چیپ‌های اعصاب خردکن استقلال!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

استقلال در طول فصل ۹۹-۹۸ در سه تورنمنت جام حذفی، لیگ برتر و لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ و فصل جدید ۱۴۰۰-۱۳۹۹ تاکنون ۱۱ بار صاحب موقعیت زدن ضربه پنالتی روبه‌روی تیم‌های داخلی و خارجی شده که از این تعداد بیش از یک‌سوم آنها را از دست داده است. 

خبرورزشی/ محمدرضا مدنی؛ ضربه پنالتی یکی از بهترین فرصت‌ها برای تیم‌های فوتبالی است تا بتوانند از موقعیت خوب گلزنی بهترین استفاده را برده و نتیجه بازی را تغییر بدهند. گاهی یک ضربه پنالتی گل شده یا نشده سرنوشت یک تیم و جایگاهش در کسب عنوان قهرمانی یا سهمیه لیگ قهرمانان قاره را تغییر می‌دهد و گاهی همین ضربات گل شده یا برعکس نشده موجب سقوط یک تیم به دسته پایین‌تر یا تداوم حضور در جمع تیم‌های تورنمنت می‌شود. 

پنالتی از دست رفته مهدی قایدی در دیدار با نساجی مازندران موجب شد تا با بررسی ضربات پنالتی که از ابتدای فصل نوزدهم تا پیش از دیدار با سپاهان برای این تیم به دست آمده بود متوجه شویم که این تیم نتوانسته آنچنان که باید و شاید از این موقعیت‌های مطلوب خود بهره‌برداری کند. استقلال در طول فصل ۹۹-۹۸ در سه تورنمنت جام حذفی، لیگ برتر و لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ و فصل جدید ۱۴۰۰-۱۳۹۹ تاکنون ۱۱ بار صاحب موقعیت زدن ضربه پنالتی روبه‌روی تیم‌های داخلی و خارجی شده که از این تعداد بیش از یک‌سوم آنها را از دست داده است. 

چیپ اعصاب خردکن!
موضوع پنالتی‌های از دست رفته استقلال از وقتی پررنگ‌تر شد که در لیگ برتر هجدهم و در بازی برگشت در فروردین‌ماه سال ۱۳۹۸ فرشید اسماعیلی با گرفتن توپ از گادوین منشا و وساطت سیدمهدی رحمتی پشت توپ ایستاد و ضربه‌اش را به شکل چیپ به بدترین شکل ممکن به بالای دروازه زد تا استقلال دربی برگشت را با شکست ترک کند! اما فارغ از آن ضربه تلخ (البته برای هواداران استقلال و شیرین برای پرسپولیسی‌ها) نگاهی گذرا به پنالتی‌های زده شده در این مدت از ابتدای لیگ نوزدهم مشخص می‌کند استقلالی‌ها باید در این زمینه بازنگری بیشتری داشته و دقت عمل‌شان در زدن ضربه را با دقت و وسواس بیشتری انجام بدهند. 

پنالتی علی کریمی در دربی!
شاید مهمترین پنالتی از دست رفته استقلال پس از آن پنالتی تلخ فرشید اسماعیلی تکرار همان اتفاق تلخ در دربی رفت فصل پیش بود که استقلال باز هم پنالتی‌اش را از دست داد. علی کریمی آن ضربه را از دست داد و در ادامه از شدت عصبانیت با خطایی که مرتکب شد کارت زرد دوم را گرفت و از زمین بازی هم اخراج شد تا پرسپولیس استقلال را با سرمربیگری استراماچونی شکست بدهد. 

۵ پنالتی موفق متوالی
تیم استقلال پس از آن پنالتی که در آخرین روز تابستان ۱۳۹۸ از دست داد در ۵ دیدار بعدی که صاحب پنالتی شد توسط وریا غفوری (۲ بار) به سایپا و ذوب‌آهن گل زد و با شیخ دیاباته (۳ بار) موفق شد به نساجی مازندران، سپاهان و شهرخودرو گلزنی کند. 

پنالتی ناموفق در آسیا
دومین پنالتی از دست رفته استقلالی‌ها طی این یک سال و خرده‌ای ضربه‌ای بود که وریا غفوری در دیدار با الاهلی عربستان از دست داد. خطایی که مدافع الاهلی روی آرش رضاوند انجام داد وریا را برآن داشت تا پشت توپ بایستد ولی ضربه‌اش را درست در جهت پرش دروازه‌بان الاهلی زد و موقعیت گلزنی را از دست داد. 

باز هم وریا؛ این بار گل
هشتمین پنالتی استقلال ظرف این مدت را وریا غفوری روبه‌روی فولاد خوزستان زد که اتفاقاً این یکی گل شد. این دیدار در هفته دوم لیگ برتر جاری برگزار شد که ضربه پنالتی وریا غفوری به سمت راست دروازه فولاد تبدیل به گل شد و استقلال را پیش انداخت ولی در پایان ۲- یک باختند. 

یک بازی و دو پنالتی متفاوت
دیدار رفت فصل بیستم استقلال روبه‌روی گل‌گهر دو پنالتی داشت که هر دو را وریا غفوری زد. کاپیتان استقلال پنالتی اول را به زیبایی گل کرد ولی پنالتی دوم را به بیرون زد و آه از نهاد هم‌تیمی‌هایش بلند کرد گرچه در نهایت استقلال بازی را برد. 

باز هم پنالتی از دست رفته
آخرین پنالتی هم بار دیگر روبه‌روی نساجی مازندران برای استقلال به دست آمد که آن را هم مهدی قایدی از دست داد. مهدی که قصد داشت دروازه خطیر (دروازه‌بان نساجی) را با ضربه چیپ باز کند توپ را به تیر افقی زد و چهارمین پنالتی استقلال از مجموع ۱۱ پنالتی دو فصل اخیر را از دست داد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی