نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
علی کریمی و اعتبار ویژه/ تجربه‌ای جدید برای اعضای مجمع فدراسیون فوتبال
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تجربه‌ای که اعضای مجمع در سال‌هایی که انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار شد هرگز با حضور چهره‌هایی مانند علی کریمی ادغام نشده است. یعنی آنها تا به حال چهره‌ای در این حد فوتبالی را از نزدیک در انتخابات ندیده اند.

خبرورزشی/ آرتین زهرابی؛ مفسران و کارشناسان فوتبال ایران درباره انتخابات فدراسیون، جملگی اعتقاد دارند وجاهت علی کریمی و مقبولیت او در فوتبال، باعث می‌شود تا همه نگاه‌ها به سمت این ستاره محبوب معطوف شود اما اعضای مجمع با اینکه نیم‌نگاهی به کریمی دارند، ظاهراً قرار است به دیگران روی خوش نشان بدهند.

آنهایی که وقایع انتخابات را تحلیل می‌کنند، شانس چندانی برای پیروزی علی کریمی قائل نیستند و صراحتا می‌گویند یا کیومرث هاشمی از مجمع رای می‌گیرد یا قرعه به نام شهاب‌الدین عزیزی‌خادم می‌افتد.

این یادداشت به طور مستقیم خطاب به اعضای مجمع انتخابات فدراسیون فوتبال است. این اعضا که تعدادشان هم کم نیست می‌دانند انتخابات فوتبال در یک پروسه مردمی برگزار نمی‌شود اما هر کدام از اعضای مجمع می‌توانند نماینده شهروندان ما باشند.

تجربه‌ای که اعضای مجمع در سال‌هایی که انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار شد هرگز با حضور چهره‌هایی مانند علی کریمی ادغام نشده است. یعنی آنها تا به حال چهره‌ای در این حد فوتبالی را از نزدیک در انتخابات ندیده‌اند. اگر پیش‌بینی کارشناسان و مفسران درست از آب دربیاید و رای اعضای مجمع به نفع کیومرث هاشمی یا عزیزی‌خادم باشد باید پرسید در این دو چهره خاص انتخابات چه چیزهایی دیده‌اند که مثلا در علی کریمی مشاهده نمی‌شود؟

هاشمی در دوران کمیته انتقالی در دهه ۸۰، سرپرست موقت فدراسیون فوتبال بود و عملکرد خیره‌کننده‌ای نداشت. او از جنس فوتبال نبود و چهره ای اداری و رسمی در اندازه های علی کفاشیان محسوب می‌شد.

عزیزی‌خادم چهره آشنای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال است و همواره در سال‌های اخیر سودای ریاست داشته اما او هم فاقد سوابق فوتبالی روشن است و لااقل در مقام مقایسه با علی کریمی هیچ حرفی برای گفتن ندارد. اگر کریمی به هر دلیلی نظر اعضای مجمع را برای رای دادن به خودش جلب نمی‌کند پرسش اصلی این است که دیگران چه برتری در قیاس با کریمی دارند که چشم اعضای مجمع را خیره کرده است؟

اعضای مجمع فدراسیون فوتبال که این بار با پدیده‌ای جدید مانند علی کریمی مواجه شده‌اند، کار بسیار سختی در پیش دارند؛ اگر انتخاب نهایی آنها کریمی نیست پس چه کسی است؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حمید IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    در مملکتی که همه چیز اون سیاسی هست و سیاست تا پوست و استخوان ما نفوذ پیدا کرده مشخصه هیچ وقت یک نفر شاخص مثل علی کریمی در جایگاه خودش نمیزارن که قرار بگیره فوتبال و در کل ورزش این مملکت شده حیات خلوت سیاسیون درجه دو که جایگاه و وجهه سیاسی درست حسابی ندارن و بهترین مکان برای چهره شدن حضور در ورزش هست فدراسیون فوتبال هم بی شک همین خواهد بود فردی انتخاب میشه که پشت خط تلفن اسم اون رو به اعضای مجمع و هیئات های فوتبال میگن بنویسن وگرنه نه مجمع و نه هیئات های فوتبال خودشون هیچ اراده ای ندارن . این رویه تا حالا حالاها ادامه خواد داشت و سیاسیون اجازه نمیدن این خوان گسترده و پرنعمت برای اختلاص به راحتی از دستشون خارج بشه
  • جلال IR ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    علی کریمی گوهر گرانبهای فوتبال ابران و آسیاست تمام ملت فوتبالی ایران بدون تردید رای خود فقط به این فوتبالیست پاک و اندیشمند خواهند داد سیاست جایی در فوتبال ندارد اعضایی که قرار است رای بدهند موظفند همچون سربازی در خدمت فوتبال این مملکت باشند و به عشق و علاقه ی میلیونها نفر لبیک گفته و رای خود را با نام پدآوازه ی علی کریمی مزین کنند سایر داوطلبین باید به احترام مردم به جادوگر آسیا تعظیم کنند و در کنار ایشان فوتبال ناب را که تنها دلخوشی ابن ملت بزرگ میباشد را بسمت شکوفایی برسانند حرف اول و آخر مردم بزرگ ایران علی کریمی هست بقیه موظفند که بنفع ایشان کناره گیری کنند دیگه خسته شدیم از نابسامانی فوتبال خواهش میکنم شخصیتهای عالی مقام در این امر مهم دخالت کنند و اجازه دهند یک شخصیت جهانی ریاست فوتبال ایران را بعهده بگیرند بنده و خیلی از فوتبال دوستان با عشق به علی کریمی هنوز فوتبال را دنبال میکنیم سیاستمدار که درکی از فوتبال ندارد کدام شیر خام خورده ای گفته آقای کریمی مدیریت ندارد تجربه های بسیار این ورزشکار والامقام بهترین شیوه های مدیریتی را در رشد و تعالی فوتبال ایران را نشان خواهد داد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی