از لیست محمود فکری در نقل‌وانتقالات استقلال
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

نقل و انتقالات استقلال در نیم فصل یکی از جذاب‌ترین موضوعات پیرامون تیم تحت هدایت محمود فکری است؛ اینکه کدام ستاره‌ها پیراهن آبی را برتن می‌کنند.

خبرورزشی/ لیگ برتر ایران؛ در فاصله ۵ روز تا پایان کار استقلالی‌ها در نیم فصل اول رقابت‌های لیگ برتر حالا گمانه‌زنی ها درباره نقل و انتقالات آبی های پایتخت در نیم فصل به اوج خود رسیده است. طی روزهای گذشته محمود فکری سرمربی استقلال بارها تاکید کرده که هیچ بازیکنی از جمع شاگردانش جدا نمی‌شود. او لیست بازیکنان مورد نظر خودش را نیز در جلسه‌ای که با اعضای هیات مدیره و احمد مددی مدیرعامل استقلال داشت ارائه کرده و منتظر است بر اساس اولویت آنها اقدام به یارگیری کنند.

روز گذشته مهدی عبدیان عضو هیات مدیره باشگاه استقلال هم تاکید کرد که در سکوت کامل خبری مذاکره با نفرات مورد نظر کادرفنی را شروع کرده‌اند و هیات مدیره باشگاه نهایت تلاش خود را خواهد کرد تا نفرات شایسته مد نظر فکری به استقلال بپیوندند و بر قدرت آبی ها برای نیم فصل دوم و رقابت‌های آسیایی بیفزایند.

این در حالی است که استقلال در فصل جاری یکی از کامل ترین تیم های لیگ برتری به شمار می‌روند و در هرپست مهره های خوبی را در اختیار دارد. با این حال محمود فکری نیاز به تقویت تیم را با توجه به گروه سخت آسیایی و شانس قهرمانی در لیگ برتر احساس می‌کند و درخواست جذب چند بازیکن را داده است. هرچند که با وجود تاکید فکری بر حفظ همه نفرات ممکن است برخی بازیکنان استقلال را به مقصد تیم های دیگر ترک کنند.

در ادامه سعی کرده‌ایم به صورت موشکافانه درخواست های کادرفنی استقلال برای تقویت تیم در هر پست را بررسی کنیم. با ما همراه باشید:

دروازه؛ سیدحسین حفظ می‌شود؟
یکی از مسائلی که گاها باعث ایجاد حاشیه هم برای استقلال شد، حضور دو دروازه بان سطح بالا است. با جذب رشید مظاهری طبیعی بود که به سیدحسین حسینی مرد شماره یک آبی ها کمتر بازی برسد. از این رو سیدحسین حسینی پیشنهادهایی برای نیم فصل دوم دریافت کرده و بدش نمی‌اید به تیمی برود که بتواند بیشتر بازی کند. از سوی دیگر اما محمود فکری حالا از داشتن دو دروازه بان مطرح ناراحت هم نیست. او تا اینجا توانسته حواشی احتمالی در این پست را کنترل کند و اگر مشکل خاصی پیش نیاید، حسینی بازهم در استقلال به کارش ادامه خواهد داد. خصوصا اینکه رفتن حسینی مضراتی هم دارد؛ اینکه رشید مظاهری بدون رقیب در استقلال می‌شود و از طرف دیگر تیم های رقیب استقلال در مسیر قهرمانی قدرت بیشتری پیدا می‌کنند.

خط دفاع؛ نیازی به بازیکن جدید نیست
در خط دفاع استقلال یکی از کامل‌ترین تیم های لیگ برتر است. آبی ها در پست دفاع راست علاوه بر وریا غفوری،‌ احمد موسوی را در اختیار دارند. در سمت چپ خط دفاع هم علاوه بر محمد نادری و متین کریم‌زاده آبی ها منتظرند تا هرویه میلیچ به ایران برگردد و کارش را با این تیم از سر بگیرد. در مرکز خط دفاع هم استقلال ۴ مدافع باتجربه دارد؛ محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، محمدحسین مرادمند و عارف غلامی ۴ مدافعی هستند که هرکدام ادعاهای زیادی در فوتبال دارند و حتی یکی از دلایل اصلی تغییر سیستم استقلال و استفاده از ۳ مدافع مرکزی داشتن این تعداد بازیکن در این پست است. اگرچه صحبت‌هایی درباره جدایی سیاوش یزدانی مطرح است اما بعید به نظر می‌رسد فکری اجازه جدایی به او بدهد و احتمالا خط دفاع استقلال در نیم فصل دوم هم بدون تغییر باقی خواهد ماند.

خط هافبک؛ امیدوار به معرفت قلعه‌نویی
در خط هافبک اگرچه استقلال بازیکنان مطرح زیادی را در اختیار دارد اما نیاز فکری به یک هافبک دفاعی توانمند و جنگنده را احساس می‌کند تا در کنار مسعود ریگی کمربند خط هافبک را محکم‌تر کند. گزینه اول سرمربی استقلال در این پست علی علیزاده هافبک دفاعی گل گهر است. علیزاده که پارسال در نفت مسجدسلیمان چهره شد و الان یکی از بهترین ها در این پست محسوب می‌شود، حالا مد نظر فکری است اما بعید به نظر می‌رسد باشگاه گل‌گهر و امیر قلعه‌نویی راضی به حضور او در جمع آبی ها شوند.

گزینه دوم فکری در این پست مهدی کیانی کاپیتان پیشین سپاهان است که مورد غضب محرم نویدکیا قرار گرفته و مدت ها است برای این تیم به میدان نمی‌رود. کیانی که در سپاهان و تراکتور شاگرد قلعه‌نویی بوده صحبت‌هایی را با این مربی برای حضور در گل‌گهر انجام داده اما بدش نمی‌اید در سال‌های آخر فوتبالش پیراهن استقلال را برتن کند. مذاکرات استقلالی ها با کیانی ادامه دار است و باید دید چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

از طرف دیگر فرشید باقری هافبک وسط استقلالی ها نیز بدش نمی‌اید با توجه به شرایطی که دارد فوتبالش را در تیم دیگری ادامه دهد. اگرچه فکری فعلا مخالف این موضوع است اما شاید در آینده اتفاقات دیگری هم رخ بدهد.

نیاز به جذب یک وینگر سرعتی و تکنیکی فکری را بر آن داشته تا روی میلاد جهانی ستاره مازندرانی ذوب‌آهن دست بگذارد. جهانی بعد از درخشش در نفت آبادان امسال با پیراهن تیم اصفهانی توانسته روزهای خوبی را سپری کند و خودش هم بدش نمی‌آید حالا برای استقلال به میدان برود. جهانی هم با ذوب‌آهن قرارداد دارد و آبی ها اگر بخواهند او را جذب کنند باید رضایت باشگاه ذوب‌آهن را بگیرند. جهانی به واسطه مازندرانی بودنش با محمود فکری هم رابطه صمیمانه ای دارد و سرمربی آبی ها به این بازیکن اعتقاد خاصی دارد. باید دید آیا مذاکرات استقلال و ذوب‌آهن بر سر جهانی به نتیجه می‌رسد یا نه. هرچند که ذوبی‌ها بارها اعلام کردند جهانی و هیچ بازیکن دیگری از جمع‌شان جدا نخواهد شد.

خط حمله؛ پیمان بابایی آبی ‌پوش می‌شود؟
استقلال با وجود ارسلان مطهری، مهدی قایدی و شیخ دیاباته یکی از خطرناک ترین خطوط حمله لیگ را در اختیار دارد که حتی محمود فکری نیز گاهی اوقات برای استفاده از این نفرات در ترکیب اصلی دچار سرگیجه می‌شود. با این حال سرمربی استقلال بدش نمی‌آید با توجه به فشردگی مسابقات در نیم فصل دوم یک مهاجم دیگر را هم به جمع شاگردانش اضافه کند. در این خصوص گفته می‌شود فکری دست روی پیمان بابایی مهاجم تیم ماشین سازی تبریز گذاشته است. بازیکنی که خودش هم با توجه به شرایط ماشین سازی بدش نمی‌آید به استقلال بیاید اما این مساله منوط به صدور رضایتنامه از سوی ماشین سازی است. البته یک مهاجم دیگر هم مد نظر فکری است که در یک تیم شهرستانی بازی می‌کند اما اگر قرار به اضافه شدن مهاجم نوک باشد، گزینه اول فکری ، پیمان بابایی است.

تغییرات جزیی برای مسابقات فشرده
همانطور که گفته شد تیم استقلال امسال یکی از پرمهره‌ترین تیم های لیگ برتر است و فکری نیز اعتقاد دارد تیمش در ابتدای فصل خوب بسته شده و نیاز چندانی به بازیکن جدید نیست. با این حال اگر این چند بازیکن اضافه شوند، قدرت استقلال بیشتر خواهد شد و در نیم فصل دوم حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت. باید منتظر ماند ودید مدیران استقلال در جذب ستاره های مد نظر سرمربی تا چه حد موفق خواهند بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شکارچی تاریکی IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    پیمان بابایی پیج اصلی استقلال رو فالو کرد.. پس احتمال زیاد میاد... گلمحمدی گفت برنامه ای برای خرید دژاگه نداریم. پس احتمال اومدن اشکان بالاست..ولی زنوزی به ما بازیکن نمیده.باید امیدوار باشیم فسخ کنه و به عنوان بازیکن آزاد بیاد.. فقط اگه میتونستن محبی رو بخرن عالی میشد
    • مانی IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      صادقانه امیدوارم فکری و استقلال همه گزینه هاشونو بگیرن تا بهانه های جدیدشونو ببینیم
    • اس اسی دستا بالا IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      آقا توروخدا مهدی کیانی رو بیخیال بشین استقلال بدون هافبک بازی کنه بهتره تا پیرمردی مثل کیانی رو بیاره مثلا چه کاری ازش برمیاد ؟ میخواد دوتا توپ رو قطری بفرسته چپ و راست ؟ پنج نفر باید دوندگی کنن تا ایشون دوتا توپ رو بفرسته دیگه اون بازیکن 5 سال پیش نیست بخدا اگه از یه بازیکن امید استفاده کنین خیلی بهتراز کیانیه
    • JJ-club NO ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      من استقلالی هستم ولی فکر نمیکنم استقلال از نظر بازیکن کم و کسری داشته باشه. استقلال مشکل تاکتیک داره که به کادر فنی ربط داره. به نظر من فکری بهتر که یک فکری به حال نیمکت بکنه تا در مواقعی که بازی به بن بست میخوره بتونه کمک حالش رو نیمکت باشه. در ضمن هنوز هم نمیدونم چرا استقلال این همه تلفات میده که اکثرا هم میگن تو تمرینات اتفاق افتاده. مگه اینا کیک بوکس تمرین میکنن... این موضوع بیشتر تقصیر بازیکن ها هستش که معلومه زندگی سالم و حرفه ایی ندارن و فقط میخوان پول مفت بگیرن
    • دامون IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      آخرین کامنت خودمو میزارم و از همه دوستانم در این سایت خداحافظی میکنم! همونطور که قبلا گفتم لیست محمود فکری لیست خرید نبود و لیست توجیه برای ناکامیش توی آخر فصل بود و اینکه باشگاه نتونسته نفراتی که میخواست رو جذب کنه!لیست محمود فکری از همون زمان انتشارش کاملا مشخص بود نفراتی رو شامل میشن که هیچکدومشون نه میتونن از باشگاهشون جدا بشن و نه باشگاهشون این اجازه رو بهشون میده ضمن اینکه تیمی که اینهمه مهاجم عالی داره و نمیتونه از هیچکدومشون استفاده کنه چه نیازی داره سه تا مهاجم توی لیست خریدش باشه!یا با این ترافیک خط هافبک که همشون هم عالی هستن چه نیازی به خرید هافبک داریم؟تیممون با همین نفرات هم بهترین تیم لیگ هست منتها مربی که تاکتیک نداره و نمیتونه از بازیکن بازی بگیره رونالدو و مسی رو هم بخره هیچ اتفاقی نمیفته!!به آینده این تیم با این کادر فنی بهیچ عنوان اعتقاد ندارم! همه دوستان رو هم به خدای بزرگ میسپارم (فقط استقلال)
  • پوکر و دو فینال واقعی آسیا IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    پول یه پرس غذا ندارن اما اتوبوسی کل ستاره های لیگ را بدون رضایتنامه و اجازه باشگاههای دیگه میخرن و یه قرارداد 14 میلیاردی هم میبندن و دو قورت و نیمشون هم باقیه و البته که وزیر هم پرسپولیسیه و کیسه گرانترین تیم تاریخ ایران را داره!!!!!1
    • نادی اللنگ الحکومتی IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
      معلومه بدجوری سوختی.. پماد استفاده کن
  • عشق منچسترسیتی IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    دیروز منچسترسیتی لیورپول را سلاخی کرد... اینو به هواداران خوب این باشگاه تبریک میگم.. در رابطه با لیست حاج محمود هم باید بگم اگه دژاگه یا علیزاده بیان هافبک ها راه میفتن! ولی در این سالهایی که فوتبال میبینم به این نتیجه رسیدم که هرچقدر مربی خارجی بیشتر باشه فوتبال اون کشور بهتر میشه.. مثلا شفر و استرا از مجیدی و فکری بهتر بودن.. یادمه استقلال شفر وقتی میباخت هم قوی بود.. در کل یه هافبک جنگنده و یه بازیساز نیازه. یکی مثل مهندس مجتبی جباری
  • گودرز(تاج کبیر-تیم اول ایران) IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    همین الان هم استقلال ابرقدرت فوتبال آسیاست.فقط باید سریعا مذاکرات برای تمدید قرارداد محمودخان فکری و بهترین کادر فنی ایران رو شروع کنیم که گرگها در کمین هستند تا فکری رو از استقلال بگیرن ..گرفتن ۲۶ امتیاز از ۱۴ بازی یعنی قهرمانی فصل در دست ماست ..لنگی ها هم دلشون رو به یحیی خوش کنند خخخخ
    • دامون IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      فقط یه لنگی میتونه این کامنت رو بزاره.... خوش باش رفیق
    • حمید علوی CA ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      دامون جان شرمنده، اما به نظر من شما هوادار استقلال نیستی. شما هواخواه آدمای خاصی هستی و از اینکه اونا در استقلال نیستن ناراحتی و از خدا میخوای استقلال با هر کادر فنی بجز نفر مورد نظر شما شکست بخوره. این رسم هوادار تیم بودن نیست. دشمن دانا که غم جان بود، بهتر از آن دوست که نادان بود. این رو واقعن مطمئنم که از خدا میخوای و دعا میکنی استقلال با فکری ببازه. متاسفم.
    • دامون(در جواب دوست عزیزم حمید علوی) IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      حمید جان، من فقط استقلال برام مهم هست نه هیچ آدم خاصی که اعتقاد دارم همین افراد اگر استقلال نبود هیچ کس نمیشناختتشون!! شما شدیدا طرفدار محمود آر پی جی زن هستی و منم بعنوان محمود فکری دوستش دارم ولی نه به عنوان کسی که محق بدونم باید سرمربی استقلال باشه!فرقی هم نمیکنه فرهاد مجیدی باشه نکونام باشه پاشازاده باشه، هیچ کدومشون حتی توی لیک دسته دو به جایی نرسیدن چه برسه بخوان سرمربی استقلال باشن!!من با این مخالفم.. سرمربی استقلال باید کسی باشه که امتحانشو پس داده باشه نه کسیکه هیچ تاکتیکی رو بلد نیست و خودش رو بهترین مربی ایران میدونه؟الکیه مگه؟ روی چه حسابی؟روی کدوم جام و افتخاری که کسب کرده باید به خودش حق بده اینطوری بگه و مقصر ناکامیش رو هم هوادارو بدونه؟ حمید جان من غیر از استقلال هیچ کسی برام مهم نیست!همین افراد از استقلال به فیفا شکایت کردن بخاطر سنار دوشاهی پول الان شدن اسوه تعصب!حمایت کورکورانه از خیانت بدتره رفیق...
    • حمید علوی CA ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      دامون جان گل اولا خیلی حیفه دوستانی مثل شمادر این فضا نباشن و ننویسن.بنابراین ازت میخوام همیشه باشی و بنویسی.نوشتن وخواندن نظرات صادقانه باعث رشد آگاهی همه ما میشه.ما ازخواندن حرفای صادقانه ی هم،یاد میگیریم.دامون جان،به خدای یگانه،بنده قبل از اینکه موضوع اومدن آقای فکری به استقلال جدی بشه معتقد بودم بهتره ایشون(هرکسی که میخواد در تیم‌هایی مث استقلال و پرسپولیس مربیگری کنه) چند سال در لیگ برتر مربیگری کنه و پخته بشه و اگر کارش بلحاط فنی، اخلاقی و ‌حرفه ای درحد این تیمها بود، بیاد.اماوقتی دیدم قضیه جدیه، شروع کردم به حمایت.چون دیگه نمیشد بگیم نخیر ایشون هنوز برای زوده و با این حرف روحیه کادر فنی و تیم رو به هم بریزیم. بنابراین در اصل قضیه که استقلال جای امتحان پس دادن نیست، کاملا با شما موافقم. تفاوت نگاه بنده و شما اینه که من فکر میکنم بهتره تا وقتی کادر فعلی کار میکنن انتقادهای فنی که ممکنه جو روحی تیم رو به هم بریزه نکنیم و صبوری کنیم،اما شما انتقاد کردن رو ترجیح میدی(نمیدونم، چه بسا کار شما درست‌تره). بهرحال دامون جان لطفن باش و بنویس. دوستت داریم.
  • نیما IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    پرسپولیس کلا یه مهاجم بیست ساله گلزن داره اونوقت کیسه با وجود دیاباته و مطهری و قائدی بازم میخاد مهاجم بخره امان از پول مفت و دل بیرحم. اینا که میگفتن پول غذا هم ندارن پس این همه ریخت وپاش و قراردادهای نجومی دیگه چیه؟
  • سرخی SG ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    برای سلامتی ورزش کردن که این همه هزینه میکنن .وای اگر برای قهرمانی یا سهمیه ورزش میکردن !!!دیگه چه هزینه کهکشانی نمیکردن .این کیسه کشا...شما که پول غذا ندارین..
  • کیسه آل دربار IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    اینا که پول غذا ندارن چطور بازیکن میگیرن
    • هفت تیرکش معروف IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
      پول بومیدی و استوک و بشار اسد و اوساگونا و دلال کروات و کالدرون و.... لنگ به کجا وصله؟
  • پوکر ...سوزش کیسه کشا SG ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    یک مثل هست میگه..قابلمه شکسته .نیاز به سرپوش نداره..یا خونه کاه گلی نیاز به شوفاژ نداره.....شما چه بخرین یا نخرین .باز نهایت افتخار شما .جنگیدن برای نائب ق و یا ابرومندانه حذف شدن تو اسیاست .چقدر بیت االمال را حیف و میل میکنین ....
  • نگین سرخ فوتبال ایران IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    فقط افتخارات سید جلال کاپیتان پرسپولیس از کل افتخارات تاریخ باشگاه کیسه بیشتره خخخخخخخخخخخخخخخخخخ وای مردم از خنده
  • مولر از برلین DE ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    چه خوش اشتها! به نظرم غذای تک پرسی به مذاق نساخته!! اقایان پس فردا.این بازیکنان هزینه دارند .انوقت نگویید به ما کم دادند.فلان!!
  • کی روش IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    بنظر من ،استقلال در صورت برگشت ملیچ، یک هافبک طراح کم داره
    • حمید علوی CA ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      کی روش جان باهات موافقم. فقط متاسفانه الان هافبک بازیساز تاپ شناخته شده در ایران نداریم. آخرین هافبکهای طراح تاپ، محرم نویدکیا و‌ مجتبی جباری بودن. (و تا حدی حدادی فر و البته اشکان دژاگه)
  • حسن پرسپولیسی قوژد IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    علی به برکت الله لیگ جارو کنید آخرشم واسه نایب قهرمانی بجنگید
  • سیدرضا IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    بنظر من حسینی رو با دروازبان اراک که قرضی خودمونه عوض کنیم یا یه دروازبان از تیمای دیگه ، باقری رو هم با علی زاده و تیم امیر عوض کنیم ، کیانی رو که سپاهان نمیخواد براحتی میشه گرفت ، سجاد و سبحانو میتونیم با بابایی عوض کنیم ، فقط میمونه راضی کردن ذوب برای میلاد که سخته ، استقلال این روزا خیلی نیمکتش خالیه و حتما باید این بازیکنارو بگیریم
    • کیسه مافیا ورزش IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      میشه بگی چطور گل گهر ستاره خودش یعنی علیزاده را با فرشید باقری که یک بازیکن افتضاح هست معاوضه می کند بعدش هم پیمان بابایی پیج تراکتور را هم فال و کرده همین طور معاون ورزشی تراکتور گفته پیمان بابایی باید نیم فصل در تراکتور بازی کند .
    • کیسه مافیا ورزش IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      میشه بگی چطور گل گهر ستاره خودش یعنی علیزاده را با فرشید باقری که یک بازیکن افتضاح هست معاوضه می کند بعدش هم پیمان بابایی پیج تراکتور را هم فال و کرده همین طور معاون ورزشی تراکتور گفته پیمان بابایی باید نیم فصل در تراکتور بازی کند .
  • مولر از برلین US ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    استقلال امسال بدون حرف پیش قهرمان ایران و آسیاست بعد قهرمان باشگاه های جهانه
    • علی ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      آرزو برای جوانان عیب نیست
    • .،‌. IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
      توف تو فوتبالی که قهرمان اروپا بیاد مثلا مثلا به تیمی که یه درصد قراره قهرمان آسیا بشه ببازه یعنی اون روز روزیه که ملیون ها نفر حالشون از فوتبال بهم میخوره
  • .،‌. IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    آینده قایدی رو خراب کردید لورکوزن گری رو از لستر خرید دیگه دیره و نیازی به قایدی نداره قشنگ دارید گند میزنید تو آینده کسی که می تونه به داد تیم ملی برسه این جور تیمای لیاقتشون لیگ دسته سه که البته اونم از سرشون زیاده هواداراشونم لازم نکرده از تیم مقدس ملی حمایت کنن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی