یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
۰ |
۱
پرسپولیس دلخوش به آمار خوبش مقابل پیکان
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پرسپولیس با ۲۱ بار پیروزی در برابر پیکان، هیچ تیمی را در رقابت‌های لیگ برتر، به این اندازه شکست نداده است.

خبرورزشی/ لیگ برتر ایران؛ امروز و از ساعت ۱۷:۱۵ دقیقه، آخرین دیدار هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران برگزار می شود که پرسپولیس برای رسیدن به رتبه دوم جدول، باید به مصاف پیکان برود.

شاگردان گل‌محمدی که علاوه بر دیدار امروز، یک بازی معوقه نیز مقابل گل گهر در پیش رو دارند، می توانند با کسب ۴ امتیاز در این دو دیدار، عنوان قهرمانی نیم فصل نخست لیگ برتر را به خود اختصاص دهند و از این رو، به دنبال کسب سه امتیاز دیدار برابر خودروسازان خواهند بود.

نکته جالب درخصوص تقابل های گذشته پرسپولیس و پیکان، آمارهای یک طرفه سرخپوشان مقابل حریف خود است. پرسپولیسی‌ها تاکنون ۳۰ بار در لیگ برتر مقابل پیکان به میدان رفته اند که در ۲۱ مسابقه به برتری دست یافته‌اند. این، بیشترین تعداد پیروزی یک تیم در مقابل تیم دیگری در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر است. پیکان در این دیدارها ۵ بار موفق به غلبه بر پرسپولیس شده است.

در سوی مقابل، مهدی تارتار سرمربی خودروسازان ۱۴ بار مقابل پرسپولیس قرار گرفته که تنها ۳ بار به پیروزی دست پیدا کرده است و ۷ بار نیز سرخپوشان موفق به شکست تارتار شده‌اند. ۴ تقابل این دو نیز به تساوی کشیده شده است. در طرف دیگر داستان نیز گل‌محمدی ۸ بار با تیم های مختلف پیکان را شکست داده است. این بهترین رکورد و آمار یحیی در برابر تیم‌های لیگ برتری است و او هیچ تیمی را به اندازه پیکان شکست نداده است.

نکته جالب دیگر اینکه پرسپولیس در هر ۵ تقابل گذشته اش با پیکان برنده از زمین خارج شده است. به هر حال شاگردان یحیی گل محمدی از لحاظ آماری، برتری ویژه‌ای بر حریف خود دارند و امیدوارند با برتری در بازی امروز، گام بزرگی برای قهرمانی نیم فصل بردارند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی