حمیدرضا قلی‌پور: حس مرگ داشتم، صدای آماندا حالم را خوب کرد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

کاپیتان سابق تیم ملی ووشو گفت: من سرباز ایرانم و هرجایی که بتوانم تلاش می‌کنم پرچم کشورمان را بالا ببرم، همین که توانستم در این شرایط کمی دل مردم را با این پیروزی خوشحال کنم حالم خیلی خوب است.

خبرورزشیسیدحسن صفوی؛ حمیدرضا قلی‌پور، کاپیتان سابق تیم ملی ووشو در اولین مبارزه‌اش برای سازمان TGFC درخشید. درخشید و با لقب بهترین مبارز شب کابل، لباس پادشاه را پوشید. پیروزی‌ای که یک شب به یادماندنی از کابل برایش ساخت. او که قرارداد یک ساله‌ای با سازمان TGFC افغانستان برای مسابقات MMA دارد، در اولین مبارزه فایتر پاکستانی را شکست داد تا بعد از دو سال دوری شروع خوبی داشته باشد. شروع خوب در مبارزه‌ای سخت که به قول خودش مرگ را هم حس کرد. آن هم در هوای آلوده کابل. 

نتیجه اولین مبارزه‌ات، همان شد که می‌خواستی، مسابقه در کابل چطور بود؟
برای اولین بار به کابل رفتم، اینجا آلودگی هوا خیلی زیاد است، بعضی از مواقع که تهران آلوده می‌شود و تنفس سخت اما آلودگی اینجا هزاربرابر بیشتر از تهران است. دروغ نگویم به خاطر شرایط آلودگی هوا اولین بار بور در عمر ورزشی‌ام که حس مرگ به من دست داد. فقط به این موضوع فکر می‌کردم که هر طوری شده باید بازی کنم و در راند دوم حریفم را شکست دهم. 

قبول داری راند اول به فایتر پاکستانی خیلی فشار آوردی اما او مقاومت کرد و کار به راند دوم کشید؟
بله، راند اول به شدت به او فشار آوردم و سعی کردم بازی را تمام کنم اما حریفم خیلی خوب بود، هر فایتر دیگری بود همان راند اول شکست می‌خورد اما او از لحاظ بدنی خیلی قوی بود، واقعاً مبارزه پرفشاری بود و به من فشار آمد، البته آلودگی هوا خیلی اذیتم کرد. از طرفی هم حریفم فایتر کاربلدی بود و او دو ناک‌اوت حریفانش را در رزومه‌اش دارد و نشان داد حریف ساده‌ای نیست. 

سطح فنی مسابقه راضی‌کننده بود؟
واقعاً مسابقات در بالاترین سطح فنی ممکن بود، من تصور نمی‌کردم آنقدر سطح مسابقات بالا باشد. از لحاظ امنیتی هم خیال‌مان راحت بود، برای جابه‌جایی ما یک تیم امنیتی همه مسئولیت را در شهر کابل برعهده داشت، مسابقه در مرکز شهر برگزار شد، همه می‌دانیم اینجا همیشه جنگ است و انفجارهای زیادی در روز رخ می‌دهد اما مسئولان امنیتی چندین ایستگاه بازرسی برای رسیدن به سالن مسابقات برقرار کرده بودند، برای همین خیال همه ما راحت بود.

تو برای این مبارزه مدتی در کوه‌های شمال ایران تمرین کردی، چقدر این تمرینات در موفقیتت تأثیر داشت؟
من حدود سه ماه در کمپ تمرینی بودم، خیلی تمرینات پرفشاری را از لحاظ فنی و بدنسازی داشتم. از قاسم مرادی مربی خوبم که این مدت همیشه کنارم بود تشکر می‌کنم. او زحمات زیادی برایم کشیده است. ستاد حامد جاریانی مربی خوبم در جوجیتسو و گراپلینگ هم با زحماتش خیلی کمک حالم بود. با توجه به شرایط آب و هوایی افغانستان من مدتی را در کوه‌های شمال تمرین کردم تا بدنم با شرایط آب و هوایی افغانستان هماهنگ شود، این تمرینات واقعاً به من کمک کرد، به هرحال آلودگی هوای شهر کابل باعث تنگی نفس می‌شد و این موضوع حتی برای فایترهای افغانستان هم شرایط را برای مبارزه سخت کرده بود. 

درست است مردم کابل علاقه زیادی به مبارزات رزمی دارند و سالن پر از جمعیت بود؟
بله مردم کابل علاقه عجیبی به مبارزات رزمی دارند. خیلی برایم عجیب بود که آنها یک هفته قبل از آغاز مسابقات دنبال تهیه بلیت بوده‌اند و برای همین از سه روز قبل همه بلیت‌های مسابقات فروخته شده بود. ممنونم از همه آنها که مقابل حریف پاکستانی برای من سنگ تمام گذاشتند و به شدت تشویقم می‌کردند. 

تو بهترین فایتر شب معرفی شدی نه؟
خوشحالم از اینکه در اولین مبارره‌ام برای این سازمان دو اتفاق قشنگ برایم رقم خورد، اول اینکه با حمایت تماشاچیان حریفم را در اولین مبارره ناک‌اوت کردم و دومین اینکه بهترین فایتر شب شدم. در پایان بازی لباس پادشاه شب را پوشیدم و بعد از دو سال، شروع خیلی دلچسبی در کابل داشتم. 

از اولین تماسی که با تهران داشتی برای‌مان بگو...
آماندا دخترم هنوز خیلی از مبارزه و مسابقات چیزی نمی‌داند، وقتی مبارزه تمام شد، شرایط خیلی بدی داشتم، واقعاً فشار مبارزه و آب و هوا به شدت حالم را خراب کرده بود، اولین تماس من با تهران با دخترم بود، آماندا دخترم نمی‌دانست چه اتفاقی افتاده و فقط چون مسابقه‌ام از تلویزیون پخش شده بود، لحظه مبارزه‌ام را دیده بود و خنده‌های او و خانواده‌ام حالم را خوب کرد. 

حرفی مانده؟
خیلی خوشحالم بعد از دو سال دوری از قفس و ورزش شروع خیلی خوبی داشتم. من سرباز ایرانم و هرجایی که بتوانم تلاش می‌کنم پرچم کشورمان را بالا ببرم، همین که توانستم در این شرایط کمی دل مردم را با این پیروزی خوشحال کنم حالم خیلی خوب است. بازی دوم من ۴۵ روز دیگر برگزار می‌شود و هنوز محل مبارزه و زمانش مشخص نیست فقط از مردم ایران می‌خواهم برایم دعا کنند تا باز هم سرباز خوبی برای آنها در میدان مبارزه باشم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی