نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
چه کسی در انتخابات فدراسیون فوتبال رأی می‌آورد/ علی کریمی یا کیومرث هاشمی؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

انتخابات فدراسیون فوتبال که در اسفندماه امسال برگزار می‌شود اعضای مجمع را در معرض یک انتخاب تاریخی و بحث برانگیز قرار داده است.

خبرورزشی/ آرتین زهرابی؛ سوالی که این روزها درباره انتخابات فدراسیون فوتبال می‌شود بسیار ساده است؛ به نظر شما چه کسی در انتخابات رای می‌آورد؟ آیا همان طور که اهالی فوتبال از نامزدی علی کریمی در انتخابات فدراسیون حمایت کرده‌اند، این اتفاق رخ می‌دهد؟

پاسخ بسیار ساده است؛ مجمع فدراسیون فوتبال با آرای مردمی برگزار نمی‌شود، بلکه اعضای مجمع باید به نامزدها رای بدهند؛ در نتیجه علی کریمی چنان که خودش هم می‌داند کار خود را برای رای گرفتن از این اعضای مجمع بسیار سخت می‌داند.

اعضای مجمع فدراسیون فوتبال شامل افرادی است که از ارگان‌های مختلف، حکم اداری گرفته‌اند. هیئت‌های فوتبال، نقش موثری در انتخابات ایفا می‌کنند و در تمام سال‌های برگزاری مجامع انتخاباتی، کار هیئت‌ها اجماع پیرامون یک کاندیدا و رساندن او به کرسی ریاست فدراسیون فوتبال است.

میان این کاندیداها منهای علی کریمی، عزیزی خادم و مصطفی آجورلو نیز شانس چندانی برای رای گرفتن از اعضای مجمع ندارند اما کیومرث هاشمی گزینه‌ای متفاوت است. او یکی از مدیرانی است که در ورزش کشور، کار سازمانی انجام داده؛ از آموزش و پرورش و کمیته ملی المپیک بگیرید تا سرپرستی کاروان‌های ایران در بازی‌های آسیایی، مدیر کلی دفتر وزیر ورزش و جوانان و سرپرستی موقت فدراسیون فوتبال!

در واقع فردی آشنا با مجامع مختلف، سمت‌های گوناگون دولتی و مدیری آشنا با بازی‌های انتخاباتی و ... کیومرث هاشمی در انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت‌نام نکرده که گوی و میدان را به دیگران واگذار کند یا رای کمتری در قیاس با علی کریمی بیاورد. او وارد این میدان شده تا رئیس فدراسیون فوتبال شود و تجربه اش از دیگران در این زمینه کمتر نیست.

برای اعضای مجمع نیز انتخاب میان علی کریمی و کیومرث هاشمی چندان سخت نیست. آنها آنقدر می‌دانند و می‌فهمند که صلاح فوتبال در چیست اما مشخص نیست سلیقه و نظر واقعی اعضای مجمع در این گونه مواقع لحاظ می‌شود یا یک برخورد یا توصیه سازمانی، جریان انتخابات فوتبال را تعیین می‌کند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • رشیده IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    گزینه وزرات ورزش کیومرث هاشمی
    • مانی IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      کیومرث هاشمی یکی از همان مدیرانی بود که باعث تعلیق فوتبال ایران شد . ایشون و بدستور علی‌آبادی معاون محمود احمدی‌نژاد، سرپرست فدراسیون شد و در برنامه 90 دروغهای زیادی گفت که صفایی فراهانی دروغها و تناقضات حرفاشو افشا کرد. اما جالبترین بخش این بود که گفت اصلا نامه ای رو برای ارسال به فیفا امضا نکرده و همون لحظه صفایی فراهانی دو نامه رو به دوربین نشون داد که امضای هاشمی زیرش بود فقط هینقدر بدونید که با اومدن کیومرث هاشمی فوتبال امنیتی و سیاسی میشه
  • محمود IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    سوال اشتباهیه.کسی قرار نیست رای بیاره.فقط دورهم جمع میشن یه کیک و ساندیس میزنن به بدن و پاکتو باز میکنن و رسما اعلام میکنن کی قراه از این به بعد گند بزنه تو فوتبال مملکت.البته قطعا اسمش علی کریمی نیست.
  • چگوارا لوبیا IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    کیومرث هاشمی
  • کیسه ورزشی IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    کیومرث هاشمی
  • نادی الکیسه السعودیه IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    کیومرث هاشمی
  • کامران5 IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    زمانی که روسای قبلی میخواستن انتخاب بشن کسایی که میخواستن بهشون رای بدن به به و چه چه میکردن ولی الان بعد از چند سال همه فهمیدن که نه ، همش حرف بوده! الان انتخاب هاشمی همون برگشت به گذشته هس، ولی به احتمال زیاد انتخاب میشه دلیلش هم اونایی که فوتبال و انتخاباتش رو از نزدیک دیدن و‌ میشناسن رو میدونن، البته انتخاب کریمی (اگه انتخاب بشه) در این شرایط بد فدراسیون، مثل بستن موتور بنز رو ژیان هس!
  • Nima GB ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    اصل این انتخابات به هیچ وجه آزاد و دموکراتیک نیست با نگاهی به لیست افراد واجد شرایط رای دادن آشکار است که بیش از نود در صد آنها منصوبین دولت و وزارت ورزش هستند و نان شبشان در گرو اطاعت از مافوق است و در نتیجه استقلال رای ندارند و از قبل بهشان تکلیف شده که به چه شخصی رای دهند مقصر اصلی هم دراین زمینه فیفا است ‌که چنین ترکیب دولتی را در اساسنامه فوتبال تأیید کرده است بنا براین نباید در چنین فضای ناسالمی انتظار داشت علی کریمی با توجه به مواضعی که داره رای بیاره و همانطور که دیده ایم ازهفته ها قبل هم علیه او در رسانه ها توسط مافیای پشت پرده تبلیغات منفی هم انجام شد تا اذهان عمومی را ازنظر روانی آماده پذیرش انتصاب کانیدای مورد نظر وزارت ورش کنند
  • اس اسی دستا بالا IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    خیلی عجله دارند که علی کریمی رو هر چه زودتر به ریاست فدراسیون بنشانند وبعد از 5 سال خدمت صادقانه به مافیای سرخ دست خالی میدان را ترک نکنند برای همین رسانه های هزارتومنی لنگی دم به ساعت بر طبل کاندید و رقابت و ریاست و ......فدراسیون فوتبال میکوبند اما دریغ و افسوس که خیلی دیر شده
  • kiana IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    رای من به علی کریمی
  • فدراسیون پاک IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    من اول طرفدار تیم ملی و بعد هم سپاهانم. به نظر من هیچ کس در میان نامزدها بهتر از علی کریمی شایسته این پست نیست. از تعصبهای رنگی باید بگذریم؛ کریمی واقعا فرد صادقی است. کیومرث هاشمی کسی بود که در زمانش پاس را نابود کرد و به شهر دیگر برد تا یک باشگاه قدیمی آسیا منهدم شود. او چگونه می تواند حافظ فوتبال ایران باشد؟ او اگر با لابی انتخاب شود باید از اهالی فوتبال خجالت بکشد چون خودش هم میداند که بسیار نالایق است خصوصا وقتی افرادی مانند علی کریمی و مهدی مهدوی کیا حضور دارند که او چگونه می تواند ادعای لایق بودن داشته باشد؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی